W202 Etupyörän laakerien rasvaus
W202 Etupyörän laakerien rasvaus
Moro
Kävin leimalla ja siinä syynätessä katsastusmies kertoi että pientä välystä olisi etupyörien laakereissa ja kehotti rasvaamaan laakerit kun "mersulla on säästetty kustannuksia vähällä rasvaamisella", ennenkuin hojoaa ja samalla rikkoo abs-anturit.
Onko hankala homma rasvata nuo laakerit?
Riittääkö kun ottaa kupit auki ja ruuttaa sen täyteen vai tarvitaanko perusteellisempaa rasvausta?
Tarviiko olla jotain spesiaalivaseliiniä?
Kävin leimalla ja siinä syynätessä katsastusmies kertoi että pientä välystä olisi etupyörien laakereissa ja kehotti rasvaamaan laakerit kun "mersulla on säästetty kustannuksia vähällä rasvaamisella", ennenkuin hojoaa ja samalla rikkoo abs-anturit.
Onko hankala homma rasvata nuo laakerit?
Riittääkö kun ottaa kupit auki ja ruuttaa sen täyteen vai tarvitaanko perusteellisempaa rasvausta?
Tarviiko olla jotain spesiaalivaseliiniä?
Sitä sisäpuolen laakeria ei saa kunnolla rasvattua oikein muuten kuin purkamalla navan kokonaan auki. Ulkopuolen laakerin saa puhdistettua ja rasvattua ilman suuria purkamisiakin ja sehän se usein ensimmäisenä kiinni hirttääkin. Eli jos laakerin kiristyshommiin rupeaa niin putsaa samalla uloimman laakerin ja laittaa uutta laakerirasvaa sinne.
Re: W202 Etupyörän laakerien rasvaus
Pepeteus kirjoitti:Moro
Kävin leimalla ja siinä syynätessä katsastusmies kertoi että pientä välystä olisi etupyörien laakereissa ja kehotti rasvaamaan laakerit kun "mersulla on säästetty kustannuksia vähällä rasvaamisella", ennenkuin hojoaa ja samalla rikkoo abs-anturit.
Onko hankala homma rasvata nuo laakerit?
Riittääkö kun ottaa kupit auki ja ruuttaa sen täyteen vai tarvitaanko perusteellisempaa rasvausta?
Tarviiko olla jotain spesiaalivaseliiniä?


eipä ole paha homma itse vaihdoin laakerit, levyt ja palat samalla kertaa.. aikaa koko operaatioon meni 2,5-3h kahveineen.
eikä avaimiakaan tarvii kun muutama. melko nakki homma siis.
eikä avaimiakaan tarvii kun muutama. melko nakki homma siis.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Ei kai alkuperäistä EHJÄÄ laakeria kannata vaihtaa 20e TARVIKElaakeriin?KaiM kirjoitti:jos sen purkaa kokonaan niin samalla heittää uudet laakerit, autotarvikkeelta 20e hintaan johon sisältyy uudet vaseliinit...
Vaurioitunut vaihtoon ilman muuta, mutta ei mulla ainakaan ehjien osien vaihtaminen ole paljon auttanut mihinkään vaivaan.
eihän tuossa mitään vaivaa ollutkaan ymmärtääkseni oli vain pientä välystä joka lähtee ehkä tiukkaamalla. kannattaa kokeilla.
Rasvat kannattaa todella vaihtaa mikäli alkuperäiset, itsellä oli vihreänkeltaista melko kovaa rasvaa ja sitä oli todella vähän sielä kupin pohjalla.
Osat ostin elimäen varaosasta hintaa tuli jotain n.125€.
motonetti voi olla hyvä vaihtoehto.
Rasvat kannattaa todella vaihtaa mikäli alkuperäiset, itsellä oli vihreänkeltaista melko kovaa rasvaa ja sitä oli todella vähän sielä kupin pohjalla.
Osat ostin elimäen varaosasta hintaa tuli jotain n.125€.
motonetti voi olla hyvä vaihtoehto.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Rasvasin tuon sisemmäisen laakerin ilman purkamista siten että hommasin injektioruiskuun sit ruutta vaseliinia täyteen, sopiva muovipilli ulommainen laakeri veke. Survaisee pillin niin pitkälle kuin menee. Vielä kun ennen ruuttaamista lämmittää vaseliinin kuumassa vedessä niin menee helpommin.Rassaaja kirjoitti:Sitä sisäpuolen laakeria ei saa kunnolla rasvattua oikein muuten kuin purkamalla navan kokonaan auki. Ulkopuolen laakerin saa puhdistettua ja rasvattua ilman suuria purkamisiakin ja sehän se usein ensimmäisenä kiinni hirttääkin. Eli jos laakerin kiristyshommiin rupeaa niin putsaa samalla uloimman laakerin ja laittaa uutta laakerirasvaa sinne.
no jos irroittaa sen kiristysmutterin siitä navasta niin eihän sitä pidä kiinni enää kuin jarrusatula 2kpl pultteja niin tippuu koko napa käsiin ja saa helposti putsattua ja lisättyä rasvat.
onhan siinäkin oma hommansa ymmärrän kyllä.
onhan siinäkin oma hommansa ymmärrän kyllä.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.