rado kirjoitti:Eli ehdotuksena olis takakannen avaus ja sieltä syöttöä lisää niin tyhjäkäynnille kuin maksimikierroksillekin?
Kyllä,oma 300d oli ostettaessa niin laiska,että sillä oli rasittava ajaa,automaatti vaikka olikin.Liikennevaloista lähtö oli tuskaa,aina piti polkea lappu lattiaan,ettei ollut tien tukkona,tosiaankin lähti kuin kuollut lehmä ojasta.
Vissiin saksan säädöt laihanlaisia olleet.
Muistaakseni kaksi kierrosta laitoin syöttöä lisää,niin sai vielä tyhjäkäynnin pudotettua järkevälle tasolle.
Laatikkoon joutui laittamaan painetta lisää vissiin kolmisen kierrosta.
Nyt savuttaa täyskaasu kiihdytyksissä jonkinverran,mutta katsastuksessa arvo n.1,3,ollut varmaan todella pieni ennen syötön lisäystä.
Nyt pärjää normaali liikenteessä tuskastumatta.
60-90 kiihtyvyys n,5,5 sekuntia,menettelee noin painavalle malmikasalle,auto on neliveto.
Esim.190 2,5 d automaatti,60-90 kiihdytys:
vakiopumppu syötöt lähes maksimissa 5.7 sek.
7mm. elementeillä 4,4 sek.
7mm. elementeillä ja KKK 26 n.3sek.