Missä kannattaa pesettää moottori?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Simex
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Missä kannattaa pesettää moottori?

Viesti Kirjoittaja Simex »

Siispä sama kysymys kuin aiheessa eli missä kannattaa pesettää moottori?
Hintoja ja pesun laatua saa haukkua / kehua ja alueena 09.
MB w124 200D
a.i.h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja a.i.h »

http://www.suomenrengashalli.com/

Täällä ainakin minä autoni pesen jne ja jälki aina hyvää!
Suosittelen lämpimästi 8)
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Tuolla minäkin olen autoni monesti pesettänyt ja hyvää jälkeä tulee.

Itse olen käynyt pesemässä myös Jumbon parkkihallissa olevassa mestassa, vuokrannut vain paikkaa, välineitä ja aineita. Itse pesty on sit itsepesty :D
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Juselius
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Missähän kohtaa tuossa listassa oli moottorin pesusta mainitaa?
Onko se jollain toisella nimikkeellä? En ainakaan itse huomannu moista.
Saattaa olla peräti lukutaidossani puutteita... :?
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
a.i.h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja a.i.h »

Eli jos sulla ois tämmöinen pesumesta niin sä et tekis mitään muuta kuin mitä sun kotisivuilla lukee.. Raha varmaan on se miksi pojat aamulla herää joten eiköhän ne tee mitä asiakas haluaa..
Voihan sitä ravintolassakin tilata 2 pihviä ja 1kg perunasalattia jos haluaa..
Ei herneitä.. :twisted:
Juselius
Mersumies
Mersumies

Kiitän! Siis pesevät myös konehuoneen, vaikkei sitä kukaan tässä (suoraan) maininnut... 8)

pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
cuuno
Mersumies
Mersumies

Pesu

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...että moottorinpesu :!: ...no tietenkin KA-PESU OY metsäläntie 2-4 :!:
....10,00euroa :!: .....ja pesu myös 10eur ilman kuivausta :!: ....ja tulee aina puhdasta :twisted: ....suosittelen :wink:
geoman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja geoman »

Turhaan ei kannata moottoria pesettää, usein tulee sähkölaitteisiin häiriöitä ja mekaanisia vipuniveliä pitäisi voidella.
raul
Mobilisti
Mobilisti

Viesti Kirjoittaja raul »

geoman kirjoitti:Turhaan ei kannata moottoria pesettää, usein tulee sähkölaitteisiin häiriöitä ja mekaanisia vipuniveliä pitäisi voidella.
Ihanko totta! Heh, ja lika ja pölypaska ei sitten tee koneelle mitään pahaa :D
Kunnossa oleva konehuone kestää kyllä kaikenlaisen pesun, painesuihkuineen ja liuottimineen. Vanhemmissa autoissa varsinkin sähköosien suojaus on heikkoa joskus, ne kannattaa peittää paremmin. Itse käytän jotain kelmua / muovipusseja ja esimerkiksi kuminauhaa kiinnitykseen.

Ja niitä "mekaanisia vipuniveliä" kuuluukin voidella silloin tällöin :wink: Enkä ainakaan itse käytä niin huonoja rasvoja että ne vedestä huuhtoutuisi tyystin pois...

Likainen konetila on paitsi arvelluttava myös säälittävä ja kertoo auton hoidosta jotain... Puhtaassa tilassa on kivempi säätää, eikö? 8)
cuuno
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:shock: .....likainen ja pölyinen moottori ja etenkin ne sähkölaitteet ....se kosteus suorastaan tykkää asua siinä liassa ja pölyssä paljon paljon pitempään kuin puhtaassa mistä se heti kuivuu pois :twisted: ....ja jos muistaa pestä vähän useimmin moottori tila niin joka kerta ei edes tarvii liuotinta vaan painepesu riittää :wink: ....ja kuinka hienoa on alkaa huoltaa ja korjata puhdasta öljysen sijaan :twisted:
Ripehoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Ripehoo »

raul kirjoitti:
geoman kirjoitti:Turhaan ei kannata moottoria pesettää, usein tulee sähkölaitteisiin häiriöitä ja mekaanisia vipuniveliä pitäisi voidella.
Ihanko totta! Heh, ja lika ja pölypaska ei sitten tee koneelle mitään pahaa :D
Kunnossa oleva konehuone kestää kyllä kaikenlaisen pesun, painesuihkuineen ja liuottimineen. Vanhemmissa autoissa varsinkin sähköosien suojaus on heikkoa joskus, ne kannattaa peittää paremmin. Itse käytän jotain kelmua / muovipusseja ja esimerkiksi kuminauhaa kiinnitykseen.

Ja niitä "mekaanisia vipuniveliä" kuuluukin voidella silloin tällöin :wink: Enkä ainakaan itse käytä niin huonoja rasvoja että ne vedestä huuhtoutuisi tyystin pois...

Likainen konetila on paitsi arvelluttava myös säälittävä ja kertoo auton hoidosta jotain... Puhtaassa tilassa on kivempi säätää, eikö? 8)
Tässäpä sopiva aasinsilta pieneen galluppiin. Montako kertaa peset/pesetät konehuoneen vuodessa? Itellä ollu semmonen pari kertaa/vuosi. Tilanteesta tietenkin riippuen.
raul
Mobilisti
Mobilisti

Viesti Kirjoittaja raul »

Ripehoo kirjoitti:Tässäpä sopiva aasinsilta pieneen galluppiin. Montako kertaa peset/pesetät konehuoneen vuodessa? Itellä ollu semmonen pari kertaa/vuosi. Tilanteesta tietenkin riippuen.
Juu, suurinpiirtein yhtä usein. Useemmin kuin vahaus :oops: . Njoo mulla on kuitenkin ollut viime vuodet talvi- ja kesäautot erikseen niin ei tuu niin montaa kertaa. Mut eipä ne pahasti siinä ajassa ja näillä teillä ehdi likaantuakaan. :D
quizzkid
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja quizzkid »

Ripehoo kirjoitti:Montako kertaa peset/pesetät konehuoneen vuodessa?
Keväällä ja syksyllä, eli pari kertaa vuodessa.
Lisäpesut tarpeen vaatiessa. :wink:
-jukka
[size=84]W202 C180 automaatti -94[/size]
Ari
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Ari »

Aivan kuten edellä todettiin.Kyllä on räyheän näköistä kun 20-vuotta vanha moottori on komeampi kuin kaikkien näkemieni uudempien autojen.Tässä M102:ssa ei tartte näemmä paljonkaan suojata(virranjakaja,ainakin),senkun vaan letkulla vettä päälle.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Juselius
Mersumies
Mersumies

KA Pesu oy on uusimman tiedon mukaan Tattarisuolla, Kytkintie 38.

Toinen pesupaikka on Pesulinkki oy, Valuraudantie 11, Malmin lentoaseman lähellä.
Pesulinkillä on kotisivujensa mukaan monelaista eri palvelua. 8)
www.pesulinkki.fi

Verkke
Mersumies
Mersumies

Re: Missä kannattaa pesettää moottori?

Viesti Kirjoittaja Verkke »

Olisi pitänyt taas lukea foorumilta suosituksia. Pesetin moottorin Stop Rust Oy:ssa Hermannissa jossa hinta 60€ ja työnjälki huolimaton. Vaikka moottori ”pestään” konehuoneelle ei tehdä mitään.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
AK47
Mersumies
Mersumies

Re: Missä kannattaa pesettää moottori?

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Verkke kirjoitti:Olisi pitänyt taas lukea foorumilta suosituksia. Pesetin moottorin Stop Rust Oy:ssa Hermannissa jossa hinta 60€ ja työnjälki huolimaton. Vaikka moottori ”pestään” konehuoneelle ei tehdä mitään.
Niin, kaikki pitäisi tehdä itse.

Nykyäänhän on vedetönkin vaihtoehto eli hiilihappojäällä puhaltaminen. Esim kaveri pesi 140 600 coupen moottoritilan ja tuli käyntihäikkää .... En ole kysellyt mitä laitevuokra nykyään on. Mutta voishan vuokrata ja puhaltaa useemman konehuoneen samalla... Helppoa laskea hinta kun jyvittää laitevuokran per nenä ja käytetyn hiilihapporakeen kilohinnalla mitä kukakin käyttää.

Esim 60 eur hinnalla saa tunnin työtä laitteilla joiden hankintahinta on 100-200tuhatta euroa eli cnc koneistusta pienellä koneella. Painepesuri ei maksa ihan samaa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Vastaa Viestiin