Missä kannattaa pesettää moottori?
Missä kannattaa pesettää moottori?
Siispä sama kysymys kuin aiheessa eli missä kannattaa pesettää moottori?
Hintoja ja pesun laatua saa haukkua / kehua ja alueena 09.
Hintoja ja pesun laatua saa haukkua / kehua ja alueena 09.
MB w124 200D
http://www.suomenrengashalli.com/
Täällä ainakin minä autoni pesen jne ja jälki aina hyvää!
Suosittelen lämpimästi
Täällä ainakin minä autoni pesen jne ja jälki aina hyvää!
Suosittelen lämpimästi

Missähän kohtaa tuossa listassa oli moottorin pesusta mainitaa?
Onko se jollain toisella nimikkeellä? En ainakaan itse huomannu moista.
Saattaa olla peräti lukutaidossani puutteita...
Onko se jollain toisella nimikkeellä? En ainakaan itse huomannu moista.
Saattaa olla peräti lukutaidossani puutteita...

420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Kiitän! Siis pesevät myös konehuoneen, vaikkei sitä kukaan tässä (suoraan) maininnut... 

Ihanko totta! Heh, ja lika ja pölypaska ei sitten tee koneelle mitään pahaageoman kirjoitti:Turhaan ei kannata moottoria pesettää, usein tulee sähkölaitteisiin häiriöitä ja mekaanisia vipuniveliä pitäisi voidella.

Kunnossa oleva konehuone kestää kyllä kaikenlaisen pesun, painesuihkuineen ja liuottimineen. Vanhemmissa autoissa varsinkin sähköosien suojaus on heikkoa joskus, ne kannattaa peittää paremmin. Itse käytän jotain kelmua / muovipusseja ja esimerkiksi kuminauhaa kiinnitykseen.
Ja niitä "mekaanisia vipuniveliä" kuuluukin voidella silloin tällöin

Likainen konetila on paitsi arvelluttava myös säälittävä ja kertoo auton hoidosta jotain... Puhtaassa tilassa on kivempi säätää, eikö?

Tässäpä sopiva aasinsilta pieneen galluppiin. Montako kertaa peset/pesetät konehuoneen vuodessa? Itellä ollu semmonen pari kertaa/vuosi. Tilanteesta tietenkin riippuen.raul kirjoitti:Ihanko totta! Heh, ja lika ja pölypaska ei sitten tee koneelle mitään pahaageoman kirjoitti:Turhaan ei kannata moottoria pesettää, usein tulee sähkölaitteisiin häiriöitä ja mekaanisia vipuniveliä pitäisi voidella.![]()
Kunnossa oleva konehuone kestää kyllä kaikenlaisen pesun, painesuihkuineen ja liuottimineen. Vanhemmissa autoissa varsinkin sähköosien suojaus on heikkoa joskus, ne kannattaa peittää paremmin. Itse käytän jotain kelmua / muovipusseja ja esimerkiksi kuminauhaa kiinnitykseen.
Ja niitä "mekaanisia vipuniveliä" kuuluukin voidella silloin tällöinEnkä ainakaan itse käytä niin huonoja rasvoja että ne vedestä huuhtoutuisi tyystin pois...
Likainen konetila on paitsi arvelluttava myös säälittävä ja kertoo auton hoidosta jotain... Puhtaassa tilassa on kivempi säätää, eikö?
Juu, suurinpiirtein yhtä usein. Useemmin kuin vahausRipehoo kirjoitti:Tässäpä sopiva aasinsilta pieneen galluppiin. Montako kertaa peset/pesetät konehuoneen vuodessa? Itellä ollu semmonen pari kertaa/vuosi. Tilanteesta tietenkin riippuen.

Aivan kuten edellä todettiin.Kyllä on räyheän näköistä kun 20-vuotta vanha moottori on komeampi kuin kaikkien näkemieni uudempien autojen.Tässä M102:ssa ei tartte näemmä paljonkaan suojata(virranjakaja,ainakin),senkun vaan letkulla vettä päälle.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
KA Pesu oy on uusimman tiedon mukaan Tattarisuolla, Kytkintie 38.
Toinen pesupaikka on Pesulinkki oy, Valuraudantie 11, Malmin lentoaseman lähellä.
Pesulinkillä on kotisivujensa mukaan monelaista eri palvelua.
www.pesulinkki.fi
Toinen pesupaikka on Pesulinkki oy, Valuraudantie 11, Malmin lentoaseman lähellä.
Pesulinkillä on kotisivujensa mukaan monelaista eri palvelua.

www.pesulinkki.fi
Re: Missä kannattaa pesettää moottori?
Olisi pitänyt taas lukea foorumilta suosituksia. Pesetin moottorin Stop Rust Oy:ssa Hermannissa jossa hinta 60€ ja työnjälki huolimaton. Vaikka moottori ”pestään” konehuoneelle ei tehdä mitään.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Re: Missä kannattaa pesettää moottori?
Niin, kaikki pitäisi tehdä itse.Verkke kirjoitti:Olisi pitänyt taas lukea foorumilta suosituksia. Pesetin moottorin Stop Rust Oy:ssa Hermannissa jossa hinta 60€ ja työnjälki huolimaton. Vaikka moottori ”pestään” konehuoneelle ei tehdä mitään.
Nykyäänhän on vedetönkin vaihtoehto eli hiilihappojäällä puhaltaminen. Esim kaveri pesi 140 600 coupen moottoritilan ja tuli käyntihäikkää .... En ole kysellyt mitä laitevuokra nykyään on. Mutta voishan vuokrata ja puhaltaa useemman konehuoneen samalla... Helppoa laskea hinta kun jyvittää laitevuokran per nenä ja käytetyn hiilihapporakeen kilohinnalla mitä kukakin käyttää.
Esim 60 eur hinnalla saa tunnin työtä laitteilla joiden hankintahinta on 100-200tuhatta euroa eli cnc koneistusta pienellä koneella. Painepesuri ei maksa ihan samaa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.