Joutuukoon vaihtamaan uusiin nuo kannenpultit? Eli onkohan koneessa venytettävät pultit?
Kansipahvi tuntuu olevan uusimisen tarpeessa - jäähdytysveden sekaan tulee oljyä ja ontuu tyhjäkäynnillä.
Auto on 230CE -90 kone M102.
kannenpultit?
maksimi pultin pituus 122mm minä ainakin käytin vanhoja pultteja ja tuntuu pelaavan mutta kansi kannattaa oikaista joka tapauksessa ja tarkistuttaa ohjarit ne tahtoo mennä horoiksi ja ne joutuu vaihtaan todennäköisesti mutta venttiileissä on paljon työstö varaa niitä tuskin tarvii uusia istukkapinnat vain koneistaa käytin 2.0E kannen koneistamolla ja ohjureitten laitto ja venttiili työt noin 200 eur ja lakkasi viemästä öljyä. Suurin syy miksi se söi öljyä oli ne väljät ohjarit...
Tämä kyseinen kone on 2.3 ruisku ja ajettu appr. 240tkm ei syö öljyä, mutta työntää öljyä jäähdytysjärjestelmään. Otamme joulun aikoihin koneen auki ja katotaan mikä ahistaa. Kansipahvia epäilen syylliseksi muuta järkeenkäypää syytä on vaikea keksiä, mutta pianhan tuo nähdään.
Kannepultit näytti maksavan kl:ssä 22eur joten turha siinä säästää.
Kansi plaanataan ja venttiilit hiotaan varmuuden vuoksi samoin ohjureiden kunto tarkastetaan ja vaihdettaan ohjurinkumit. Koneessa pitäisi olla parempi nokka-akseli (vm-90) mutta pitää sitäkin vähän tarkastella onko kulumaa havaittavissa.
Kannepultit näytti maksavan kl:ssä 22eur joten turha siinä säästää.
Kansi plaanataan ja venttiilit hiotaan varmuuden vuoksi samoin ohjureiden kunto tarkastetaan ja vaihdettaan ohjurinkumit. Koneessa pitäisi olla parempi nokka-akseli (vm-90) mutta pitää sitäkin vähän tarkastella onko kulumaa havaittavissa.
ak kirjoitti:Tämä kyseinen kone on 2.3 ruisku ja ajettu appr. 240tkm ei syö öljyä, mutta työntää öljyä jäähdytysjärjestelmään. Otamme joulun aikoihin koneen auki ja katotaan mikä ahistaa. Kansipahvia epäilen syylliseksi muuta järkeenkäypää syytä on vaikea keksiä, mutta pianhan tuo nähdään.
Kannepultit näytti maksavan kl:ssä 22eur joten turha siinä säästää.
Kansi plaanataan ja venttiilit hiotaan varmuuden vuoksi samoin ohjureiden kunto tarkastetaan ja vaihdettaan ohjurinkumit. Koneessa pitäisi olla parempi nokka-akseli (vm-90) mutta pitää sitäkin vähän tarkastella onko kulumaa havaittavissa.
Kansipulti on uusittava joka kerta kun ne avataan ns. venyvä pultti joka kiristetään
astekulmaan. Vanhapultti on yleensä jo venynyt ja ei kiristy oikein. Korjaamokäsikirjassa kehoitetaan aina uusimaan pultit,joten uusien pulttien hakinta ei ollut turha sijoitus
