kannenpultit?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Antti K
Valvoja
Valvoja
Viestit: 447
Liittynyt: To 13.11.2003 18:16
Paikkakunta: Jyväskylä

kannenpultit?

Viesti Kirjoittaja Antti K »

Joutuukoon vaihtamaan uusiin nuo kannenpultit? Eli onkohan koneessa venytettävät pultit?

Kansipahvi tuntuu olevan uusimisen tarpeessa - jäähdytysveden sekaan tulee oljyä ja ontuu tyhjäkäynnillä.

Auto on 230CE -90 kone M102.
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 932
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Veikkaisin, että venytettävät on. Oli miten oli, kannattaa ne pultit joka tapauksessa vaihtaa. Ja luonnollisesti kannen oikaisu.
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

mersun pulteissa on joskus mainittu niiden enimmäis pituus uutena/käytettynä jonka jälkeen niitä ei kannata käyttää... tosin en tiedä miten tuossa m102sessa on...
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

maksimi pultin pituus 122mm minä ainakin käytin vanhoja pultteja ja tuntuu pelaavan mutta kansi kannattaa oikaista joka tapauksessa ja tarkistuttaa ohjarit ne tahtoo mennä horoiksi ja ne joutuu vaihtaan todennäköisesti mutta venttiileissä on paljon työstö varaa niitä tuskin tarvii uusia istukkapinnat vain koneistaa käytin 2.0E kannen koneistamolla ja ohjureitten laitto ja venttiili työt noin 200 eur ja lakkasi viemästä öljyä. Suurin syy miksi se söi öljyä oli ne väljät ohjarit...
Avatar
Antti K
Valvoja
Valvoja
Viestit: 447
Liittynyt: To 13.11.2003 18:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antti K »

Tämä kyseinen kone on 2.3 ruisku ja ajettu appr. 240tkm ei syö öljyä, mutta työntää öljyä jäähdytysjärjestelmään. Otamme joulun aikoihin koneen auki ja katotaan mikä ahistaa. Kansipahvia epäilen syylliseksi muuta järkeenkäypää syytä on vaikea keksiä, mutta pianhan tuo nähdään.

Kannepultit näytti maksavan kl:ssä 22eur joten turha siinä säästää.

Kansi plaanataan ja venttiilit hiotaan varmuuden vuoksi samoin ohjureiden kunto tarkastetaan ja vaihdettaan ohjurinkumit. Koneessa pitäisi olla parempi nokka-akseli (vm-90) mutta pitää sitäkin vähän tarkastella onko kulumaa havaittavissa.
Avatar
jouko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: La 06.12.2003 18:55
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jouko »

ak kirjoitti:Tämä kyseinen kone on 2.3 ruisku ja ajettu appr. 240tkm ei syö öljyä, mutta työntää öljyä jäähdytysjärjestelmään. Otamme joulun aikoihin koneen auki ja katotaan mikä ahistaa. Kansipahvia epäilen syylliseksi muuta järkeenkäypää syytä on vaikea keksiä, mutta pianhan tuo nähdään.

Kannepultit näytti maksavan kl:ssä 22eur joten turha siinä säästää.

Kansi plaanataan ja venttiilit hiotaan varmuuden vuoksi samoin ohjureiden kunto tarkastetaan ja vaihdettaan ohjurinkumit. Koneessa pitäisi olla parempi nokka-akseli (vm-90) mutta pitää sitäkin vähän tarkastella onko kulumaa havaittavissa.

Kansipulti on uusittava joka kerta kun ne avataan ns. venyvä pultti joka kiristetään
astekulmaan. Vanhapultti on yleensä jo venynyt ja ei kiristy oikein. Korjaamokäsikirjassa kehoitetaan aina uusimaan pultit,joten uusien pulttien hakinta ei ollut turha sijoitus 8)
Avatar
wagner
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ti 07.10.2003 16:32
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja wagner »

Sama vika oli minulla veden sekaan öljyä. Kansipahvi vuoti 3 ja 4 sylkän kohdalta. Jouduin myös tasoittamaan lohkoa mirkelikankaalla, kun oli syöpymiä. Helppoa kuin veden juonti.
Vastaa Viestiin