w 140 käyttöautoksi

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
cadillac
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ti 24.05.2005 00:00
Paikkakunta: sipoo

w 140 käyttöautoksi

Viesti Kirjoittaja cadillac »

oiskohan jollain tietoa miten toimisi käyttöautona w 140
3.5 litrasella turbo koneella.
Eli lähinnä onko ruoste ongelmia tai muuten tekniikassa vikaa?
ja onkohan alkupään sarjoissa mekaaninen ruiskupumppu ja vaihtuuko
missä vaiheessa elektroniseen?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Jos tiisseli olla pitää, niin 300TD suositeltavampi, niitä vaan on aikas vähäb saatavilla.
Muutamilla tälläkin foorumilla on W140 käyttiksenä että ei siinä sinänsä mitään.........polttoainepuoltahan se vähän haukkaa.

Alusta myös tuntuu olevan eräillä ongelmana..... kenties hieman alimitoitetut alustarakenteet.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Avatar
Sorsso
Mersumies
Mersumies
Viestit: 800
Liittynyt: Ke 09.11.2005 18:36
Paikkakunta: SIEVI

Viesti Kirjoittaja Sorsso »

Kohta vuoden oon S320L:lla ajellu.... vm 94

Ei mitään pahaa sanottavaa.... Bensaahan se syö mutta kyllä sen tiesikin jo ostettaessa.... Tämä auto ei sinäänsä ole järki-ostos vaan paremminkin haave joka piti toteuttaa. :D

Omassakin esiintyy tämä paljonkeskustelua aihettanut tyyppivika öljyvuito koneen etunurkasta. Tämä vika siis 320:ssa. Pitää sekin joskus korjata...
Muuten auto on toiminut loistavasti.

Onnea hankinnalle
Avatar
markku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: Ti 02.09.2003 06:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja markku »

Sorsso kirjoitti:Omassakin esiintyy tämä paljonkeskustelua aihettanut tyyppivika öljyvuito koneen etunurkasta. Tämä vika siis 320:ssa. Pitää sekin joskus korjata.
Eli jakopään tiiviste vuotaa. Ei ole paha rasti vaihtaa, asennus on hieman tarkka paikka, koska tiiviste vastaa sekä lohkoon että kanteen, joiden saumasta yleensä vuotaa. Halpaa.

Onneksi ei vuoda takapäästä, joka on kansipahvin menon oire. Kallista.
S320L -97
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

markku kirjoitti
Eli jakopään tiiviste vuotaa. Ei ole paha rasti vaihtaa, asennus on hieman tarkka paikka, koska tiiviste vastaa sekä lohkoon että kanteen, joiden saumasta yleensä vuotaa. Halpaa.

Onneksi ei vuoda takapäästä, joka on kansipahvin menon oire. Kallista.


Hmmmmmmmmmm......... onko tosiaan noin että kansipahvin vuoto näkyisi pikemminkin takaa kun edestä........ eli vasemman etukulman vuoto voisikin olla jakopään tiiviste.................. meinaan vaan kun tarkkaan katsottuna näyttää omastakin tuo vasen etukulma hieman tihuuttavan ja pikkuhiljaa olen alkanut siirtää "autonhoitotilille" parikymppiä kuussa enemmän.............onkos Markulla omakohtaisia kokemuksia asiasta?.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Käyttöpelinä on tuo wee140. Vaikka haukkaa pensaa tuplasti enemmän kuin normaali perhekinneri, niin sen verran lepposaa on ajella, etten muuta edes ajattele. Päivittäinen ajaminen voi olla kitinää ja kolinaa micralla yms vastaavalla, tai sitten nautintoa ässällä. 8)
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Avatar
markku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: Ti 02.09.2003 06:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Kuiva kone ja laatikko

Viesti Kirjoittaja markku »

Ari V. kirjoitti: Vasen etukulma hieman tihuuttaa ja pikkuhiljaa olen alkanut siirtää "autonhoitotilille" parikymppiä kuussa enemmän.
Käy näyttämässä Rollelle, se kannen, lohkon ja jakopään liitoskohta tihkuu herkästi. Minulla ei enää tihku, kun Rolle vaihtoi ko. tilkkeen pari vuotta sitten. Samalla vaivalla vaihtoi myös venttilikopan tiivarin.
S320L -97
Timppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Pe 20.06.2003 14:42
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja Timppa »

markku kirjoitti:
Sorsso kirjoitti:Omassakin esiintyy tämä paljonkeskustelua aihettanut tyyppivika öljyvuito koneen etunurkasta. Tämä vika siis 320:ssa. Pitää sekin joskus korjata.
Eli jakopään tiiviste vuotaa. Ei ole paha rasti vaihtaa, asennus on hieman tarkka paikka, koska tiiviste vastaa sekä lohkoon että kanteen, joiden saumasta yleensä vuotaa. Halpaa.

Onneksi ei vuoda takapäästä, joka on kansipahvin menon oire. Kallista.
Minulla öljyvuoto johtui kannentiivisteestä.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: Kuiva kone ja laatikko

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

markku kirjoitti: Käy näyttämässä Rollelle, se kannen, lohkon ja jakopään liitoskohta tihkuu herkästi.
Vaikka tätä nyt ei aivan kysytty, sama perusvaiva on myös 2-venaisessa kutosessa eli M103-serkussa. Itsellä on tihkunut auton koko omistushistorian ajan eli reilun 140 tkm verran.
Koneessa on hieman nenä kostea, mutta ei varsinaisesti vuoda - saati että merkkaisi maahan asti - eikä vaikuta öljyn menekkiin mitenkään. Tihkuminen ei ole aiheuttanut myöskään mitään muita ongelmia, joten vaiva on kosmeettinen. Arvelenpa, ettei pulma ole tuon vakavampi M104:n kohdallakaan.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Sorsso
Mersumies
Mersumies
Viestit: 800
Liittynyt: Ke 09.11.2005 18:36
Paikkakunta: SIEVI

Viesti Kirjoittaja Sorsso »

Kylla se minun autossa näyttäisi kuitenkin olevan kansipahvissa vika, koska öljyä on ruennut ilmestymään hyvin pieniä määriä myös veteen.....

Paisuntasäiliössä veden pinnalle ilmestyy välillä ohut öljykalvo...

Kuistenkin öljyvuoto on niin vähästä että 12t km ajon aikana öljytikussa öljynpinta laski vain pikkusen ko se öljynvaihdon jälkeen oli tarkasti ylä merkissä... ja nyt olis taas aika vahtaa öljyt....

Eli kansiremppa on edessä.... :(
Vastaa Viestiin