Syöttöä lisää HELPOSTI w124 mersuun
Syöttöä lisää HELPOSTI w124 mersuun
Omassa 250D OM602 koneessa käänsin syöttöpumpun takana olevan kaasuvivun rajoitinta niin, ettei se osu rajoitin pulttiin. Kaasuvipu pääsee kääntymään näin ollen PALJON pidemmälle. Tehoa tuli takapuolituntumalla kierrosalueen yläpäähän lisää. Kysyisinkin kokemuksia (=haittoja) pumpun kannalta tälle liikkeelle. Kone kyllä kestää syötön lisäyksen, mutta eihän pumpussa pääse mikään menemään "yli". Kierrosrajoitus saattaa myös kärsiä.
Juu riisseli ottaa helposti nokkiinsa ylikierroksista, esim rajussa moottorijarrutuksessa tai alamäki "polkemisessa"..Pepekyy kirjoitti:Minulle on jäänyt sellainen kuva, että dieseli kestää syöttöä vaikka kuinka paljon, mutta ei kierroksia.
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Varokaa noita dieselin ylikierroksia. Eräällä kaverillani hajosi 160tkm ajettu, kaikki huollot Veholla ajallaan tehty, 5-syl. 300D ( G-maasturi) kone katsastuksen "ryntäytyksessä". Koneesta venähti nokkaketju, ja sen myötä yläkerta.
Vahingon korvaus saatiin "valtion" katsastuskonttorista vasta oikeuden päätöksellä ( noin 2-vuotta taahtuneen jälkeen ).
Tyypillistä valtion touhua
, ensin tehdään
ja aiheutetaan vahinkoa
, mutta ei vastata aiheutetusta vahingosta, ennen kuin oikeus päättää.
Vahingon korvaus saatiin "valtion" katsastuskonttorista vasta oikeuden päätöksellä ( noin 2-vuotta taahtuneen jälkeen ).
Tyypillistä valtion touhua



Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0