espoolaisen autoliikkeen pystis?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tapio40
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 27.08.2006 07:40

espoolaisen autoliikkeen pystis?

Viesti Kirjoittaja tapio40 »

oon katellu nettiautos espoolaisen liikkeen kauppaamaa -69 mallin diesel pystistä,zxd-5,kuvis nätin näkönen mutta täältä asti ei jaksa lähtee toteemaan että "ai se olikin noin...",siksi kysymys, onko joku nähny oikeesti tän auton ja millasen käsityksen sai???tai muuta faktaa?ois vaan aika vähätöinen museointia varte jos kuvat paikkansa pitää...
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
tapio40
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 27.08.2006 07:40

Viesti Kirjoittaja tapio40 »

joo sama pirssi,mitkähä on tuon koppasen/tekniikkaisen heikoimpia paikkoja,ite oon aivan pihalla mersuista,kuumetta vaan meinaa lykätä noihin pystylyhtyihin päin....
daerok
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: La 17.09.2005 18:01
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

Ei kai ohjaustehostin ollu vakiona vm-69 115 sarjan dieseleissä?
Muuten hyvännäkönen pirssi,ainakin kuvissa. :lol:
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

On kyllä siistin näköinen kuvissa, eiköhän tuon ikäisestä ole jo korjattu ne tyyppiviat.
250CE 1969
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Ja vielä harvinaisella punertavan-ruskealla kojelaudalla.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Autorekisterikeskuksen mukaan 4 aiempaa omistajaa, Tosin tiedot alkavat vasta vuodelta -75, eli onkohan aikanaan ollut tuontiautoja.
-75 ... 99 ollut samalla yksityishenkilöllä
- 99 ... 01 toinen yksityishenkilö
sitten Veholla, sitten joku muu firma ja sitten tämä nykyinen myyntiliike.

Kuvissa erittäin siisti, ois tässä lähellä, voisin jos ehtisin/jaksaisin käydä vaikka katsomassa.............
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
tapio40
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 27.08.2006 07:40

Viesti Kirjoittaja tapio40 »

no jos sulla on joskus niin paljo löysää aikaa ja tulee mieleen,niin kiva ois,mutta mitä mieltä porukka on hinnasta???onko se vähä suolanen pyynti?näkemyksiä?eiku hyvää viikonalkua kaikille......
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

onko se vähä suolanen pyynti?näkemyksiä?eiku hyvää viikonalkua kaikille......

Niinpä............... noissa vanhemmissa "yksilöissä" on kyllä aika vaikea määritellä OIKEAA hintaa............... paljonkohan sillä on ajettu? mittarissa oli 43 000 mutta onko jo monta kertaa ajettu mittari ympäri, eikös noissa ollut vielä se 100 000 mittari? sanottiin tosin että huoltokirja löytyy eli ehkä sekin selviää.
Jos auto on ihan OIKEASTI YKSLÖ ja saanut hyvää hoitoa, niin hinta lienee tuonnepäin?
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Avatar
Jyry
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 419
Liittynyt: Su 11.04.2004 12:49
Paikkakunta: Länsi-Suomi

W115 hinnoista

Viesti Kirjoittaja Jyry »

Nykytrendi näyttää olevan olleen jo muutaman vuoden sen suuntainen, että museorekisterissä olevat W115 mersut (myös paljon ajetut dieselit) maksavat suunnilleen 4500 eurosta ylöspäin kunnon mukaan ja siistit ei museorekisterissä olevat n.2000-4000e.
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Jep, kävin tuosssa illansuussa tsekkaamassa pystiksen paikanpäällä.

Kori on yleisarvosanaltaan siisti. Maalipinta lähes virheetön, tuli jo mieleen, että onko maalattu jossainvaiheessa. Pellit olivat ehjät ja vaikutti "kovilta". Lokarien kaarissa vain hyvin pientä ruostepilkkua siellä täällä. Tiivisteet ovat ilmeisesti alkuperäiset (ovet, ikkunat), koska ne olivat enemmän ja vähemmän haperoituneet ja niitä on matkanvarrella yritetty paikkailla. Silti sateen jäljiltä kynnyslistojen päällä oli vesilampareita, kun ovia availi. Sisämattoja kun nosteli niin nyt ei märkää näkynyt , mutta sitä on kyllä ollut. Parin maton alta paljastui selkeää pintaruostetta pohjapellissä eli auto on joko vuotanut tai vuotaa edelleen(ajossa) vettä sisään, siitä kertoo myös hieman ummehtunut haju. Lokasuojat sisäpuolilta vaikuttivat OK. Ruostesuojatarroja löytyi paristakin ikkunasta, joten ainakin pari massausta on tehty. Kaikki kromit päällepäin virheettömiä.

Sisutassa näkyy tavallaan käytön jälki. Olisi tietty ihme, jos ei 37 vuoden käyttö jättäisi jälkiä. Ikään suhteutettuna sisusta on siis siisti. Penkeistä vain apparin penkissä oli kankaassa rispautumaa, tuli mieleen, että onkohan jossain vaiheessa vaihdettu etupenkkejä keskenään?.

Pannuhuonetta en päässyt tutkimaan, kun en saanut peltiä ylös :oops: . Vapautussalpa löytyi pellin alta oikealta kädeltä, mutta eipä vaan auennut, liekkö vielä joku kikkakolmonen noissa vai jotain mekaanista vikaa.....

Mainostettua huoltokirjaa ei enää löytynyt, mutta "poika" sanoi, että ajomäärä on kunnioitettavat noin 1.043.000 km .
Siihen nähden auto on ryhdikäs ja asiallinen, mutta ei sinänsä mikään HELMI, pikemminkin hyvin huolehdittu työkalu.
Kun sanoin, että toisten puolesta olen autoa syynäämässä, käski laittaa terveisiä, että 3.500,- pöytään ja heti lähtee. Itse sanoisin, että varmasti lähtee myös tasrahalla 3.000,- siitä alaspäin en lähde veikkailemaan.
Huoletonta ajopeliä hakevalle, en tuota suosittele, mutta harrastepeliksi rasvanäpille, mikä ettei.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Ari V. kirjoitti:Pannuhuonetta en päässyt tutkimaan, kun en saanut peltiä ylös :oops: . Vapautussalpa löytyi pellin alta oikealta kädeltä, mutta eipä vaan auennut, liekkö vielä joku kikkakolmonen noissa vai jotain mekaanista vikaa.....
Ja vasemmalta olisi löytynyt samalta kohtaa toinen salpa :wink:
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
tapio40
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 27.08.2006 07:40

Viesti Kirjoittaja tapio40 »

ei tiedä täs vaihees kun tuhannesti kiittää vaivannäöstä...ny pitää asiaa alkaa oiken tosissaan funtsia,ei tiä mihin päätyy ja kuka sen hakee mutta kiitokset joka tapaukses..
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Jep ei mitään kiittelemistä...............

Sen verran vielä historiaasta, että on kyllä Vehon maahantuoma ja myyty -69 luovutuspapereiden mukaan "Johtaja X:lle" Degerbyhyn. Ihme, ettei tuota tietoa löytynyt autorekisterikeskuksesta. Eli "varsinaisia omistajia on ollut kolme ykstyishenkilöä ja sitten nämä autoliikkeet.

.................vai että kahdella salvalla se pystärin konepelti...........varmistettu, ettei ykskätiset pääse tumpuloimaan konehuoneen puolelle :D
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Vastaa Viestiin