Millä koneella E-koppanen???

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
vellu68
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 27.10.2004 01:00

Millä koneella E-koppanen???

Viesti Kirjoittaja vellu68 »

Millä diesel koneella kannattais ostaa e-koppanen farkku???
Oon kattellu 220/270/290/300 :ia
Laittakaa kommenttia kokemuksista / vioista niin tietäs vähä mitä hakee.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

200CDI ja 220CDI ovat aika perusvaihtoehtoja, joilla kerkiää todella mukavasti ja ei paljo kiisseliä syö. Täälläpäin pihassa 300TD, eikä kyllä päivääkään ole kaduttu, vaikka viekin entiseen 220:een verrattuna vähän enenmmän menovettä. Kyllä kutoskone on aina kutoskone, siitä ei vaan pääse mihinkään. Se voi vaan lisätä esim. työmatkan kestoa helposti, kun jää ihastelemaan niitä kutoskoneen ääniä aamulla... :P 290TD on käynniltään todella raaka ja traktorimainen, mutta varmasti silläkin kerkeää ja kestopuolta löytynee ihan yhtälailla kuin 300TD:stäkin. Jos itse pitäis päättää uudelleen, niin kyllä se olis edelleen se 300TD tai sitte 320CDI.
yari67
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: To 15.12.2005 11:08
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja yari67 »

Noo traktori ja traktori korva tottuu viikossa 290:sen meteliin ja jos paljon ajaa niin polttoainetalous on 290:llä litran alle 300:sen, kulutus ollut 6,7L/100km kun puolet maantietä 120kmh ja loput Helsingin kaupunkia, ja muuten kärry perässä 500kg puukuormalla 6,5l/100 kun ajaa mittarinopeutta 90km/h vakkari päällä. Mutta onhan 300:ssa voiman tunne läsnä paremmin.
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

300TDT:llä en ole päässyt missään olosuhteissa alle 8l/100km 8)
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Oma valinta kallistuis juurikin tuohon 290:seen. Kone on vielä samaa vanhaa tekniikka kuin W124 korisissa. pl. sähköinen syöttöpumppu ja suoraruiskutus.
Polttoaine taloudellisuus on hyvä verrattuna tehoon ja kulutukseen.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Ääni 290:lle. On erittäin luja pata kovassakin käytössä. Samaa konetta oli Sprintterissä ja niilä on työnnetty jopa lähelle miljoonaa ammattikäytössä ilman ongelmia.

Tuo kone on taloudellinen sekä vääntävä ja saahan siitäkin lastulla hiukan lisää puhtia. Äänet nyt ovat hiukan karkeat, mutta mitä sitten. Ei ne juurikaan kuulu ohjaamoon.
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Kyllähän se E320 CDI on kukkulan kuningas. Pääsin tuossa jonkun aikaa ajelemaan tuommoisella W210 koppaisella, ja eihän sitä olis malttanu millään palauttaa omistajalle :)
Ainoa haittapuoli tietysti on että niillä tuntuu olavan sitä hintaa...
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
makinenmt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: Pe 02.09.2005 08:44
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja makinenmt »

En sen kummemmin kehu, mutta 270 tarjoaa tehoa mukavasti eli 179 Hp/ 400 Nm ihan vakkarina. Ei tunnu asuntovaunukaan perässä missään ylämäissä. Ainut vika on 5 pyttyä, kun ei sen ääni ole kuitenkaan sama kuin kutosessa. :)
E 270 CDIT A -00
Ford Mondeo 1.6 Hatchback -97
Avatar
jussi70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Su 17.10.2004 17:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jussi70 »

Juha R kirjoitti:300TDT:llä en ole päässyt missään olosuhteissa alle 8l/100km 8)
Minä käväsin Tampereella omalla 300:lla. Ajoin reilusti, ohittelin, annoin kenkää. Myös hellu ajoi muutaman sata kilsaa kumpaankin suuntaan, hän ajaa sievästi...
Kulutukset oli menomatka 7,8 ja ylöspäin takas tullessa 7,3, siis mitattuna kaksi seitsemänsadan kilsan matkaa, litraa/kilometriä, (EI ajotietokoneen kertomaa)

Kaupunkiajossa tuo syö aina sen kympin, joskus ykstoistakin. Muttei koskaan kahtatoista.

Auto on lastutettu joka hieman pudotti kulutusta ja paljon paransi kyytiä :lol:
W212
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

yari67 kirjoitti:Noo traktori ja traktori korva tottuu viikossa 290:sen meteliin ja jos paljon ajaa niin polttoainetalous on 290:llä litran alle 300:sen, kulutus ollut 6,7L/100km kun puolet maantietä 120kmh ja loput Helsingin kaupunkia, ja muuten kärry perässä 500kg puukuormalla 6,5l/100 kun ajaa mittarinopeutta 90km/h vakkari päällä. Mutta onhan 300:ssa voiman tunne läsnä paremmin.
Täällä toi 290 menee keskimäärin 5,5 l /100km (4,8-6,0), tosin mekaanisella laatikolla ja suurinosa matka-ajoa rajoituksien mukaan.

Pitkässä matkassa tuo on ihan mukava kone käsivaihteillakin, varsinkin kun tuo kulutus pysyy noin alhaalla.

Käsivaihteisena ei ole mitenkään helppo käsiteltävä kaupunkiliikenteessä, joten sielä tulee kaipailtua automaattia.

Itse voisin ottaa vielä neljännenkin E290:sen jos tulis auton vaihto eteen. Sen verran varmaa ja edullista kyytiä nuo on tarjonnut.
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 745
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Mulla tasan samat kommentit ja lukematkin kuin edellisellä. Ja manuaali on.

Mulla on lastutettu ja tehot on mielestäni yllättävän riittävät! Sehän sutii selkeästi vielä kakkosellakin kun tallaa painaa, kun on kevyt peräinen. Siis talvella.:) Lähtöjä on 150 heppaisen Volvon verran.


Täällä toi 290 menee keskimäärin 5,5 l /100km (4,8-6,0), tosin mekaanisella laatikolla ja suurinosa matka-ajoa rajoituksien mukaan.

Pitkässä matkassa tuo on ihan mukava kone käsivaihteillakin, varsinkin kun tuo kulutus pysyy noin alhaalla.

Käsivaihteisena ei ole mitenkään helppo käsiteltävä kaupunkiliikenteessä, joten sielä tulee kaipailtua automaattia.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
JariTre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: Su 16.11.2003 22:19

Viesti Kirjoittaja JariTre »

Minulla nyt 290 TD Avantgarde -96 automaatti. (joka on myös myynnissä).

Kulutus on 5.6 jos ajaa niin tasaisesti kuin pystyy pitkää matka-ajoa.

6.5 jos ajelee reilua pelkkää matka-ajoa ja jotain 7 kun seka-ajoa.

Minulla ollut myös 300 D -96 väyrynen automaatti joka vei alle 6 litraa sadalla.

290TD ja 300D:llä on ihan erilaista ajaa mutta kumpi on parempi niin siihen ei taida olla absoluuttista korvaa kenelläkään. 290 TD murisee pienillä kierroksilla miehekkäästi ja naisten mielestä seksikkäästi mutta 300 D käy kuin bensamoottori ja tykkää kierroksista. Yksi kaveri joka osti oman 300D:ni niin sanoi että 300 D on parhaimmillaan isommissa nopeuksissa.

Vääntöähän 290 TD:ssä tuntuu olevan, vaikka omakotitalo tulisi perässä.

220 D:tä en ole ajanut. Pumppuvioista olen kuullut, mutta niitähän taksit olivat ennen.

Hinnat näyttävät olevan niin että hyvä 290 TD on kalliimpi kuin 200/220 CDI. Tuossa kävin yhdessä liikkeessä joka koneistaa kansia, niin myyjä sanoi että CDI-koneen kansia menee kuin kulutusosia.

Ilman muuta hyviä molemmat. Saksasta on kumpikin etsittävä, jos hyvän meinaa löytää ja jossa on myös kaikki varusteet. (Omani on kyllä myös myynnissä.) 96 / 97 taitaa olla parhaat vuosimallit jos W210 ostaa. Uudemmissa ruoste vaivaa enempi. Tai sitten jos lompakko antaa myöten niin sitten W211 ja silloin koneeksi 270 CDI.

Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

jussi70 kirjoitti:
Juha R kirjoitti:300TDT:llä en ole päässyt missään olosuhteissa alle 8l/100km 8)
Minä käväsin Tampereella omalla 300:lla. Ajoin reilusti, ohittelin, annoin kenkää. Myös hellu ajoi muutaman sata kilsaa kumpaankin suuntaan, hän ajaa sievästi...
Kulutukset oli menomatka 7,8 ja ylöspäin takas tullessa 7,3, siis mitattuna kaksi seitsemänsadan kilsan matkaa, litraa/kilometriä, (EI ajotietokoneen kertomaa)

Kaupunkiajossa tuo syö aina sen kympin, joskus ykstoistakin. Muttei koskaan kahtatoista.

Auto on lastutettu joka hieman pudotti kulutusta ja paljon paransi kyytiä :lol:
Meidän oma ei oo lastutettu ja on aina ollu vähän "ylisuurilla" pyörillä varustettu (kesällä 235/35-19 ja talvella 235/45-17), joten eiköhän tuo ero vähän selity sillä.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

Juha R kirjoitti:
jussi70 kirjoitti:
Juha R kirjoitti:300TDT:llä en ole päässyt missään olosuhteissa alle 8l/100km 8)
Minä käväsin Tampereella omalla 300:lla. Ajoin reilusti, ohittelin, annoin kenkää. Myös hellu ajoi muutaman sata kilsaa kumpaankin suuntaan, hän ajaa sievästi...
Kulutukset oli menomatka 7,8 ja ylöspäin takas tullessa 7,3, siis mitattuna kaksi seitsemänsadan kilsan matkaa, litraa/kilometriä, (EI ajotietokoneen kertomaa)

Kaupunkiajossa tuo syö aina sen kympin, joskus ykstoistakin. Muttei koskaan kahtatoista.

Auto on lastutettu joka hieman pudotti kulutusta ja paljon paransi kyytiä :lol:
Meidän oma ei oo lastutettu ja on aina ollu vähän "ylisuurilla" pyörillä varustettu (kesällä 235/35-19 ja talvella 235/45-17), joten eiköhän tuo ero vähän selity sillä.
Vaikuttaa nuo isot renkaat aika paljon, samoin kuin ilmastoinnin päällä pito. Itsellä syö noin 1,5 l enemmän kesällä kuin talvella samalla nopeudella...
Ja pelihän on mulla samanlainen..
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

300 TDT matka-ajossa 7,4 l/100 km.
Kaupungissa melko tasan kymppi.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Aika yllättävää että 300TDT vie käytännössä saman verran löpöä kuin meikäläisen 320 bensaa.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

e320 kirjoitti:Aika yllättävää että 300TDT vie käytännössä saman verran löpöä kuin meikäläisen 320 bensaa.
Jos lähteenä käytetään tätä, niin nuo ilmoitetut arvot ainakin meidän yksilöllä alittuvat.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
jussi70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Su 17.10.2004 17:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jussi70 »

[quote Meidän oma ei oo lastutettu ja on aina ollu vähän "ylisuurilla" pyörillä varustettu (kesällä 235/35-19 ja talvella 235/45-17), joten eiköhän tuo ero vähän selity sillä.[/quote]
Vaikuttaa nuo isot renkaat aika paljon, samoin kuin ilmastoinnin päällä pito. Itsellä syö noin 1,5 l enemmän kesällä kuin talvella samalla nopeudella...
Ja pelihän on mulla samanlainen..[/quote]

Kyllä, rengas koolla on kaverin TDI golfissakin yli litran kulutusero, pikkurenkaiden hyväksi.

Minulla on renkaina nuo hankkookin 235/45-17 kesällä ja talvella nastat 215/55-16
kulutuseroa ei juuri ole
W212
Avatar
TIMO T T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Su 20.02.2005 11:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TIMO T T »

Mielestäni saadut vastaukset ovat olleet varsin hyviä. Itselläni on 290TD ja olen ollut tyytyväinen.

Itse lähtisin pohtimaan asiaa siten, että haarukoisin itselleni sellaiset automallit joihin voin olla tyytyväinen niin, että teho ja varustetaso on riittävä. Tämän jälkeen metsästäisin vain huippuyksilöitä. Vähäkään huonomman auton ostamisesta tulee helposti mielipahaa ja kustannuksia. Tällöin jotkut 1-2 litran kulutus erot eivät ole merkittäviä jos autoa joutuu korjauttelemaan.

Itse väittäisin että 290 on väykyistä kaikkein vahvin. Silläkään ei ole juuri merkitystä kun kaikilla malleilla pääsee lähemmäs miljoona kilometriä. Cdi- koneissa on ollut juuri noita puhuttuja kansivikoja ja vastaavasti 90-luvun puolella tehdyt ovat varsin ruosteherkkiä. Jos tätä foorumia rupeaa syvemmin seuraamaan niin saa sellaisen vaikutelman että väyrysissä ei muuta olekaan kuin vikoja. Vaikka mersun laatu on 90-luvulla notkahtanut entisestä tasostaan, niin kyllä se edelleen on tukeva laatuauto. Väyrysellä pääse kunnollisella hoidolla varmasti riittävän kauaksi ja vieläpä hyvällä kyydillä. :wink:
W210 290TD T
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Juha R kirjoitti:300TDT:llä en ole päässyt missään olosuhteissa alle 8l/100km
Mulla kävi 300TDT:llä viime keväänä niin, että nollakelillä lämpöisellä autolla tankille, tankki piripintaan, melko tasaista ajoa yhdellä rupeamalla 80-90 km/h vähän alle 500 km, tankki taas piripintaan ja kulutuslaskentaa tekemään ja tulos oli 6,6 l/100 km. Tuosta ei varmaan alle tällä rottelolla pääse. Kerran aikaisemmin vähän vastaavissa olosuhteissa meni 6,9 l/100 km, mutta silloin oli tyhjä peräkärry perässä.
Laskenta on tehty huoltoaseman bensamittarin litroihin ja auton oman mittarin kilometreihin luottaen.
edit: olikohan se dieselmittari kuiteskin? :?
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: Millä koneella E-koppanen???

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

vellu68 kirjoitti:Millä diesel koneella kannattais ostaa e-koppanen farkku???
<------ 8)
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
hentar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 27.07.2004 22:23

Viesti Kirjoittaja hentar »

Mulla 290 automaatilla. Matka ajossa 5,5l ja nurkissa 6,5l /100km
Toiminut ongelmitta, vääntävä kone kuljettaa autoa ihan mukavasti vakionakin.
En ole valintaa katunut.
konetta tärkeämpää on kuitenkin löytää hyvinpidetty ruosteeton yksilö, ja pitää se kunnossa :wink:
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 745
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Jos autossa on pienet pyörät, niin matkamittarin anturi pyörähtää täyden kierroksen lyhyemmällä ajomatkalla. Auton matkamittari kelaa siis sen 100 km lyhyemmällä matkalla lukemaksi kuin isommilla pyörillä. => helpoin tapa pienentää kulutusta / 100km on pienentää renkaita. :wink:
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
mebafani
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ma 19.06.2006 12:23

Viesti Kirjoittaja mebafani »

Ilman muuta 320 cdi, jos vain rahkeet kestää. Kun pitää kiihdyttää nopeasti saa olla tarkkana ettei kortti mene :wink: Jos kulutusta katsoo on ajotavalla suurin merkitys. Mulla 6.6 keskiarvo. Ecodriving koulutus avasi silmiä ajotavassa. Moottorin tekniikasta ja toimivuudesta en osaa sanoa muuta kuin että toimii, mutta näin varmaan monella muullakin mersun koneella.
Toinen mistä pidän on köröttely 120 vauhdissa noin 2000 kierroksin. Ei tartte huudattaa. Ja onhan se ääni kivan jyhkeä, se taas on aivan tunnejuttu.
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Juu sillä 320cdi:llä pääsee melkein yhtä ripeään kuin meikäläisen bensaversiolla. Ja vääntää alakierroksilla tuplasti enemmän.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

JariTre kirjoitti: Minulla ollut myös 300 D -96 väyrynen automaatti joka vei alle 6 litraa sadalla.
Älä Jari tykkää huonoa, mutta uskoo ken tahtoo!
Tällä foorumilla menee kaikki mersut 5-6l/100km, jopa 123:set :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
P.M.N.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Su 14.11.2004 21:52
Paikkakunta: Kouvolan tienoo

Viesti Kirjoittaja P.M.N. »

[quote="mebafani"]Ilman muuta 320 cdi, jos vain rahkeet kestää. Jos kulutusta katsoo on ajotavalla suurin merkitys. Mulla 6.6 keskiarvo.[/quote
Taitaa olla tuo kulutus tietokoneen kertomaa, eikä tankkauksella mitattua :roll: .
MB S210 320 cdi Avantgarde 2001
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

ja vastaavasti 90-luvun puolella tehdyt ovat varsin ruosteherkkiä
Oma näkemykseni on että nimenomaan 2000-luvun mallit ovat kaikkein herkimpiä ruostumaan, esimerkiksi kollegani 2001 220T mätäni kauttaaltaan samalla kun omassa -96 on vain pari kukkaa takakontissa.
mebafani
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ma 19.06.2006 12:23

Viesti Kirjoittaja mebafani »

Joo koneen näyttämää tuo 6.6l/100km, eli ei koko totuus. Keskiarvonopeus 6500 kilometrillä 79km/h. Ajan 1000km/viikossa matkaa.
Tuleehan se halvemmaksi pienemmällä koneella, vie vähemmän. Ajokilometrit ratkaisee paljon säästää. Mun ajossa litra vähemmän sadalla tuo siis noin 45€ /kk. Etelänmatka vuodessa :shock: Olen kuitenkin valintani tehnyt.

Vastatkaapa viisaammat, että kestääkö isomman moottorin vaatimat jarrut, startit, laturit, nivelet, moottori pidempään kuin pienen. Varaosat kun ovat joiltain osin kalliimpia, saako sillä vastinetta?
Avatar
Kris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ma 23.01.2006 00:10
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja Kris »

Itse olen juuri kaupoissa E-sarjan 200cdi:stä. Kävin ajamassa normaali 220d versiota joka oli melko pettymys, lähti kuin purkka tukasta. 200cdi taas jos liikutti huomattavasti kevyemmin väyrystä vaikkei sekään mikää tykki ole, lastulla korjaantuu varmasti paljo.
Vastaa Viestiin