Millä koneella E-koppanen???
Millä koneella E-koppanen???
Millä diesel koneella kannattais ostaa e-koppanen farkku???
Oon kattellu 220/270/290/300 :ia
Laittakaa kommenttia kokemuksista / vioista niin tietäs vähä mitä hakee.
Oon kattellu 220/270/290/300 :ia
Laittakaa kommenttia kokemuksista / vioista niin tietäs vähä mitä hakee.
200CDI ja 220CDI ovat aika perusvaihtoehtoja, joilla kerkiää todella mukavasti ja ei paljo kiisseliä syö. Täälläpäin pihassa 300TD, eikä kyllä päivääkään ole kaduttu, vaikka viekin entiseen 220:een verrattuna vähän enenmmän menovettä. Kyllä kutoskone on aina kutoskone, siitä ei vaan pääse mihinkään. Se voi vaan lisätä esim. työmatkan kestoa helposti, kun jää ihastelemaan niitä kutoskoneen ääniä aamulla...
290TD on käynniltään todella raaka ja traktorimainen, mutta varmasti silläkin kerkeää ja kestopuolta löytynee ihan yhtälailla kuin 300TD:stäkin. Jos itse pitäis päättää uudelleen, niin kyllä se olis edelleen se 300TD tai sitte 320CDI.

Noo traktori ja traktori korva tottuu viikossa 290:sen meteliin ja jos paljon ajaa niin polttoainetalous on 290:llä litran alle 300:sen, kulutus ollut 6,7L/100km kun puolet maantietä 120kmh ja loput Helsingin kaupunkia, ja muuten kärry perässä 500kg puukuormalla 6,5l/100 kun ajaa mittarinopeutta 90km/h vakkari päällä. Mutta onhan 300:ssa voiman tunne läsnä paremmin.
300TDT:llä en ole päässyt missään olosuhteissa alle 8l/100km 

- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Ääni 290:lle. On erittäin luja pata kovassakin käytössä. Samaa konetta oli Sprintterissä ja niilä on työnnetty jopa lähelle miljoonaa ammattikäytössä ilman ongelmia.
Tuo kone on taloudellinen sekä vääntävä ja saahan siitäkin lastulla hiukan lisää puhtia. Äänet nyt ovat hiukan karkeat, mutta mitä sitten. Ei ne juurikaan kuulu ohjaamoon.
Tuo kone on taloudellinen sekä vääntävä ja saahan siitäkin lastulla hiukan lisää puhtia. Äänet nyt ovat hiukan karkeat, mutta mitä sitten. Ei ne juurikaan kuulu ohjaamoon.
Kyllähän se E320 CDI on kukkulan kuningas. Pääsin tuossa jonkun aikaa ajelemaan tuommoisella W210 koppaisella, ja eihän sitä olis malttanu millään palauttaa omistajalle
Ainoa haittapuoli tietysti on että niillä tuntuu olavan sitä hintaa...

Ainoa haittapuoli tietysti on että niillä tuntuu olavan sitä hintaa...
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Minä käväsin Tampereella omalla 300:lla. Ajoin reilusti, ohittelin, annoin kenkää. Myös hellu ajoi muutaman sata kilsaa kumpaankin suuntaan, hän ajaa sievästi...Juha R kirjoitti:300TDT:llä en ole päässyt missään olosuhteissa alle 8l/100km
Kulutukset oli menomatka 7,8 ja ylöspäin takas tullessa 7,3, siis mitattuna kaksi seitsemänsadan kilsan matkaa, litraa/kilometriä, (EI ajotietokoneen kertomaa)
Kaupunkiajossa tuo syö aina sen kympin, joskus ykstoistakin. Muttei koskaan kahtatoista.
Auto on lastutettu joka hieman pudotti kulutusta ja paljon paransi kyytiä

W212
Täällä toi 290 menee keskimäärin 5,5 l /100km (4,8-6,0), tosin mekaanisella laatikolla ja suurinosa matka-ajoa rajoituksien mukaan.yari67 kirjoitti:Noo traktori ja traktori korva tottuu viikossa 290:sen meteliin ja jos paljon ajaa niin polttoainetalous on 290:llä litran alle 300:sen, kulutus ollut 6,7L/100km kun puolet maantietä 120kmh ja loput Helsingin kaupunkia, ja muuten kärry perässä 500kg puukuormalla 6,5l/100 kun ajaa mittarinopeutta 90km/h vakkari päällä. Mutta onhan 300:ssa voiman tunne läsnä paremmin.
Pitkässä matkassa tuo on ihan mukava kone käsivaihteillakin, varsinkin kun tuo kulutus pysyy noin alhaalla.
Käsivaihteisena ei ole mitenkään helppo käsiteltävä kaupunkiliikenteessä, joten sielä tulee kaipailtua automaattia.
Itse voisin ottaa vielä neljännenkin E290:sen jos tulis auton vaihto eteen. Sen verran varmaa ja edullista kyytiä nuo on tarjonnut.
Mulla tasan samat kommentit ja lukematkin kuin edellisellä. Ja manuaali on.
Mulla on lastutettu ja tehot on mielestäni yllättävän riittävät! Sehän sutii selkeästi vielä kakkosellakin kun tallaa painaa, kun on kevyt peräinen. Siis talvella.
Lähtöjä on 150 heppaisen Volvon verran.
Täällä toi 290 menee keskimäärin 5,5 l /100km (4,8-6,0), tosin mekaanisella laatikolla ja suurinosa matka-ajoa rajoituksien mukaan.
Pitkässä matkassa tuo on ihan mukava kone käsivaihteillakin, varsinkin kun tuo kulutus pysyy noin alhaalla.
Käsivaihteisena ei ole mitenkään helppo käsiteltävä kaupunkiliikenteessä, joten sielä tulee kaipailtua automaattia.
Mulla on lastutettu ja tehot on mielestäni yllättävän riittävät! Sehän sutii selkeästi vielä kakkosellakin kun tallaa painaa, kun on kevyt peräinen. Siis talvella.

Täällä toi 290 menee keskimäärin 5,5 l /100km (4,8-6,0), tosin mekaanisella laatikolla ja suurinosa matka-ajoa rajoituksien mukaan.
Pitkässä matkassa tuo on ihan mukava kone käsivaihteillakin, varsinkin kun tuo kulutus pysyy noin alhaalla.
Käsivaihteisena ei ole mitenkään helppo käsiteltävä kaupunkiliikenteessä, joten sielä tulee kaipailtua automaattia.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Minulla nyt 290 TD Avantgarde -96 automaatti. (joka on myös myynnissä).
Kulutus on 5.6 jos ajaa niin tasaisesti kuin pystyy pitkää matka-ajoa.
6.5 jos ajelee reilua pelkkää matka-ajoa ja jotain 7 kun seka-ajoa.
Minulla ollut myös 300 D -96 väyrynen automaatti joka vei alle 6 litraa sadalla.
290TD ja 300D:llä on ihan erilaista ajaa mutta kumpi on parempi niin siihen ei taida olla absoluuttista korvaa kenelläkään. 290 TD murisee pienillä kierroksilla miehekkäästi ja naisten mielestä seksikkäästi mutta 300 D käy kuin bensamoottori ja tykkää kierroksista. Yksi kaveri joka osti oman 300D:ni niin sanoi että 300 D on parhaimmillaan isommissa nopeuksissa.
Vääntöähän 290 TD:ssä tuntuu olevan, vaikka omakotitalo tulisi perässä.
220 D:tä en ole ajanut. Pumppuvioista olen kuullut, mutta niitähän taksit olivat ennen.
Hinnat näyttävät olevan niin että hyvä 290 TD on kalliimpi kuin 200/220 CDI. Tuossa kävin yhdessä liikkeessä joka koneistaa kansia, niin myyjä sanoi että CDI-koneen kansia menee kuin kulutusosia.
Ilman muuta hyviä molemmat. Saksasta on kumpikin etsittävä, jos hyvän meinaa löytää ja jossa on myös kaikki varusteet. (Omani on kyllä myös myynnissä.) 96 / 97 taitaa olla parhaat vuosimallit jos W210 ostaa. Uudemmissa ruoste vaivaa enempi. Tai sitten jos lompakko antaa myöten niin sitten W211 ja silloin koneeksi 270 CDI.
Jari
Kulutus on 5.6 jos ajaa niin tasaisesti kuin pystyy pitkää matka-ajoa.
6.5 jos ajelee reilua pelkkää matka-ajoa ja jotain 7 kun seka-ajoa.
Minulla ollut myös 300 D -96 väyrynen automaatti joka vei alle 6 litraa sadalla.
290TD ja 300D:llä on ihan erilaista ajaa mutta kumpi on parempi niin siihen ei taida olla absoluuttista korvaa kenelläkään. 290 TD murisee pienillä kierroksilla miehekkäästi ja naisten mielestä seksikkäästi mutta 300 D käy kuin bensamoottori ja tykkää kierroksista. Yksi kaveri joka osti oman 300D:ni niin sanoi että 300 D on parhaimmillaan isommissa nopeuksissa.
Vääntöähän 290 TD:ssä tuntuu olevan, vaikka omakotitalo tulisi perässä.
220 D:tä en ole ajanut. Pumppuvioista olen kuullut, mutta niitähän taksit olivat ennen.
Hinnat näyttävät olevan niin että hyvä 290 TD on kalliimpi kuin 200/220 CDI. Tuossa kävin yhdessä liikkeessä joka koneistaa kansia, niin myyjä sanoi että CDI-koneen kansia menee kuin kulutusosia.
Ilman muuta hyviä molemmat. Saksasta on kumpikin etsittävä, jos hyvän meinaa löytää ja jossa on myös kaikki varusteet. (Omani on kyllä myös myynnissä.) 96 / 97 taitaa olla parhaat vuosimallit jos W210 ostaa. Uudemmissa ruoste vaivaa enempi. Tai sitten jos lompakko antaa myöten niin sitten W211 ja silloin koneeksi 270 CDI.
Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
MB E300 TDT 1998
Meidän oma ei oo lastutettu ja on aina ollu vähän "ylisuurilla" pyörillä varustettu (kesällä 235/35-19 ja talvella 235/45-17), joten eiköhän tuo ero vähän selity sillä.jussi70 kirjoitti:Minä käväsin Tampereella omalla 300:lla. Ajoin reilusti, ohittelin, annoin kenkää. Myös hellu ajoi muutaman sata kilsaa kumpaankin suuntaan, hän ajaa sievästi...Juha R kirjoitti:300TDT:llä en ole päässyt missään olosuhteissa alle 8l/100km
Kulutukset oli menomatka 7,8 ja ylöspäin takas tullessa 7,3, siis mitattuna kaksi seitsemänsadan kilsan matkaa, litraa/kilometriä, (EI ajotietokoneen kertomaa)
Kaupunkiajossa tuo syö aina sen kympin, joskus ykstoistakin. Muttei koskaan kahtatoista.
Auto on lastutettu joka hieman pudotti kulutusta ja paljon paransi kyytiä
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Vaikuttaa nuo isot renkaat aika paljon, samoin kuin ilmastoinnin päällä pito. Itsellä syö noin 1,5 l enemmän kesällä kuin talvella samalla nopeudella...Juha R kirjoitti:Meidän oma ei oo lastutettu ja on aina ollu vähän "ylisuurilla" pyörillä varustettu (kesällä 235/35-19 ja talvella 235/45-17), joten eiköhän tuo ero vähän selity sillä.jussi70 kirjoitti:Minä käväsin Tampereella omalla 300:lla. Ajoin reilusti, ohittelin, annoin kenkää. Myös hellu ajoi muutaman sata kilsaa kumpaankin suuntaan, hän ajaa sievästi...Juha R kirjoitti:300TDT:llä en ole päässyt missään olosuhteissa alle 8l/100km
Kulutukset oli menomatka 7,8 ja ylöspäin takas tullessa 7,3, siis mitattuna kaksi seitsemänsadan kilsan matkaa, litraa/kilometriä, (EI ajotietokoneen kertomaa)
Kaupunkiajossa tuo syö aina sen kympin, joskus ykstoistakin. Muttei koskaan kahtatoista.
Auto on lastutettu joka hieman pudotti kulutusta ja paljon paransi kyytiä
Ja pelihän on mulla samanlainen..
Ei oppinut olutta ojaan kaada
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
300 TDT matka-ajossa 7,4 l/100 km.
Kaupungissa melko tasan kymppi.
Kaupungissa melko tasan kymppi.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Jos lähteenä käytetään tätä, niin nuo ilmoitetut arvot ainakin meidän yksilöllä alittuvat.e320 kirjoitti:Aika yllättävää että 300TDT vie käytännössä saman verran löpöä kuin meikäläisen 320 bensaa.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
[quote Meidän oma ei oo lastutettu ja on aina ollu vähän "ylisuurilla" pyörillä varustettu (kesällä 235/35-19 ja talvella 235/45-17), joten eiköhän tuo ero vähän selity sillä.[/quote]
Vaikuttaa nuo isot renkaat aika paljon, samoin kuin ilmastoinnin päällä pito. Itsellä syö noin 1,5 l enemmän kesällä kuin talvella samalla nopeudella...
Ja pelihän on mulla samanlainen..[/quote]
Kyllä, rengas koolla on kaverin TDI golfissakin yli litran kulutusero, pikkurenkaiden hyväksi.
Minulla on renkaina nuo hankkookin 235/45-17 kesällä ja talvella nastat 215/55-16
kulutuseroa ei juuri ole
Vaikuttaa nuo isot renkaat aika paljon, samoin kuin ilmastoinnin päällä pito. Itsellä syö noin 1,5 l enemmän kesällä kuin talvella samalla nopeudella...
Ja pelihän on mulla samanlainen..[/quote]
Kyllä, rengas koolla on kaverin TDI golfissakin yli litran kulutusero, pikkurenkaiden hyväksi.
Minulla on renkaina nuo hankkookin 235/45-17 kesällä ja talvella nastat 215/55-16
kulutuseroa ei juuri ole
W212
Mielestäni saadut vastaukset ovat olleet varsin hyviä. Itselläni on 290TD ja olen ollut tyytyväinen.
Itse lähtisin pohtimaan asiaa siten, että haarukoisin itselleni sellaiset automallit joihin voin olla tyytyväinen niin, että teho ja varustetaso on riittävä. Tämän jälkeen metsästäisin vain huippuyksilöitä. Vähäkään huonomman auton ostamisesta tulee helposti mielipahaa ja kustannuksia. Tällöin jotkut 1-2 litran kulutus erot eivät ole merkittäviä jos autoa joutuu korjauttelemaan.
Itse väittäisin että 290 on väykyistä kaikkein vahvin. Silläkään ei ole juuri merkitystä kun kaikilla malleilla pääsee lähemmäs miljoona kilometriä. Cdi- koneissa on ollut juuri noita puhuttuja kansivikoja ja vastaavasti 90-luvun puolella tehdyt ovat varsin ruosteherkkiä. Jos tätä foorumia rupeaa syvemmin seuraamaan niin saa sellaisen vaikutelman että väyrysissä ei muuta olekaan kuin vikoja. Vaikka mersun laatu on 90-luvulla notkahtanut entisestä tasostaan, niin kyllä se edelleen on tukeva laatuauto. Väyrysellä pääse kunnollisella hoidolla varmasti riittävän kauaksi ja vieläpä hyvällä kyydillä.
Itse lähtisin pohtimaan asiaa siten, että haarukoisin itselleni sellaiset automallit joihin voin olla tyytyväinen niin, että teho ja varustetaso on riittävä. Tämän jälkeen metsästäisin vain huippuyksilöitä. Vähäkään huonomman auton ostamisesta tulee helposti mielipahaa ja kustannuksia. Tällöin jotkut 1-2 litran kulutus erot eivät ole merkittäviä jos autoa joutuu korjauttelemaan.
Itse väittäisin että 290 on väykyistä kaikkein vahvin. Silläkään ei ole juuri merkitystä kun kaikilla malleilla pääsee lähemmäs miljoona kilometriä. Cdi- koneissa on ollut juuri noita puhuttuja kansivikoja ja vastaavasti 90-luvun puolella tehdyt ovat varsin ruosteherkkiä. Jos tätä foorumia rupeaa syvemmin seuraamaan niin saa sellaisen vaikutelman että väyrysissä ei muuta olekaan kuin vikoja. Vaikka mersun laatu on 90-luvulla notkahtanut entisestä tasostaan, niin kyllä se edelleen on tukeva laatuauto. Väyrysellä pääse kunnollisella hoidolla varmasti riittävän kauaksi ja vieläpä hyvällä kyydillä.

W210 290TD T
Mulla kävi 300TDT:llä viime keväänä niin, että nollakelillä lämpöisellä autolla tankille, tankki piripintaan, melko tasaista ajoa yhdellä rupeamalla 80-90 km/h vähän alle 500 km, tankki taas piripintaan ja kulutuslaskentaa tekemään ja tulos oli 6,6 l/100 km. Tuosta ei varmaan alle tällä rottelolla pääse. Kerran aikaisemmin vähän vastaavissa olosuhteissa meni 6,9 l/100 km, mutta silloin oli tyhjä peräkärry perässä.Juha R kirjoitti:300TDT:llä en ole päässyt missään olosuhteissa alle 8l/100km
Laskenta on tehty huoltoaseman bensamittarin litroihin ja auton oman mittarin kilometreihin luottaen.
edit: olikohan se dieselmittari kuiteskin?

- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: Millä koneella E-koppanen???
<------vellu68 kirjoitti:Millä diesel koneella kannattais ostaa e-koppanen farkku???

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Jos autossa on pienet pyörät, niin matkamittarin anturi pyörähtää täyden kierroksen lyhyemmällä ajomatkalla. Auton matkamittari kelaa siis sen 100 km lyhyemmällä matkalla lukemaksi kuin isommilla pyörillä. => helpoin tapa pienentää kulutusta / 100km on pienentää renkaita. 

290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Ilman muuta 320 cdi, jos vain rahkeet kestää. Kun pitää kiihdyttää nopeasti saa olla tarkkana ettei kortti mene
Jos kulutusta katsoo on ajotavalla suurin merkitys. Mulla 6.6 keskiarvo. Ecodriving koulutus avasi silmiä ajotavassa. Moottorin tekniikasta ja toimivuudesta en osaa sanoa muuta kuin että toimii, mutta näin varmaan monella muullakin mersun koneella.
Toinen mistä pidän on köröttely 120 vauhdissa noin 2000 kierroksin. Ei tartte huudattaa. Ja onhan se ääni kivan jyhkeä, se taas on aivan tunnejuttu.

Toinen mistä pidän on köröttely 120 vauhdissa noin 2000 kierroksin. Ei tartte huudattaa. Ja onhan se ääni kivan jyhkeä, se taas on aivan tunnejuttu.
Älä Jari tykkää huonoa, mutta uskoo ken tahtoo!JariTre kirjoitti: Minulla ollut myös 300 D -96 väyrynen automaatti joka vei alle 6 litraa sadalla.
Tällä foorumilla menee kaikki mersut 5-6l/100km, jopa 123:set

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
[quote="mebafani"]Ilman muuta 320 cdi, jos vain rahkeet kestää. Jos kulutusta katsoo on ajotavalla suurin merkitys. Mulla 6.6 keskiarvo.[/quote
Taitaa olla tuo kulutus tietokoneen kertomaa, eikä tankkauksella mitattua
.
Taitaa olla tuo kulutus tietokoneen kertomaa, eikä tankkauksella mitattua

MB S210 320 cdi Avantgarde 2001
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
Joo koneen näyttämää tuo 6.6l/100km, eli ei koko totuus. Keskiarvonopeus 6500 kilometrillä 79km/h. Ajan 1000km/viikossa matkaa.
Tuleehan se halvemmaksi pienemmällä koneella, vie vähemmän. Ajokilometrit ratkaisee paljon säästää. Mun ajossa litra vähemmän sadalla tuo siis noin 45€ /kk. Etelänmatka vuodessa
Olen kuitenkin valintani tehnyt.
Vastatkaapa viisaammat, että kestääkö isomman moottorin vaatimat jarrut, startit, laturit, nivelet, moottori pidempään kuin pienen. Varaosat kun ovat joiltain osin kalliimpia, saako sillä vastinetta?
Tuleehan se halvemmaksi pienemmällä koneella, vie vähemmän. Ajokilometrit ratkaisee paljon säästää. Mun ajossa litra vähemmän sadalla tuo siis noin 45€ /kk. Etelänmatka vuodessa

Vastatkaapa viisaammat, että kestääkö isomman moottorin vaatimat jarrut, startit, laturit, nivelet, moottori pidempään kuin pienen. Varaosat kun ovat joiltain osin kalliimpia, saako sillä vastinetta?