W210 flekti/ilmastointi herja

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

W210 flekti/ilmastointi herja

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Herjaa välillä tuulettimesta että se ei toimi.
Tuuletin kuitenkin pyörii mutta vaihdellen nopeutta.

Avasin sen hioin kollektorin ja rasvasin laakerit.
Toimi herjaamatta kolmisen viikkoa.

Nytten alkoi taas ilmoitteleen samasta.

Huomasin kuitenkin samassa yhteydessä että
ilmastoinnin kompuran magneettikytkin heittää
aikaajoin kompuraa pois päältä.

Oliskos tässä nyt jotain ilmastoinnin puolen painekytkin
tai aineiden vähyydestä johtuvaa vikailmoitusta?

Autossa on vain yksi flekti.
Viimeksi muokannut jytäkkä, Su 23.07.2006 21:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: W210 flekti/ilmastointi herja

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

jytäkkä kirjoitti:Huomasin kuitenkin samassa yhteydessä että
ilmastoinnin kompuran magneettiventtiili heittää
aikaajoin kompuraa pois päältä.
Noinhan se tekee täälläkin....
Olen pitänyt toimintaa ihan asiaan kuuluvana tapahtumana.
Ja pidän vastakin, kunnes joku muuta osaa aukottomasti osoittaa :D
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Re: W210 flekti/ilmastointi herja

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Ari66 kirjoitti:
jytäkkä kirjoitti:Huomasin kuitenkin samassa yhteydessä että
ilmastoinnin kompuran magneettiventtiili heittää
aikaajoin kompuraa pois päältä.
Noinhan se tekee täälläkin....
Olen pitänyt toimintaa ihan asiaan kuuluvana tapahtumana.
Ja pidän vastakin, kunnes joku muuta osaa aukottomasti osoittaa :D
Jep.Sulla on automatic climate control.
Mulla on vain karvalakkimalli manual.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Avatar
JyggeMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 265
Liittynyt: Ma 21.06.2004 01:17
Paikkakunta: Itä-Vantaa
Viesti:

Re: W210 flekti/ilmastointi herja

Viesti Kirjoittaja JyggeMB »

jytäkkä kirjoitti:
Ari66 kirjoitti:
jytäkkä kirjoitti:Huomasin kuitenkin samassa yhteydessä että
ilmastoinnin kompuran magneettiventtiili heittää
aikaajoin kompuraa pois päältä.
Noinhan se tekee täälläkin....
Olen pitänyt toimintaa ihan asiaan kuuluvana tapahtumana.
Ja pidän vastakin, kunnes joku muuta osaa aukottomasti osoittaa :D
Jep.Sulla on automatic climate control.
Mulla on vain karvalakkimalli manual.
Sillä onko autom. vai man. ei ole merkitystä kompressorin
täytyy välillä katkoa joka tapauksessa.
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: W210 flekti/ilmastointi herja

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

JyggeMB kirjoitti:Sillä onko autom. vai man. ei ole merkitystä kompressorin
täytyy välillä katkoa joka tapauksessa.
Näin minäkin olen asian ymmärtänyt.
Eli se pätkiminen olisi siis ihan normaalin toiminnan "oire" :wink:

Huolestutaan vasta sitten, jos ei kompura kytkeydy ollenkaan, tai pysyy koko ajan kytkeytyneenä :wink:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
JyggeMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 265
Liittynyt: Ma 21.06.2004 01:17
Paikkakunta: Itä-Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JyggeMB »

Vielä lisää ko. aiheeseen, kun kylmäaine on vähissä tai loppu
pressostaatti estää kompressorin kytkeytymisen kokonaan.

Esim: w124 "EC" valo indikoi vilkuttamalla lediä häiriön merkiksi
tosin kylmä ulko lämpötila tekee samoin.
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Hep.Jotenkin vaan tuntuis että ennen(lue kekvät+syksy) ei
olis heittänyt kompuraa vapaalle.

Nytten huomaa selvästi kierroksista kun vapauttaa ja kytkee.

Niin,alkuperäinen vaiva on toi flekti ja sen vikailmoitus ajotietokoneessa.
Onko kukaan perehtynyt sen sielunelämään?

Voisko vika johtua laakereista?
Ottaa liikaa virtaa vastaan :roll: hmmm.... :?:
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

jytäkkä kirjoitti: Voisko vika johtua laakereista?
Ottaa liikaa virtaa vastaan :roll: hmmm.... :?:
Jäähdyttimet tukossa ja ilma ei mene läpi -> vaatii lisää tehoa puhaltimelta -> liikaa virtaa

En tiedä toimiiko nämä sähköviat noin loogisesti, mutta tuskimpa pahaa tekee putsata kennoja sillontällön vaikka ilman syytä.
wee211
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 21.07.2005 10:01

Flekti

Viesti Kirjoittaja wee211 »

Vinkiksi:
Mulla herjasi coolant vikaa (W211) ja syyksi paljastui hapettunut flektin liitin.
tommie
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 20.06.2006 09:14

Onko sama herja?

Viesti Kirjoittaja tommie »

Kyselin taannoin onko jollain kokemusta tästä virheilmoituksesta. "Engine Fan - Visit Workshop". Tuli joitain vastauksia, mutta eivät olleet tässä tapauksessa ratkaisu. Kummallista tässä minusta on, että näitä herjoja ei tule aina, välillä tuntuu pelittävän ihan ok. Olen käynyt liittimet läpi, ja testannut flektin, joka toimii ainakin kun sinne pistää suoraan 12 V.
270CDI
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Re: Onko sama herja?

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

tommie kirjoitti:Kyselin taannoin onko jollain kokemusta tästä virheilmoituksesta. "Engine Fan - Visit Workshop". Tuli joitain vastauksia, mutta eivät olleet tässä tapauksessa ratkaisu. Kummallista tässä minusta on, että näitä herjoja ei tule aina, välillä tuntuu pelittävän ihan ok. Olen käynyt liittimet läpi, ja testannut flektin, joka toimii ainakin kun sinne pistää suoraan 12 V.
Jep,Samaa kauraa täällä.

Esim viimekertainen häly.
140 km vaihtelevaa nopeutta siitten 1 min liikennevaloissa,
ja sen jälkeen "visit workshop engine fan".

Tämän jälkeen ajettu taas 3-400 km ja ei mitään :?: ...hmmm.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
tommie
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 20.06.2006 09:14

Flektin moottori purkuun ?

Viesti Kirjoittaja tommie »

Sain tällaisen vastauksen myöskin, eli olisko niin, että CDI tarvii puhallinta niin harvoin, että se jäykistyy eikä aina lähde käyntiin aina kun pitäisi. Joskus lähtee ja joskus ei, onko muuten sähkömoottorin vastus (ne ohmit) isompi kuumana kuin kylmänä? Lämmöt kyllä pysyy kurissa (selvästi alle 100) mutta kuumalla tyhjäkäynnillä meinaa vähän nousta normaalista, kun herja tulee eli kun flekti ei toimi. Täytyy koittaa purkaa tuo kapistus itsekin.

Saamani viesti:

MOI! Mulla oli omassa ihan samaa ongelmaa,että tuli se herja ja tällöin ei tuuletin lähteny pyörimään.Purkasin moottorin ja rasvasin laakerit nyt on toiminut ,laakerit oli niin kuivat ja paskas et jumitti,eikä tuuletin lähteny pyörii.Täyty laittaa näin,kun en osannu laittaa suoraan foorumille :?:
270CDI
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Re: Flektin moottori purkuun ?

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

tommie kirjoitti:Sain tällaisen vastauksen myöskin, eli olisko niin, että CDI tarvii puhallinta niin harvoin, että se jäykistyy eikä aina lähde käyntiin aina kun pitäisi. Joskus lähtee ja joskus ei, onko muuten sähkömoottorin vastus (ne ohmit) isompi kuumana kuin kylmänä? Lämmöt kyllä pysyy kurissa (selvästi alle 100) mutta kuumalla tyhjäkäynnillä meinaa vähän nousta normaalista, kun herja tulee eli kun flekti ei toimi. Täytyy koittaa purkaa tuo kapistus itsekin.

Saamani viesti:

MOI! Mulla oli omassa ihan samaa ongelmaa,että tuli se herja ja tällöin ei tuuletin lähteny pyörimään.Purkasin moottorin ja rasvasin laakerit nyt on toiminut ,laakerit oli niin kuivat ja paskas et jumitti,eikä tuuletin lähteny pyörii.Täyty laittaa näin,kun en osannu laittaa suoraan foorumille :?:
Joo kannattaa purkaa sillä laakerit on melko varmasti
ruosteveden peitossa(kuivan sellaisen).
Omani laakerit jumitti selvästi kun kädellä pyöritti.

Suhteellisen helppo homma purkaa moottori,sen perästä pitää
vain aukoa taivutetut metalli nystyt.

Tekohengityksenä laakereihin saa laitettua myös paikallaan
jotain liukastetta.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Vastaa Viestiin