Vito ulisee pahasti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
EJS
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Vito ulisee pahasti

Viesti Kirjoittaja EJS »

Nopeuden noustessa yli 110 ilmavirta resonoi voimakkasti
VITON keulassa johonkin levyyn tai reikiin HELP
En itse keksi mistä se voisi johtua .Olen kokeillut kaikenlaista
keef
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja keef »

Vois johtua anteenista. Mutta eihän se haittaa kun satasta saa vaan ajaa :D
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

keef kirjoitti:Vois johtua anteenista. Mutta eihän se haittaa kun satasta saa vaan ajaa :D
Pitää muuttaa vee keulaseksi niin saa ajaa ilman ulinoita ja marinoista 120 km/h 8) 8) 8)

Köytähän anoppi konepellille kuuntelemaan mikä siellä ulisee... :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
mikktaho
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja mikktaho »

Mulla välillä pärisee peilien juuressa olevat muoviosat. Molemmilta puolin irti etureunastaan.
mikko a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja mikko a »

155 menee kohtuulisen äänettömästi mutta kun on 160 mittarinopeutta niin alkaa humisemaan ja tärisemään. se siinä on outoa kun se alkaa kuin leikaten. en ole enää vuosiin kokeillut , liekkö vika korjaantunut. vito 112 automaatti . oli työmatkana 15km sivu, ja nopeudet 40-60km/h, ei pahoja ruuhka paikkoja muutamia valoissa seisomisia vaan. en oikeastaan ollut ajellut muita ajoja, tripissä 1000km ja tankkasin 69l. yllätyn pientä kulutusta.
divito
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja divito »

keef kirjoitti:Vois johtua anteenista. Mutta eihän se haittaa kun satasta saa vaan ajaa :D
Meillä ainakin bussissa 120 lätkä :wink:
Vitolla kuuhun!
vitorius
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Keulan ulinan poisto

Viesti Kirjoittaja vitorius »

Mulla 110td -98:ssa oli sama ulina ongelma. Vika johtui tuulilasin tiivisteiden liiman kovettumisesta ajan saatossa. Tuulilasi saumattiin kauttaaltaan sikaflexin ikkunasilikonilla ja ulina kaikkosi. Suurin ulinan lähde olivat lasin pystysuuntaiset sivulistat, jotka myös tiivistettiin samalla mönjällä.
vanttom
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Mulla ääntelee tuulilasin yläpuolella oleva aurinkolippa. Ääni esiintyy ainoastaan sopivissa lämpötila- ja ilmankosteusolosuhteissa... :shock:
holkki
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja holkki »

Ajeltiin Vitolla n.3000km Lapin reissu ja viimeisen 500km taipaleen alkaessa alkoi kuulua n.130 km/h vauhdissa (ohituksissa!) aivan pirunmoinen ulina keulasta! Kaverin kanssa pähkäilyn tulos,täytyy tulla antennista.Painaessani antennin alas,varresta pursusi paljon vettä.Asia hieman vaivasi ja pienen ajon jälkeen nostin antennin takaisin ylös ja YLLÄTYS! vaikka ajoin koe mielessä 150 km/h keula oli täysin äänetön ulinasta! Juttelin ilmiöstä taksikuski tutun kanssa,joka oli havainnut aikanaan saman ilmiön taksien vanhoissa ula-antenneissa ja tiesi kertoa että antennit katkeilivat juuresta,varsinkin talvella jäätyessään.antenniin jäävä vesi jäykistää?rakennetta ja resonoi jollain tavalla?luonnollisesti kyseessä teleskooppi antennit.
Vastaa Viestiin