Vito ulisee pahasti
Vito ulisee pahasti
Nopeuden noustessa yli 110 ilmavirta resonoi voimakkasti
VITON keulassa johonkin levyyn tai reikiin HELP
En itse keksi mistä se voisi johtua .Olen kokeillut kaikenlaista
VITON keulassa johonkin levyyn tai reikiin HELP
En itse keksi mistä se voisi johtua .Olen kokeillut kaikenlaista
Pitää muuttaa vee keulaseksi niin saa ajaa ilman ulinoita ja marinoista 120 km/hkeef kirjoitti:Vois johtua anteenista. Mutta eihän se haittaa kun satasta saa vaan ajaa

Köytähän anoppi konepellille kuuntelemaan mikä siellä ulisee...

Lisää tietoa: www.skg.fi
155 menee kohtuulisen äänettömästi mutta kun on 160 mittarinopeutta niin alkaa humisemaan ja tärisemään. se siinä on outoa kun se alkaa kuin leikaten. en ole enää vuosiin kokeillut , liekkö vika korjaantunut. vito 112 automaatti . oli työmatkana 15km sivu, ja nopeudet 40-60km/h, ei pahoja ruuhka paikkoja muutamia valoissa seisomisia vaan. en oikeastaan ollut ajellut muita ajoja, tripissä 1000km ja tankkasin 69l. yllätyn pientä kulutusta.
Keulan ulinan poisto
Mulla 110td -98:ssa oli sama ulina ongelma. Vika johtui tuulilasin tiivisteiden liiman kovettumisesta ajan saatossa. Tuulilasi saumattiin kauttaaltaan sikaflexin ikkunasilikonilla ja ulina kaikkosi. Suurin ulinan lähde olivat lasin pystysuuntaiset sivulistat, jotka myös tiivistettiin samalla mönjällä.
Ajeltiin Vitolla n.3000km Lapin reissu ja viimeisen 500km taipaleen alkaessa alkoi kuulua n.130 km/h vauhdissa (ohituksissa!) aivan pirunmoinen ulina keulasta! Kaverin kanssa pähkäilyn tulos,täytyy tulla antennista.Painaessani antennin alas,varresta pursusi paljon vettä.Asia hieman vaivasi ja pienen ajon jälkeen nostin antennin takaisin ylös ja YLLÄTYS! vaikka ajoin koe mielessä 150 km/h keula oli täysin äänetön ulinasta! Juttelin ilmiöstä taksikuski tutun kanssa,joka oli havainnut aikanaan saman ilmiön taksien vanhoissa ula-antenneissa ja tiesi kertoa että antennit katkeilivat juuresta,varsinkin talvella jäätyessään.antenniin jäävä vesi jäykistää?rakennetta ja resonoi jollain tavalla?luonnollisesti kyseessä teleskooppi antennit.