C36 AMG

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Lynx racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
Paikkakunta: Rovaniemi

C36 AMG

Viesti Kirjoittaja Lynx racing »

Onko kukaan suunnitellut poistaa/poistanut katalysaattoreita tommoisesta pelistä? Sekoaako koko peli? :)
W204 220 cdi -09
S211 280 cdi -06
W639 115 cdi -06
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Kaipa tuota saa huijattua jollain tapaa.
Fiksummat kertokoon kuinka.
Käsittääkseni lambdalta tulevaa tietoa pitää manipuloida-->jotta koneelle saadaan esim. syötettyä lisää kakkua ja tehoakin saadaan lisää. Katithan menee rikki jos sinne liian rikasta seosta lyödään.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
rei7pir8
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Su 16.05.2004 20:02

Re: C36 AMG

Viesti Kirjoittaja rei7pir8 »

Lynx racing kirjoitti:Onko kukaan suunnitellut poistaa/poistanut katalysaattoreita tommoisesta pelistä? Sekoaako koko peli? :)
Katalysaattorit voi ottaa pois ilman muuta haittaa kuin että se ei mene katsastuksesta läpi!
Lambda-anturi on ennen katalysaattoria joten se ei tiedä mitään katalysaattorista. Uudemmissa autoissa on katalysaattorin jälkeen toinen lambda-anturi joten niissä homma ei onnistu.
Muuta hyötyä tuosta poistamisesta ei ole kuin mahdollinen pakokaasujen vapaampi virtaus.
Vakionakin moottorinohjaus kytkee lambdaohjauksen pois päältä painettaessa kaasu pohjaan eli seos muuttuu rikkaammaksi!
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Ei kai se sekasi mene?
Kun Lambda on ennen kattia ja jos sinne katille ei mitään piuhoja mene :oops: niin miksi sitä ei sitten pystyis pois ottaa.
Tuskin se niin fiksu auto on että se osaa erottaa että puuttuuko sieltä katti vai ei.
Kaverin audi kyllä kuulema osasi ilmoittaa että katissa on irto-osia kun siitä meni pari puolaa rikki. Silti hurjalle kuullostaa että noinkin fiksuja autoista on tullut? :)
Lynx racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Lynx racing »

kuinkahan tehokkaat vaimentimet nuo katit samalla ovat? Saattaa tulla aika kovat mölinät kun ottaa ne pois :?
W204 220 cdi -09
S211 280 cdi -06
W639 115 cdi -06
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Ei ne katit sinällään äänenvaimentimena toimi eli ei pitäis tulla sen kanssa ongelmia.
Tuskinpa äänet niin paljoa nousee jos sen katin pois otat..
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Pistää sinne vaan vapaammin virtaavat vaimentimet kattien tilalle, luulisi ettei mökää tule kamalasti lisää. Ja ylhäällä kirjoitin lambdan huijaamisesta, en tod. katin huijaamisesta. Eihän sitä voi huijata.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Manu300cea24 kirjoitti:Kaverin audi kyllä kuulema osasi ilmoittaa että katissa on irto-osia kun siitä meni pari puolaa rikki. Silti hurjalle kuullostaa että noinkin fiksuja autoista on tullut? :)
Kyllä ne audien ja volkkarien puolat menee paskaksi ihan ehjälläkin katalysaattorilla :wink:

Nimimerkillä satoja puolia vaihtanut... :lol:
Passat Variant 1.9TDI 2001
McLaren
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Su 16.10.2005 13:14

Viesti Kirjoittaja McLaren »

Kuinka monella foorumilaisella kyseinen peli?

Onko kuinka luotettava ja kestävä?

Miten toimii räppäilyssä (driftaus ja nakin poltto valoista lähdettäessä)?
markusm
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: To 18.11.2004 23:23
Paikkakunta: e-p

Viesti Kirjoittaja markusm »

kyllähän noita täälä foorumilla on usienmalla, vaikuttaa vierestä katsojan silmissä luotettavalta ja varmalta peliltä, 78hv/ litra teho kertoo ettei moottoria ole viety tehon suhteen äärirajoille. kestää ajoa, mutta kyllä senkin varmasti saa hajotettua jos niikseen haluaa, suditteluun ja kumminpolttoon vaikuttaa paljon se onko autossa luistonesto, toki silloinkin kuvailemasi tavalla voi käyttäytyä liikennevaloissa, sillä järjestelmä sallii jonkin verran sudittelua ja luisuja.
Lynx racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Lynx racing »

Joo mulla ei ole luistonestoa ja hyvin onnistuu kuminpolttelulähdöt, talvella luistonesto olis kyllä todella tarpeellinen varuste....

drifting-henkisiin hommiin ei automaattina mikään paras vaihtoehto, sais olla mielestäni manuaali kuten ämmäläiset bemut... Ja taitaa olla tuo perä aivan lukoton malli mikä on aivan ihme valinta :?

Kestävyydestä ei vielä mitään muuta tietoa kuin että pelannut mulla suht hyvin 5 tkm vaihtelevaa ajoa, toivotaan että jatkossakin... ja kalliit takakumet säästää voimansiirtoa kun ei jatkuvasti raski ottaa savuja kaarista :lol:

Kiva peli muuten :wink:
W204 220 cdi -09
S211 280 cdi -06
W639 115 cdi -06
Avatar
peteracing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 19.08.2004 19:43

Viesti Kirjoittaja peteracing »

en käsitä miksi katit pitäisi poistaa...?? ja kokeileppa oikeeta kisa lukkoperäöljyä sinne murikkaan ku käsittääkseni noissa pitäs olla lukot kaikissa... voihan olla ett on jo toinen murikka menossa :roll:
power is nothing without control...
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

Kyllä katalysaattori vaimentaa ääntä aikas pirusti, että jos pois otat niin nakkaa joku pönttö sinne tilalle sit edes ;)
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

rei7pir8 kirjoitti:Uudemmissa autoissa on katalysaattorin jälkeen toinen lambda-anturi joten niissä homma ei onnistu.
Aivan :) Ja taitaapi C36 olla juuri noin 8) Regulating ja diagnostic anturat :?
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
peteracing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 19.08.2004 19:43

Viesti Kirjoittaja peteracing »

katti ei syö yhtään tehoa jos se vain on riittävän kokoinen.. päinvastoin nykyäänhän kehitetään ns. jälkipolttoa katalysaattorien avulla kilpailu toiminnassa
power is nothing without control...
Vastaa Viestiin