w201 Mistä helposti tehoa?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Rento
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 07.02.2005 14:05
Paikkakunta: Oulu

w201 Mistä helposti tehoa?

Viesti Kirjoittaja Rento »

Joo elikkäs.. 2.0E KE-Jetronic.. Hengetön kampe.. Jostain tarvis tehoa mutta mistä? Kustannukset sais jäädä alle 1000€..

Jos jollain osia myynnissä ei muutaku yv:tä.. Myös linkkejä kaipaillaan..

Onko tuollaista 2.0E yleensäkkään järkeä lähtä virittämään vai tuleeko kustannukset niin kalliiksi että on sama vaihtaa isommalla pannulla oleva auto?

Pakko jotain kuitenkin keksiä ku on itku puserossa ku ooppeli meni ohi.. :(
Raha pitää aina käyttää johonkin tähelliseen.
tak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: Ma 22.11.2004 20:06

ohituksesta

Viesti Kirjoittaja tak »

Antaa vaan kiireisten ajaa ohi ja pidetään me mersukuskit
itsemme hyvässä maineessa tien päällä niin eipähän
tule sanarettelöitä vaikkapa eri foorumeilla että semmosia ne on
nuo mesekuskit kun pitää yrittää esittää noilla kotteroilla,heh.
:wink:
Avatar
palle
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 01.07.2005 12:28
Paikkakunta: Järvenpää/Ylitornio

Re: ohituksesta

Viesti Kirjoittaja palle »

tiki kirjoitti:Antaa vaan kiireisten ajaa ohi ja pidetään me mersukuskit
itsemme hyvässä maineessa tien päällä niin eipähän
tule sanarettelöitä vaikkapa eri foorumeilla että semmosia ne on
nuo mesekuskit kun pitää yrittää esittää noilla kotteroilla,heh.
:wink:
Juuri näin tulee toimittua itelläki. 200d nääs.. :roll: ei lujaa mutta täysillä. Jos tehoa haluaa taitaa olla yksinkertaisinta vaihtaa kone, tai koko auto..
MB 190D -85
MB w123 200d -83
EX MB 190D -84
Opel Vectra 2.0i -90
Avatar
JYYRÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: To 29.01.2004 21:06
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JYYRÄ »

Varmaan helpoimmalla pääset kun vaihdat 2.3 koneen nokalle.
Sehän käy sinne suoraan. Johtosarjakin käy KAIKETI sellaisenaan.
136hv ja vetoa riittävästi.
W201 260E
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

omaan mössäkkeeseen semmoinen on istutettu tuohon.. aikalailla suoraan tuo tuntuu siihen menevän..
2.3 l
Avatar
Rento
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 07.02.2005 14:05
Paikkakunta: Oulu

..

Viesti Kirjoittaja Rento »

paljonko nykyisin tuollaisista 2.3 8v koneista halutaan. 2.3 16v on 1000€ luokkaa joka on vähän liikaa tällä hetkellä. Mistä löytyy käytettyjä koneita helpoiten, onko joku firma joka tuo esim. saksasta moottoreita,vaihteistoja,vanteita ym. ??
Raha pitää aina käyttää johonkin tähelliseen.
Avatar
uate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: Su 01.01.2006 05:16
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja uate »

Suomi on täynnä edullisia w201 mersuja. Ei muuta kun vaihto 260e:n, kestääkin varmasti paremmin kun viritelty.
Jos se toimii, älä korjaa sitä.
W211 280cdi 3.0 V6 -09
W202 220cdi stw -99
W124 260e -89
W123 230 -76
W123 240d -80
Watti_
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 12.03.2006 23:22
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Watti_ »

Multa löytyy yks rempattu 2.3 650e ilman kantta, ruiskua ja apulaitteita, ne käy suoraan siitä sun 2.0:sta. Se on laakeroitu ja hoonattu kone. Piti laittaa alunperin 2.0:n tilalle, mutta se jäi kun sain sen herätetty henkiin.
Avatar
Korpi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: To 26.01.2006 13:39
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja Korpi »

minäkin vaihdoin 2.3sen 2.0 tilalle ja tuli täysin eri auto. sen kyllä huomaa vedoissa. suosittelen.
MB 124 230e vm:88 miesten AUTO
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

kyllähän sillä tuhannella eurolla saa ajo jo jotain aikaan, jos on tee se itse mies.
otat ensinnä kannen pois, viet sen koneistamolle, joka osaa avartaa sitä ja laskee sitä. sitten uudet isommat venttiilit, jos tarpeellista. jäykemmät venttiilinjouset, jos tarpeellista. ostat siihen uuden/uudet nokka-akselit sopivalla nostolla ja aukioloajoilla. sit laitat kannen paikoilleen. teet tai ostat peltipakosarjan ja uuden vapaamminvirtaavan pakarin. ja imupualelle laitat viä jonkun kartiosuadattimen, niin kaippa siitä jotain tehoo irti lähtee. kestävyyshän siinä kyllä kärsii, jos joutuu pientä rääkkään.
W201 250DT 20V
w201 190E
Bimmer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 11.07.2003 19:25

Viesti Kirjoittaja Bimmer »

Vaihtoehto on myös se että vaihtaa niin tehokkaaseen koneeseen/autoon mitä rahatilanne,laki tms. sallii ja sitten kun siihen kyllästyy niin virittää. Aika matalaviritteisiä nuo tehokkaimmatkin mallit on mutta luulisi että potenttiaalia niistäkin löytyy.
3er
Vastaa Viestiin