Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
epk
Valvoja
Viestit: 12841 Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02
Viesti
Kirjoittaja epk » Su 26.03.2006 21:42
tarttee laturi uusia, onko noissa yleensä 70a vai 90a ?
siivet näytti ulkopuolella olevan, kertooko jotain ?
vinkkiä saa myös antaa mistä turusta sais edukkaasti hyvän
Viimeksi muokannut
epk , Ma 27.03.2006 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jube
Tuningspesialisti
Viestit: 6771 Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23
Viesti
Kirjoittaja Jube » Su 26.03.2006 21:44
epk kirjoitti:
vinkkiä saa myös antaa mistä turusta sais edukkaasti hyvän
Kemijärveltä sais 70A edukkaasti, 60€ special price for you
Vai pitääkö olla ihan uusi?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Mika.T
Asiantuntija
Viestit: 8797 Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47
Viesti
Kirjoittaja Mika.T » Su 26.03.2006 21:45
Vakiona 55A. Sitten jos autosta löytyy lisävarusteita. kuten ilmastointi, penkinlämppärit, sähköikkunat. niin laturi on 70A. Uudemmissa voi olla jopa se 90A. En vain ole kyllä koskaan törmännyt niin isoon.
epk
Valvoja
Viestit: 12841 Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02
Viesti
Kirjoittaja epk » Su 26.03.2006 21:56
jaha, elikkä taitaa sit olla tuo 70 kerran ilmastointi on.
kiitos tarjouksesta jube, mutta huomenna haen turusta jostain.
onko merkillä muuten väliä ?
JS
Mersumies
Viestit: 540 Liittynyt: Su 27.07.2003 02:54
Paikkakunta: Raisio
Viesti
Kirjoittaja JS » Su 26.03.2006 21:59
Kysyä voi Turun Laturi ja Startti Ky
Rauhank. 26
(02) 230 9197
Ainakin tietää kaiken tarvittavan latureista. Leppoisa mies.
cuuno
Mersumies
Viestit: 2314 Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki
Viesti
Kirjoittaja cuuno » Su 26.03.2006 22:07
...lisävarusteena saannut 90
epk
Valvoja
Viestit: 12841 Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02
Viesti
Kirjoittaja epk » Ma 27.03.2006 17:58
turun laturista ja startista ostin 85 A laturin , 110 egee kustansi.
valot päällä lataa 13.2v , kierroksilla 14v. Joten kunnossa taitaa nyt olla ?
kysyin että saisko tuohon 14.6 v (lämpötilan mukaan säätyvän) lataussäätimen, ukko tokaisi että ei tarvitse kun on kerran jo tuo 85 ampeerin.
Mitäs ootte mieltä, oisko parempi vielä vaihtaa isompi lataussäädin ?
Mika.T
Asiantuntija
Viestit: 8797 Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47
Viesti
Kirjoittaja Mika.T » Ma 27.03.2006 18:03
Eipä siitä muuta käytännön hyötyä ole kuin että valot palaa hieman kirkkaammin.. ja kärähtävät nopeammin.
epk
Valvoja
Viestit: 12841 Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02
Viesti
Kirjoittaja epk » Ma 27.03.2006 19:47
no höh, äsken kävin ajelemassa , tyhjäkäynnillä 12.7v ja kierroksilla 13.5v
on vika jossain muualla , vai vaikuttaako asiaan pariin kertaan tyhjennyt akku? lähti vaivoin käyntiin kun akku latailin parisen tuntia.
Mika.T
Asiantuntija
Viestit: 8797 Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47
Viesti
Kirjoittaja Mika.T » Ma 27.03.2006 20:09
Vaikuttaahan se... Ajele parisen tuntia ja mittaa uudestaan.
epk
Valvoja
Viestit: 12841 Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02
Viesti
Kirjoittaja epk » Su 02.04.2006 22:21
voiko tuo uus laturi olla laaduttomampi mitä orkkis oli, nyt meinaan valot välkkyy kun luukuttaa soittovehkeitä(1,5kw) täysillä, ennen ei tuota tehnyt
Mika.T
Asiantuntija
Viestit: 8797 Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47
Viesti
Kirjoittaja Mika.T » Su 02.04.2006 23:07
Jännitteensäädin saattaa aiheuttaa tuon. Uusi ehkä tarvikemalli ei reagoi niin nopeasti jännitteen vaihteluihin.