220d mersun pumppuvika

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
remu20
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 19.02.2006 09:18

220d mersun pumppuvika

Viesti Kirjoittaja remu20 »

Hei! olen hankkimassa 220d mersua vuosimallia 95-98,mutta olen kuullut huhuja, että näissä moottoreissa on tyyppivikana pumpun hajoaminen..pitääköhän se paikkaansa? :roll:
mopo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ti 22.11.2005 11:22
Paikkakunta: piiru iästä läntheen

Viesti Kirjoittaja mopo »

Joissain on ollu ongelmia,rupeevat vuotaan tiivisteistä,jotkut kestää,omassa ei mitään vikaa ajettu 250tkm,joissain ollut myös sähkö vikoja ne on sitte jo kalliimpia korjata,tiivisteiden vaihto noin 500-600e.mopo
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Noissa vuosimalleissa käytettiin lucaksen pumppuja joissa vikoja ilmaantui,kalliita ja hankalia korjata.
vw golf variant -97,vw vento -96.
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

tota vikaa yleistetään liikaa....jos sulla auto esim. 10 vuotta ja kerran korjaat pumpun niin ei ole kallista ja hankalaa. 2-tahtiöljyä tankkiin sillontällön ja ongelmat siirtyy ainakin pisemmälle jos tulee eteen ollenkaan. Vuotaminen johtuu "kuivasta polttoaineesta"....öljy voitelee. osta auto ihan rauhassa.
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Kyllä noissa lucaksen pumpuissa muutakin vikaa on ollut,appiukko kun noita pumppuja päivät korjaa,tosin enimmäkseen raskaan kaluston. :wink:
vw golf variant -97,vw vento -96.
Avatar
cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Su 27.11.2005 01:42
Paikkakunta: e-pohjanmaa

Pumppuvika

Viesti Kirjoittaja cdi »

Pumppu meni (lucas ) ois pysyny apostolina sähkömiehenä oli jo huono joko sitte pumppu.Palaan asiaan kun tiedän mikä meni ,vaihto pumppu kumminkin.pitää hankkia.Tutki onko bossin pumppu ei ne ole vielä ikinä lauennu.Niin kilometri 315 t
200 pitää lähteä ennemmin kun 220:llä
Avatar
cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Su 27.11.2005 01:42
Paikkakunta: e-pohjanmaa

Pumppuvika

Viesti Kirjoittaja cdi »

Niin lupasin palata kun tiedän mikä pumppua vaivaa.
Vaiva on sähköinen eli sähkö"poksi" menee (mitä pitäneekään sisällä)
Ilmenee muun muassa polttoaine mittarin näytön vaeltelimisena 1/4 jälkeen voi näyttää hetkenperästä 3/4 voi narrata pumpun toimimaan jos pitää tankin täynnä,moottori sammuu kun tankki on alla puolenvälin saattaa käydä rajusti ravistaen jos lisää vähän polttoainetta.Vaihtopumpun hinta 1300 e onkova hinta sähköpoksille,mitään mekaanista vikaa ei ko pumpuissa ole ollut varmaan sekin puoli vaihtopumpussa läpi käydään.Pumpun vaitotyön hintaa ei pysty määrittelemään,koska työ on yhtenä nippuna kaikesta mitä tehtiin 10.7 h yht 577,80 e ei taida tälle topikille kuulua ne muut työt ,keron kyllä nekin mikäli yleistä mielenkiintoa löytyy.


Herää kyllä kysymys kannattaako vaihtopumppu,pelkkä sähkökortti ei luulis niin paljon maksavan.
200 pitää lähteä ennemmin kun 220:llä
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Voin kysyä tuon sähkökortin hinnan.
vw golf variant -97,vw vento -96.
Avatar
cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Su 27.11.2005 01:42
Paikkakunta: e-pohjanmaa

sähkökortti

Viesti Kirjoittaja cdi »

Teeppäs se sooppa ja muutkin joilla mahdollisuus saadaan vertailutietoa,nimittäin yhdesta pumpusta on kokemusta 750 t km eikä sinä aikana tarvinnut korjata enkä tosiaan usko että mekaanisesti olisi huonontuneet. noista 70 luvun ajoista. ajattelis maalikkon että kortinvaihto ei olis vaikea homma ,mitä siihen muuta saattaa sisältyä...??
200 pitää lähteä ennemmin kun 220:llä
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Varastan vähän topiccia.

Mikä on mahdollisesti vikana tuttuni autossa? Toisinaan syttyy EPC-valo, autolla ei pääse kuin 60km/h. Toisinaan pelaa kuin unelma. Pumpussa ei ole ulkoisia vuodon merkkejä.

Voiko kuuluisan lucas pumpun tiivisteet vuotaa sisäisesti? Vai onko tuossa jokin muu vika?
124.023
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Vaihtopumpun hinta pyörii 1000e nurkilla ja -97 vanhempiin kalliimpi, vaikka niillä on vaihtotakuu niin ongelmia on ollut myös niissäkin,pumppuja on vaihettu 80-100tkm ajettuihin.Tuon sähkökortin hintaa äijä ei osannut summissa sanoa,siihen saa osia mutta jos vikaa ei tarkalleen tiedä voi osa kerrallaan tulla kalliimmaksi kun kokonaan uus koko kortti.Kuopiossa kuulemma on joku specialisti joka noihin pumppuihin on enemmän tutustunut.Mutta mielestäni kannattaa etsiä malli jossa bossin pumppu.
vw golf variant -97,vw vento -96.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eikös esim PP-Diesel tee tuohon reiluun 1000euroon vaihtotyön ja paikalle laitetaan boschin pommin kestävä pumppu.
Avatar
cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Su 27.11.2005 01:42
Paikkakunta: e-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja cdi »

Hemingway kirjoitti:Varastan vähän topiccia.

Mikä on mahdollisesti vikana tuttuni autossa? Toisinaan syttyy EPC-valo, autolla ei pääse kuin 60km/h. Toisinaan pelaa kuin unelma. Pumpussa ei ole ulkoisia vuodon merkkejä.

Voiko kuuluisan lucas pumpun tiivisteet vuotaa sisäisesti? Vai onko tuossa jokin muu vika?
Ei ole yleensä mekaanista vikaa,vaan boksi,tosiaankin reunimmainen valo oikealla alkoi kummitteli paljon ennen ajon loppumista .Muistaakseni oli jarru asistentti ,ei hajua olisiko kytköksissä tähän.Reippaan viikon se pelas jälkeen ensimmäisten merkkien.,jos on a-laatikko on halvempi mennä korjaamolle ajamalla.

eikö koko poksin hintaa kukaan tiedä?
200 pitää lähteä ennemmin kun 220:llä
eyp262
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Su 08.01.2006 10:37

220d pumppuvika 95 väyrynen

Viesti Kirjoittaja eyp262 »

mulla on -95 väyrynen (160tkm) jossa lucas ns pitkillä letkuilla eli vaihtopumppu hieman kalliimpi kuin lyhyt letkuine lucas. Käytin testissä Diesel-Turusella Oulussa kun Laasonen nosti kädet pystyn pumppuasioissa,,,
Vehon vaihtopumppu on 1450eemeliä + tiivistesarjat ja työtä 4.75 t päälle eli hinta keikkunee tuolla abouttiarallaa 2000eken tietämillä. Pumpulle tulee takuuta 2 vuotta.

Kellään tietoa tai kokemusta että onko tähän h-vetin luukakseen mitään muuta hoitoa kuin koko pumpun vaihto? ja löytyykö jostain halvempia pumppuja (saksasta tuotuja)

väyrynen - ruma mutta hidas!
Avatar
cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Su 27.11.2005 01:42
Paikkakunta: e-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja cdi »

Onhan siihen poksin vaihto jos dieselkorjamosta ei saa täytyy yrittää muuta kautta ,on semmonen tunne että siinä rahastetaan reilusti.on niitä harrastajia
jotka pystyy pumpun korjaamaan kun osat vaan saa jstakin.
200 pitää lähteä ennemmin kun 220:llä
mikotus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Pe 24.09.2004 11:29
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mikotus »

No nyt repes luukas täälläkin.

2,5 v kului siitä kun pumppu oli pöydällä ja silloin selvittiin tiivisteen vaihdolla.

Nyt tiputtaa taas dieseliä, tällä kertaa menosuuntaan katsoen vasemmalta semmoisen ison mutterin ja sen keskellä olevan ruuvin välistä tai ison ruuvin vierestä.

Osaako joku sanoa onko se joku sammutusyksikkö vai meneekö koko pumppu vaihtoon? Pelasihan tuo 80tkm :( ja siinä välissäkin jo ylivuotoletkut ruikki.

Ja löytyykö Jyväskylästä pumpun laittajaa?
C220D -94
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kyllä tuo Luucaksen pumppu menee mekaanisestikin rikki, eli vuotaa ulospäin polttoainetta.

Jyväskylässä ei ole pumpunkorjaajaa, vaan lähetettävä pumppu vaikkapa Kuopioon tai Mikkeliin....
Vastaa Viestiin