
220d mersun pumppuvika
220d mersun pumppuvika
Hei! olen hankkimassa 220d mersua vuosimallia 95-98,mutta olen kuullut huhuja, että näissä moottoreissa on tyyppivikana pumpun hajoaminen..pitääköhän se paikkaansa? 

tota vikaa yleistetään liikaa....jos sulla auto esim. 10 vuotta ja kerran korjaat pumpun niin ei ole kallista ja hankalaa. 2-tahtiöljyä tankkiin sillontällön ja ongelmat siirtyy ainakin pisemmälle jos tulee eteen ollenkaan. Vuotaminen johtuu "kuivasta polttoaineesta"....öljy voitelee. osta auto ihan rauhassa.
Pumppuvika
Pumppu meni (lucas ) ois pysyny apostolina sähkömiehenä oli jo huono joko sitte pumppu.Palaan asiaan kun tiedän mikä meni ,vaihto pumppu kumminkin.pitää hankkia.Tutki onko bossin pumppu ei ne ole vielä ikinä lauennu.Niin kilometri 315 t
200 pitää lähteä ennemmin kun 220:llä
Pumppuvika
Niin lupasin palata kun tiedän mikä pumppua vaivaa.
Vaiva on sähköinen eli sähkö"poksi" menee (mitä pitäneekään sisällä)
Ilmenee muun muassa polttoaine mittarin näytön vaeltelimisena 1/4 jälkeen voi näyttää hetkenperästä 3/4 voi narrata pumpun toimimaan jos pitää tankin täynnä,moottori sammuu kun tankki on alla puolenvälin saattaa käydä rajusti ravistaen jos lisää vähän polttoainetta.Vaihtopumpun hinta 1300 e onkova hinta sähköpoksille,mitään mekaanista vikaa ei ko pumpuissa ole ollut varmaan sekin puoli vaihtopumpussa läpi käydään.Pumpun vaitotyön hintaa ei pysty määrittelemään,koska työ on yhtenä nippuna kaikesta mitä tehtiin 10.7 h yht 577,80 e ei taida tälle topikille kuulua ne muut työt ,keron kyllä nekin mikäli yleistä mielenkiintoa löytyy.
Herää kyllä kysymys kannattaako vaihtopumppu,pelkkä sähkökortti ei luulis niin paljon maksavan.
Vaiva on sähköinen eli sähkö"poksi" menee (mitä pitäneekään sisällä)
Ilmenee muun muassa polttoaine mittarin näytön vaeltelimisena 1/4 jälkeen voi näyttää hetkenperästä 3/4 voi narrata pumpun toimimaan jos pitää tankin täynnä,moottori sammuu kun tankki on alla puolenvälin saattaa käydä rajusti ravistaen jos lisää vähän polttoainetta.Vaihtopumpun hinta 1300 e onkova hinta sähköpoksille,mitään mekaanista vikaa ei ko pumpuissa ole ollut varmaan sekin puoli vaihtopumpussa läpi käydään.Pumpun vaitotyön hintaa ei pysty määrittelemään,koska työ on yhtenä nippuna kaikesta mitä tehtiin 10.7 h yht 577,80 e ei taida tälle topikille kuulua ne muut työt ,keron kyllä nekin mikäli yleistä mielenkiintoa löytyy.
Herää kyllä kysymys kannattaako vaihtopumppu,pelkkä sähkökortti ei luulis niin paljon maksavan.
200 pitää lähteä ennemmin kun 220:llä
sähkökortti
Teeppäs se sooppa ja muutkin joilla mahdollisuus saadaan vertailutietoa,nimittäin yhdesta pumpusta on kokemusta 750 t km eikä sinä aikana tarvinnut korjata enkä tosiaan usko että mekaanisesti olisi huonontuneet. noista 70 luvun ajoista. ajattelis maalikkon että kortinvaihto ei olis vaikea homma ,mitä siihen muuta saattaa sisältyä...??
200 pitää lähteä ennemmin kun 220:llä
Vaihtopumpun hinta pyörii 1000e nurkilla ja -97 vanhempiin kalliimpi, vaikka niillä on vaihtotakuu niin ongelmia on ollut myös niissäkin,pumppuja on vaihettu 80-100tkm ajettuihin.Tuon sähkökortin hintaa äijä ei osannut summissa sanoa,siihen saa osia mutta jos vikaa ei tarkalleen tiedä voi osa kerrallaan tulla kalliimmaksi kun kokonaan uus koko kortti.Kuopiossa kuulemma on joku specialisti joka noihin pumppuihin on enemmän tutustunut.Mutta mielestäni kannattaa etsiä malli jossa bossin pumppu.
vw golf variant -97,vw vento -96.
Ei ole yleensä mekaanista vikaa,vaan boksi,tosiaankin reunimmainen valo oikealla alkoi kummitteli paljon ennen ajon loppumista .Muistaakseni oli jarru asistentti ,ei hajua olisiko kytköksissä tähän.Reippaan viikon se pelas jälkeen ensimmäisten merkkien.,jos on a-laatikko on halvempi mennä korjaamolle ajamalla.Hemingway kirjoitti:Varastan vähän topiccia.
Mikä on mahdollisesti vikana tuttuni autossa? Toisinaan syttyy EPC-valo, autolla ei pääse kuin 60km/h. Toisinaan pelaa kuin unelma. Pumpussa ei ole ulkoisia vuodon merkkejä.
Voiko kuuluisan lucas pumpun tiivisteet vuotaa sisäisesti? Vai onko tuossa jokin muu vika?
eikö koko poksin hintaa kukaan tiedä?
200 pitää lähteä ennemmin kun 220:llä
220d pumppuvika 95 väyrynen
mulla on -95 väyrynen (160tkm) jossa lucas ns pitkillä letkuilla eli vaihtopumppu hieman kalliimpi kuin lyhyt letkuine lucas. Käytin testissä Diesel-Turusella Oulussa kun Laasonen nosti kädet pystyn pumppuasioissa,,,
Vehon vaihtopumppu on 1450eemeliä + tiivistesarjat ja työtä 4.75 t päälle eli hinta keikkunee tuolla abouttiarallaa 2000eken tietämillä. Pumpulle tulee takuuta 2 vuotta.
Kellään tietoa tai kokemusta että onko tähän h-vetin luukakseen mitään muuta hoitoa kuin koko pumpun vaihto? ja löytyykö jostain halvempia pumppuja (saksasta tuotuja)
väyrynen - ruma mutta hidas!
Vehon vaihtopumppu on 1450eemeliä + tiivistesarjat ja työtä 4.75 t päälle eli hinta keikkunee tuolla abouttiarallaa 2000eken tietämillä. Pumpulle tulee takuuta 2 vuotta.
Kellään tietoa tai kokemusta että onko tähän h-vetin luukakseen mitään muuta hoitoa kuin koko pumpun vaihto? ja löytyykö jostain halvempia pumppuja (saksasta tuotuja)
väyrynen - ruma mutta hidas!
No nyt repes luukas täälläkin.
2,5 v kului siitä kun pumppu oli pöydällä ja silloin selvittiin tiivisteen vaihdolla.
Nyt tiputtaa taas dieseliä, tällä kertaa menosuuntaan katsoen vasemmalta semmoisen ison mutterin ja sen keskellä olevan ruuvin välistä tai ison ruuvin vierestä.
Osaako joku sanoa onko se joku sammutusyksikkö vai meneekö koko pumppu vaihtoon? Pelasihan tuo 80tkm
ja siinä välissäkin jo ylivuotoletkut ruikki.
Ja löytyykö Jyväskylästä pumpun laittajaa?
2,5 v kului siitä kun pumppu oli pöydällä ja silloin selvittiin tiivisteen vaihdolla.
Nyt tiputtaa taas dieseliä, tällä kertaa menosuuntaan katsoen vasemmalta semmoisen ison mutterin ja sen keskellä olevan ruuvin välistä tai ison ruuvin vierestä.
Osaako joku sanoa onko se joku sammutusyksikkö vai meneekö koko pumppu vaihtoon? Pelasihan tuo 80tkm

Ja löytyykö Jyväskylästä pumpun laittajaa?
C220D -94