320 CDI Tehot hukassa.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
V-M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ke 27.07.2005 00:01
Paikkakunta: Ylitornio

320 CDI Tehot hukassa.

Viesti Kirjoittaja V-M »

Kyseessä lastutettu 320 cdi. Autosta hajosi turbo alkutalvesta, samalla myös ahtoputki halkesi. Tätä ennen pirteyttä ja voiman väriä oli kiitettävästi. Mutta remontin jälkeen potkua ei tunnu olevan sitäkään vähää mitä oli ennen lastutusta. Omituisinta se että mitään vikaa missään ei ole, virhekoodeja tai muuta. Se vielä omituisinta että aika ajoin auto herää henkiin sillä vanhalla innolla mikä siinä oli ennen turbo remonttia, mutta sitä ei kestä kuin sen pienen hetken.. Missähän mahtaisi vika olla ? Joku vuoto jossain joka ei kuitenkaan anna virhekoodia ?
E320CDI
Avatar
mattipi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: To 02.06.2005 02:45
Paikkakunta: Oulu

aika mutua, mutta...

Viesti Kirjoittaja mattipi »

Appiukko laittoi vastaavan. Appiukolla oli aiemmin 290 turbod. ja ei vissiin katellut tarkemmin ku osti uudemman pelin. Mun mielestä siinä ei ollut kaikki kaakit tallella ja jotenni arvellutti..(muutaman kerran pääsin aikaisemmin ajamaan samanlaista ehjää peliä) No vajaa puol vuotta meni ja pamautti moottorin vikasuojan päälle eli kiersi vain 3000 rpm. Starttaamalla muutaman kerran sai taas koneen hetkeksi toimimaan. Auto pajalle ja sitten toiselle pajalle ja taas ensimmäiselle ja vielä kerran, sitte joku asentaja käjet taskussa tuli nevoon, että pitäs kattoo joku kalvo joka voi olla paskanen tai risa. Kalvon puhdistus auttoi. Turha minulta kysyä mikä on toi kyseinen kalvo. Autoon vaihdettiin sitä ennen ohjausyksikkö, tarkastettiin kaikki piuhat ja letkut eikä vikakoodia ollut.
Tällä palstalla varmaan joku osaa sanoa osalle nimen... jos ei, niin pitää laittaa infoo...
Ennen ensimmäistä Mercedestäni autosta puuttui se jokin....
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Re: 320 CDI Tehot hukassa.

Viesti Kirjoittaja jpk »

V-M kirjoitti:Kyseessä lastutettu 320 cdi. Autosta hajosi turbo alkutalvesta, samalla myös ahtoputki halkesi. Tätä ennen pirteyttä ja voiman väriä oli kiitettävästi. ?
Kenen tekemä ohjelma ja minkä verran voimaa/vääntöä?
Oma ei savuta vaikka vakiona pukkas lakua, savu vaihtui ohjelmalla voimaan. Ja kulutus pieneni,koskaan aiemmin ei oo alle 7l/100km mennyt. Eilen tais mennä jo hieman kuuden päälle kun kulutusmittari näytti päivän ajolle 5.3l/100km,valehtelee litran luokkaa.

Toivottavasti kestää :?
V-M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ke 27.07.2005 00:01
Paikkakunta: Ylitornio

Re: 320 CDI Tehot hukassa.

Viesti Kirjoittaja V-M »

jpk kirjoitti:
V-M kirjoitti:Kyseessä lastutettu 320 cdi. Autosta hajosi turbo alkutalvesta, samalla myös ahtoputki halkesi. Tätä ennen pirteyttä ja voiman väriä oli kiitettävästi. ?
Kenen tekemä ohjelma ja minkä verran voimaa/vääntöä?
Oma ei savuta vaikka vakiona pukkas lakua, savu vaihtui ohjelmalla voimaan. Ja kulutus pieneni,koskaan aiemmin ei oo alle 7l/100km mennyt. Eilen tais mennä jo hieman kuuden päälle kun kulutusmittari näytti päivän ajolle 5.3l/100km,valehtelee litran luokkaa.

Toivottavasti kestää :?
Karalan tekemä. noin. 175 kw ja 500 nm. Kulutus n.7-8.5 litraa

Ei savuta ?
E320CDI
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: 320 CDI Tehot hukassa.

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

V-M kirjoitti:Se vielä omituisinta että aika ajoin auto herää henkiin sillä vanhalla innolla mikä siinä oli ennen turbo remonttia, mutta sitä ei kestä kuin sen pienen hetken.. Missähän mahtaisi vika olla ? Joku vuoto jossain joka ei kuitenkaan anna virhekoodia ?
Mieleen tulevia asioita:
-imuilmavuoto (cooleri, liitokset, putkisto)
-turbon hukkaportti jumittaa
-venttiili joka ohjaa hukkaporttia, jumittaa tai ei saa ohjausta oikein
-ilmamassamittari (pitäisi kyllä antaa vikakoodia ainakin MB:n omalla Star-Diagnostic -laitteella. Oireet sopisivat hyvin).

Jos vika tuli lastutuksen jälkeen, kai lastutuksella on joku takuu?
Lastutus saattaa myös aiheuttaa sen, että kaikki vikakoodit eivät enää olekaan luettavissa.

Mitähän imusarjan läppävika tekee? Voisiko olla sellainen vika?
Itse en tiedä, miten se vaikuttaa toimintaan. Ja onko ko. mallissa edes läppiä.


Imusarjan läpät:
http://www.w124performance.com/movies/O ... hover.mpeg

Tämän näköinen on suunnilleen venttiili, joka on turbon vieressä:
http://www.w124performance.com/movies/O ... flaps.mpeg
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
V-M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ke 27.07.2005 00:01
Paikkakunta: Ylitornio

Re: 320 CDI Tehot hukassa.

Viesti Kirjoittaja V-M »

Ari66 kirjoitti:
Mieleen tulevia asioita:
-imuilmavuoto (cooleri, liitokset, putkisto)
-turbon hukkaportti jumittaa
-venttiili joka ohjaa hukkaporttia, jumittaa tai ei saa ohjausta oikein
-ilmamassamittari (pitäisi kyllä antaa vikakoodia ainakin MB:n omalla Star-Diagnostic -laitteella. Oireet sopisivat hyvin).

Jos vika tuli lastutuksen jälkeen, kai lastutuksella on joku takuu?
Lastutus saattaa myös aiheuttaa sen, että kaikki vikakoodit eivät enää olekaan luettavissa.
Niin ei vika lastutuksen jälkeen tullut, sen jälkeen kaikki toimi mainiosti.
Vika tuli turbon vaihdon jälkeen. Ei siinä varma isoa vikaa ole kun ajoittain tehot on tallella mutta yleisimmin ei.. tietäis vaan mikä :)
E320CDI
P. Lanttola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

EGR vuotaa?
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Oliko uusi turbo vai vaihto turbo?
V-M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ke 27.07.2005 00:01
Paikkakunta: Ylitornio

Viesti Kirjoittaja V-M »

petri.n kirjoitti:Oliko uusi turbo vai vaihto turbo?

Uusi turbo, juuri samanlainen.. Aivan kuin sillä olisi löpön puute, mutta paha sanoa..
E320CDI
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

V-M kirjoitti:Aivan kuin sillä olisi löpön puute, mutta paha sanoa..
Ilmamassamittari on meikäläisen eka veikkaus.
Sehän sitä löpön määrää komentaa.

Mutta et vieläkään sanonut, oliko se MB:n testerissä kiinni vai muussa?
Jos on lastutettu, MB:nkään testeri ei välttämättä vikaa näytä.

Virilastu pois, alkuperäinen tilalle.
Testerillä vikakoodien nollaus, jonka jälkeen päivä-pari ajoa.
Testeriin kiinni, vaihdetaan testerin osoittama komponentti.
Päivä-pari ajoa ja uudet testeritulokset.
Jos kaikki on ok, vaihdetaan virilastu takaisin.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
V-M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ke 27.07.2005 00:01
Paikkakunta: Ylitornio

Viesti Kirjoittaja V-M »

Ari66 kirjoitti:
Mutta et vieläkään sanonut, oliko se MB:n testerissä kiinni vai muussa?
Jos on lastutettu, MB:nkään testeri ei välttämättä vikaa näytä.

Virilastu pois, alkuperäinen tilalle.
Testerillä vikakoodien nollaus, jonka jälkeen päivä-pari ajoa.
Testeriin kiinni, vaihdetaan testerin osoittama komponentti.
Päivä-pari ajoa ja uudet testeritulokset.
Jos kaikki on ok, vaihdetaan virilastu takaisin.
MB:n testerissä. Niin sitä ei ole "lastulla" lastutettu vaan ohjelmoimalla :)

Meneekö se ilmamassamittari kerralla sököksi ? vai tekeekö että ei toimi ja taas toimii ?

Oisko niin että ei näyttäisi kaikkia virhekoodeja kun "lastutettu"?
Ei oikein tekisi mieli kokeilla poistaakkaan sitä, kun uusi ohjelmointi kustantaa n.1000 km ajoa ja uudelleen ohjelmoinnin hinnan :D
E320CDI
Mane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ti 29.06.2004 15:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mane »

Vahva veikkaus ilmamassamittari.
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4769
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Käytä siellä testerissä vaan, silloin näkee, jos jotkin arvot ei ole tehtaan raameissa. Ei se ohjelmointi mitään "peittele".
Ei ne edes huomaa sitä veholla, jos et kerro.

Äkkiseltään mietittynä polttoaineen määrää tosiaan voisi rajoitaa arin jo mainitsematkin ilmamassamittari, tai ahtopaineen anturi, jos kerran tiedät, että ahdin alipaineletkuineen on ehjä.

Jos vika on itse ahtoputkissa, niin siitä pitäisi jo tulla vikakoodi.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

V-M kirjoitti:Meneekö se ilmamassamittari kerralla sököksi ?
Juu ja ei.
V-M kirjoitti:vai tekeekö että ei toimi ja taas toimii ?
Tekee sitäkin.
V-M kirjoitti:Oisko niin että ei näyttäisi kaikkia virhekoodeja kun "lastutettu"?
Näin "isot pojat" kertoilevat ja muutenkin meikäläistä viisaammat näiden uudempien autojen ollessa kyseessä.
Itse olen koneen viimeksi atomeiksi laittanut ja kokoon saattanut vuonna.. öh... 1987 ehkä.
Silloin ei CDI:tä tai ilmamassamittareita ollut.
V-M kirjoitti:Ei oikein tekisi mieli kokeilla poistaakkaan sitä, kun uusi ohjelmointi kustantaa n.1000 km ajoa ja uudelleen ohjelmoinnin hinnan :D
...elämä on
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

V-M kirjoitti:Ei oikein tekisi mieli kokeilla poistaakkaan sitä, kun uusi ohjelmointi kustantaa n.1000 km ajoa ja uudelleen ohjelmoinnin hinnan :D
Kokeile ehjää ilmamassamittaria,jos vain jostakin sellaisen saat. Toki ostaminen ja kokeilemisen jälkeen myyminenkin onnistunee,maksaa jotakin mutta vähemmän kuin veholla ramppaaminen...

Tosin mä veikkaisin viallista hukkaporttia,päästää paineet läpi ja auto käyttäytyy kuin vapari,eikai savutakaan kun ei saa ruokaa ahtopaineiden puutteessa?

Siihen lastutuksen kalliiseen hintaan ja matkaan,mulla käytiin laittaan ohimennen "kotona" (naapurin hallissa kun ohjelmoija heidän tuttu).
Pitääkö tuo mainitsemas vääntöarvo paikkansa,kuulostaa matalalta arvolta? Tällä lastulla mitattu vastaavasta autosta 580Nm. Virittäjällä huomattavasti kireämpi 320CDI,pelkällä ohjelmoinnilla sekin.
Omalla kylällä yks 320CDI poksahti joku vuosi sitten ohjelmoinnin seurauksena,samasta osoitteesta ohjelma kuin sullekin :roll:
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4769
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Tuossa ahtimessa ei ole hukkaporttia.

Jos ahtoputket vuotaa, niin moottorin diaknostiikka huomaa sen.
Ilmamassamittarin ja ahtopaineanturin antamien tietojen välillä on ristiriita.
Silloin auto myös savuttaa.

Jos diiselissä ei ole tehoja, eikä se savuta, niin syöttö on silloin (liian) pienellä.

Lastutetustakin autosta voidaan lukea kaikki tiedot vianmääritystä varten, aivan kuten vakiostakin. Myös lastutetussa autossa täytyy kaikkien anturien antamien tietojen olla tehtaan ohjearvojen vaihteluvälin mukaisia. Moottorin turvaksi tehtyihin järjestelmiin tehdään kyllä muutoksia vasta sitten, kun sitä erikseen vaaditaan, jos sittenkään, on nimittäin tavattoman vaikeaa. On omakohtaisia kokemuksia.

Ei ole mitään syytä etukäteen halveksia vehon ammattitaitoa.
Varsinkaan jos ei itsekkään tiedä, mikä on vikana.

Onkohan varmasti kaikki letkut kiinni ja kunnossa.

Jos mihinkään ruiskutusjärjestelmän osaan ei ole koskettu, niin vika on todennäköisesti siinä järjestelmän osassa, joka pyrkii määrittelemään moottoriin menevän ilman määrän.
Jos vian takia ilmamäärä määritellään todellista pienemmäksi, silloin moottori toimii, mutta alennetulla teholla. Kun ruiskutusta säädetään virheellisen, liian pienen ilmamäärän mukaiseksi.
Tämä näkyy kyllä varmasti siellä testerissä.
Vikakoodia ei tule, kun ohjelma säätää mielestään tehon juuri oikeaksi. (ilmamäärän mukaan)
Eikä ohjelmallista ristiriitaa tule.


Sitten lopuksi yksi juttu.
Ei ole mitenkään mahdollista, että jos syötön määrää lisätään vakiosuuttimissa (= pidennetään ruiskutusaikaa), ja samanaikaisesti savunmuodostus vähenisi.
Tai sitten mulla on tosissaan jäänyt tajuamatta jotain
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
AkiAA
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 23.02.2005 22:13
Paikkakunta: Pyhäranta

Viesti Kirjoittaja AkiAA »

Mistäs moisen ohjelman saa? Ei tuo nyt muuten kiinnosta, mutta jos sais toin kulutuksen hieman pienemmäksi :)
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

tuikku kirjoitti:.Ei ole mitään syytä etukäteen halveksia vehon ammattitaitoa.
.
Nyt astuttin taas alueelle, josta en ollenkaan pidä-
Ei tosiaankaan etukäteen eli ei ennakkoasennetta ollut.

Ihan on Vehon omaa aikaansaannostaan kaikki moottorien tuhrimiset, pölykapselien irtijättämiset, konepellien aukijättämiset, huoltomiesten suusta kuulllut ikävät kommentit, yms. ja lisäksi ryöstölaskutus työstä, joka vielä pitää teettää muualla jotta saa MB:n kuntoon.

Hyvin saa puhua, jos MB:n huolto-organisaation erinomaisuuden ja vieläpä hinta-/laatusuhteen saa meikäläiseen iskostettua.
Sen verran antimarkkinointia ovat osanneet tehdä kahdessa vuodessa.

Helmiä sieltä löytyy, kiitos heille. Pääsääntöisesti lienee Skodankin takuut ja hoivat olevan paremmalla tolalla.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

tuikku kirjoitti:.Sitten lopuksi yksi juttu.
Ei ole mitenkään mahdollista, että jos syötön määrää lisätään vakiosuuttimissa (= pidennetään ruiskutusaikaa), ja samanaikaisesti savunmuodostus vähenisi.
Tai sitten mulla on tosissaan jäänyt tajuamatta jotain
.
Niin,herää epäilys aina välillä että oliko aiemminkaan vakio :roll: Savua pukkas aivan kunnolla kun polkaisee,nyt vähemmän. Tosin iso syy saattaa olla ilmallakin,onhan nyt huomattavan raikasta keliä pidellyt eli hapekasta ilmaa näin talvisaikaan ts. polttaa paremmin syötetyn polttoaineen. Ja se kolmio vilkkuu taulussa taajaan,kovin laajoja "tutkimustietoja" ei asiasta ole,mutu ja näköhavaintoja vain. Kuulin että karalan ohjelmalla sitä savua tulee?

Se on mitatusti selvää että kulutus tippui,mutta aika näyttää kuinka paljon sekä kulku parani vaikka olisi ollut aiemminkin ohjelmoitu. Mitä epäilen tai ohjelma vain savua tuottava,ainakin seisova lähtö sataseen reilu 8s. kun kaverin kanssa kesällä vertailtiin. Nyt ei ymmärrettävästi ole voinut kokeilla kummempia vetoja.

Niin,ja tuskinpa juuttuvasiipisessä koneessa tosiaankaan hukkaporttia :lol: Vaikka aiheellista taitaisi olla kuten on pannuhuoneen kattilassakin,ylipaineen sattuessa kohdalle on ennalta määrätty kohta ja paine millä antaa periksi.
Aiheen aloittajankin autossa lienee sattunut joku fiba ja ahtopaineet karanneet ylös,rikkoneet ahtoputken jne.?
Avatar
mattipi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: To 02.06.2005 02:45
Paikkakunta: Oulu

pakokaasun takaisinvirtaus..

Viesti Kirjoittaja mattipi »

Putsaileppa tuo pakokaasuntakaisinvirtaus systeemi... tahi ota koko turhake pois.
Ennen ensimmäistä Mercedestäni autosta puuttui se jokin....
V-M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ke 27.07.2005 00:01
Paikkakunta: Ylitornio

Re: pakokaasun takaisinvirtaus..

Viesti Kirjoittaja V-M »

mattipi kirjoitti:Putsaileppa tuo pakokaasuntakaisinvirtaus systeemi... tahi ota koko turhake pois.

Ei ole käytössä. Vakio tehokin oli 155 kw syksyllä, joten ei pitäisi olla tukossa.
E320CDI
V-M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ke 27.07.2005 00:01
Paikkakunta: Ylitornio

Viesti Kirjoittaja V-M »

tuikku kirjoitti:.
Käytä siellä testerissä vaan, silloin näkee, jos jotkin arvot ei ole tehtaan raameissa. Ei se ohjelmointi mitään "peittele".
Ei ne edes huomaa sitä veholla, jos et kerro.

Äkkiseltään mietittynä polttoaineen määrää tosiaan voisi rajoitaa arin jo mainitsematkin ilmamassamittari, tai ahtopaineen anturi, jos kerran tiedät, että ahdin alipaineletkuineen on ehjä.

Jos vika on itse ahtoputkissa, niin siitä pitäisi jo tulla vikakoodi.
.
Jeps, on käytetty testerissä, ei mitään vikaa..? Mutta jokin anturi siellä ilmeisesti temppuilee, koska kadonneet pollet tulevat välillä peliin mukaan.
E320CDI
V-M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ke 27.07.2005 00:01
Paikkakunta: Ylitornio

Viesti Kirjoittaja V-M »

[/quote]
Pitääkö tuo mainitsemas vääntöarvo paikkansa,kuulostaa matalalta arvolta? Tällä lastulla mitattu vastaavasta autosta 580Nm. Virittäjällä huomattavasti kireämpi 320CDI,pelkällä ohjelmoinnilla sekin.
Omalla kylällä yks 320CDI poksahti joku vuosi sitten ohjelmoinnin seurauksena,samasta osoitteesta ohjelma kuin sullekin :roll:[/quote]

Kyllä tuo vääntö pitää paikkansa.. Minkä firman ohjelmoimia nuo on ? Onko ne penkissä mitattuja arvoja ?

Mitä siitä poksahti ja voiko sitä pitää virheellisen ohjelmoinnin tuloksena ?
E320CDI
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

V-M kirjoitti:
Kyllä tuo vääntö pitää paikkansa.. Minkä firman ohjelmoimia nuo on ? Onko ne penkissä mitattuja arvoja ?

Mitä siitä poksahti ja voiko sitä pitää virheellisen ohjelmoinnin tuloksena ?[/quote]

Digituning oli firma mutta ohjelmat tulee pääosin saksasta, vaihtoehtoja useampia. Penkissä mitattuja arvoja,samalla autolla kolmea eri ohjelmaa ja tämä "paras" näistä normaaliluokan ohjelmoinneista. Karalan lastu yks näist ä kolmesta mutta sen versiosta ei tietoa,kokoajanhan näitä parannellaan. Vähän ajettuun sitten tehokkaampaakin tarjolla mutta tällaiseen lähempänä 400tkm ajettuun turvallisempaa pysytellä tällaisessa kunnes uutta palikkaa kuten turbo...

Poksahtamisesta ei sen kummempaa tietoa,kuskilla raskas kaasujalka ja huhua jostain spurtista jonkun toisen auton kanssa. Vikaa joko kuskissa tai ohjelmassa,kuskissa ainakin osittain. Kuvia löytyy demecin galleriasta,hopea farkku koira kyydillä. Auto vaihtui aika pikaisesti AMG55:een,kai kulkua ei ollut riittävästi :twisted:
Vastaa Viestiin