320 CDI Tehot hukassa.
320 CDI Tehot hukassa.
Kyseessä lastutettu 320 cdi. Autosta hajosi turbo alkutalvesta, samalla myös ahtoputki halkesi. Tätä ennen pirteyttä ja voiman väriä oli kiitettävästi. Mutta remontin jälkeen potkua ei tunnu olevan sitäkään vähää mitä oli ennen lastutusta. Omituisinta se että mitään vikaa missään ei ole, virhekoodeja tai muuta. Se vielä omituisinta että aika ajoin auto herää henkiin sillä vanhalla innolla mikä siinä oli ennen turbo remonttia, mutta sitä ei kestä kuin sen pienen hetken.. Missähän mahtaisi vika olla ? Joku vuoto jossain joka ei kuitenkaan anna virhekoodia ?
E320CDI
aika mutua, mutta...
Appiukko laittoi vastaavan. Appiukolla oli aiemmin 290 turbod. ja ei vissiin katellut tarkemmin ku osti uudemman pelin. Mun mielestä siinä ei ollut kaikki kaakit tallella ja jotenni arvellutti..(muutaman kerran pääsin aikaisemmin ajamaan samanlaista ehjää peliä) No vajaa puol vuotta meni ja pamautti moottorin vikasuojan päälle eli kiersi vain 3000 rpm. Starttaamalla muutaman kerran sai taas koneen hetkeksi toimimaan. Auto pajalle ja sitten toiselle pajalle ja taas ensimmäiselle ja vielä kerran, sitte joku asentaja käjet taskussa tuli nevoon, että pitäs kattoo joku kalvo joka voi olla paskanen tai risa. Kalvon puhdistus auttoi. Turha minulta kysyä mikä on toi kyseinen kalvo. Autoon vaihdettiin sitä ennen ohjausyksikkö, tarkastettiin kaikki piuhat ja letkut eikä vikakoodia ollut.
Tällä palstalla varmaan joku osaa sanoa osalle nimen... jos ei, niin pitää laittaa infoo...
Tällä palstalla varmaan joku osaa sanoa osalle nimen... jos ei, niin pitää laittaa infoo...
Ennen ensimmäistä Mercedestäni autosta puuttui se jokin....
Re: 320 CDI Tehot hukassa.
Kenen tekemä ohjelma ja minkä verran voimaa/vääntöä?V-M kirjoitti:Kyseessä lastutettu 320 cdi. Autosta hajosi turbo alkutalvesta, samalla myös ahtoputki halkesi. Tätä ennen pirteyttä ja voiman väriä oli kiitettävästi. ?
Oma ei savuta vaikka vakiona pukkas lakua, savu vaihtui ohjelmalla voimaan. Ja kulutus pieneni,koskaan aiemmin ei oo alle 7l/100km mennyt. Eilen tais mennä jo hieman kuuden päälle kun kulutusmittari näytti päivän ajolle 5.3l/100km,valehtelee litran luokkaa.
Toivottavasti kestää

Re: 320 CDI Tehot hukassa.
Karalan tekemä. noin. 175 kw ja 500 nm. Kulutus n.7-8.5 litraajpk kirjoitti:Kenen tekemä ohjelma ja minkä verran voimaa/vääntöä?V-M kirjoitti:Kyseessä lastutettu 320 cdi. Autosta hajosi turbo alkutalvesta, samalla myös ahtoputki halkesi. Tätä ennen pirteyttä ja voiman väriä oli kiitettävästi. ?
Oma ei savuta vaikka vakiona pukkas lakua, savu vaihtui ohjelmalla voimaan. Ja kulutus pieneni,koskaan aiemmin ei oo alle 7l/100km mennyt. Eilen tais mennä jo hieman kuuden päälle kun kulutusmittari näytti päivän ajolle 5.3l/100km,valehtelee litran luokkaa.
Toivottavasti kestää
Ei savuta ?
E320CDI
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: 320 CDI Tehot hukassa.
Mieleen tulevia asioita:V-M kirjoitti:Se vielä omituisinta että aika ajoin auto herää henkiin sillä vanhalla innolla mikä siinä oli ennen turbo remonttia, mutta sitä ei kestä kuin sen pienen hetken.. Missähän mahtaisi vika olla ? Joku vuoto jossain joka ei kuitenkaan anna virhekoodia ?
-imuilmavuoto (cooleri, liitokset, putkisto)
-turbon hukkaportti jumittaa
-venttiili joka ohjaa hukkaporttia, jumittaa tai ei saa ohjausta oikein
-ilmamassamittari (pitäisi kyllä antaa vikakoodia ainakin MB:n omalla Star-Diagnostic -laitteella. Oireet sopisivat hyvin).
Jos vika tuli lastutuksen jälkeen, kai lastutuksella on joku takuu?
Lastutus saattaa myös aiheuttaa sen, että kaikki vikakoodit eivät enää olekaan luettavissa.
Mitähän imusarjan läppävika tekee? Voisiko olla sellainen vika?
Itse en tiedä, miten se vaikuttaa toimintaan. Ja onko ko. mallissa edes läppiä.
Imusarjan läpät:
http://www.w124performance.com/movies/O ... hover.mpeg
Tämän näköinen on suunnilleen venttiili, joka on turbon vieressä:
http://www.w124performance.com/movies/O ... flaps.mpeg
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Re: 320 CDI Tehot hukassa.
Niin ei vika lastutuksen jälkeen tullut, sen jälkeen kaikki toimi mainiosti.Ari66 kirjoitti:
Mieleen tulevia asioita:
-imuilmavuoto (cooleri, liitokset, putkisto)
-turbon hukkaportti jumittaa
-venttiili joka ohjaa hukkaporttia, jumittaa tai ei saa ohjausta oikein
-ilmamassamittari (pitäisi kyllä antaa vikakoodia ainakin MB:n omalla Star-Diagnostic -laitteella. Oireet sopisivat hyvin).
Jos vika tuli lastutuksen jälkeen, kai lastutuksella on joku takuu?
Lastutus saattaa myös aiheuttaa sen, että kaikki vikakoodit eivät enää olekaan luettavissa.
Vika tuli turbon vaihdon jälkeen. Ei siinä varma isoa vikaa ole kun ajoittain tehot on tallella mutta yleisimmin ei.. tietäis vaan mikä

E320CDI
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Ilmamassamittari on meikäläisen eka veikkaus.V-M kirjoitti:Aivan kuin sillä olisi löpön puute, mutta paha sanoa..
Sehän sitä löpön määrää komentaa.
Mutta et vieläkään sanonut, oliko se MB:n testerissä kiinni vai muussa?
Jos on lastutettu, MB:nkään testeri ei välttämättä vikaa näytä.
Virilastu pois, alkuperäinen tilalle.
Testerillä vikakoodien nollaus, jonka jälkeen päivä-pari ajoa.
Testeriin kiinni, vaihdetaan testerin osoittama komponentti.
Päivä-pari ajoa ja uudet testeritulokset.
Jos kaikki on ok, vaihdetaan virilastu takaisin.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
MB:n testerissä. Niin sitä ei ole "lastulla" lastutettu vaan ohjelmoimallaAri66 kirjoitti:
Mutta et vieläkään sanonut, oliko se MB:n testerissä kiinni vai muussa?
Jos on lastutettu, MB:nkään testeri ei välttämättä vikaa näytä.
Virilastu pois, alkuperäinen tilalle.
Testerillä vikakoodien nollaus, jonka jälkeen päivä-pari ajoa.
Testeriin kiinni, vaihdetaan testerin osoittama komponentti.
Päivä-pari ajoa ja uudet testeritulokset.
Jos kaikki on ok, vaihdetaan virilastu takaisin.

Meneekö se ilmamassamittari kerralla sököksi ? vai tekeekö että ei toimi ja taas toimii ?
Oisko niin että ei näyttäisi kaikkia virhekoodeja kun "lastutettu"?
Ei oikein tekisi mieli kokeilla poistaakkaan sitä, kun uusi ohjelmointi kustantaa n.1000 km ajoa ja uudelleen ohjelmoinnin hinnan

E320CDI
Vahva veikkaus ilmamassamittari.
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
.
Käytä siellä testerissä vaan, silloin näkee, jos jotkin arvot ei ole tehtaan raameissa. Ei se ohjelmointi mitään "peittele".
Ei ne edes huomaa sitä veholla, jos et kerro.
Äkkiseltään mietittynä polttoaineen määrää tosiaan voisi rajoitaa arin jo mainitsematkin ilmamassamittari, tai ahtopaineen anturi, jos kerran tiedät, että ahdin alipaineletkuineen on ehjä.
Jos vika on itse ahtoputkissa, niin siitä pitäisi jo tulla vikakoodi.
.
Käytä siellä testerissä vaan, silloin näkee, jos jotkin arvot ei ole tehtaan raameissa. Ei se ohjelmointi mitään "peittele".
Ei ne edes huomaa sitä veholla, jos et kerro.
Äkkiseltään mietittynä polttoaineen määrää tosiaan voisi rajoitaa arin jo mainitsematkin ilmamassamittari, tai ahtopaineen anturi, jos kerran tiedät, että ahdin alipaineletkuineen on ehjä.
Jos vika on itse ahtoputkissa, niin siitä pitäisi jo tulla vikakoodi.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Juu ja ei.V-M kirjoitti:Meneekö se ilmamassamittari kerralla sököksi ?
Tekee sitäkin.V-M kirjoitti:vai tekeekö että ei toimi ja taas toimii ?
Näin "isot pojat" kertoilevat ja muutenkin meikäläistä viisaammat näiden uudempien autojen ollessa kyseessä.V-M kirjoitti:Oisko niin että ei näyttäisi kaikkia virhekoodeja kun "lastutettu"?
Itse olen koneen viimeksi atomeiksi laittanut ja kokoon saattanut vuonna.. öh... 1987 ehkä.
Silloin ei CDI:tä tai ilmamassamittareita ollut.
...elämä onV-M kirjoitti:Ei oikein tekisi mieli kokeilla poistaakkaan sitä, kun uusi ohjelmointi kustantaa n.1000 km ajoa ja uudelleen ohjelmoinnin hinnan
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Kokeile ehjää ilmamassamittaria,jos vain jostakin sellaisen saat. Toki ostaminen ja kokeilemisen jälkeen myyminenkin onnistunee,maksaa jotakin mutta vähemmän kuin veholla ramppaaminen...V-M kirjoitti:Ei oikein tekisi mieli kokeilla poistaakkaan sitä, kun uusi ohjelmointi kustantaa n.1000 km ajoa ja uudelleen ohjelmoinnin hinnan
Tosin mä veikkaisin viallista hukkaporttia,päästää paineet läpi ja auto käyttäytyy kuin vapari,eikai savutakaan kun ei saa ruokaa ahtopaineiden puutteessa?
Siihen lastutuksen kalliiseen hintaan ja matkaan,mulla käytiin laittaan ohimennen "kotona" (naapurin hallissa kun ohjelmoija heidän tuttu).
Pitääkö tuo mainitsemas vääntöarvo paikkansa,kuulostaa matalalta arvolta? Tällä lastulla mitattu vastaavasta autosta 580Nm. Virittäjällä huomattavasti kireämpi 320CDI,pelkällä ohjelmoinnilla sekin.
Omalla kylällä yks 320CDI poksahti joku vuosi sitten ohjelmoinnin seurauksena,samasta osoitteesta ohjelma kuin sullekin

.
Tuossa ahtimessa ei ole hukkaporttia.
Jos ahtoputket vuotaa, niin moottorin diaknostiikka huomaa sen.
Ilmamassamittarin ja ahtopaineanturin antamien tietojen välillä on ristiriita.
Silloin auto myös savuttaa.
Jos diiselissä ei ole tehoja, eikä se savuta, niin syöttö on silloin (liian) pienellä.
Lastutetustakin autosta voidaan lukea kaikki tiedot vianmääritystä varten, aivan kuten vakiostakin. Myös lastutetussa autossa täytyy kaikkien anturien antamien tietojen olla tehtaan ohjearvojen vaihteluvälin mukaisia. Moottorin turvaksi tehtyihin järjestelmiin tehdään kyllä muutoksia vasta sitten, kun sitä erikseen vaaditaan, jos sittenkään, on nimittäin tavattoman vaikeaa. On omakohtaisia kokemuksia.
Ei ole mitään syytä etukäteen halveksia vehon ammattitaitoa.
Varsinkaan jos ei itsekkään tiedä, mikä on vikana.
Onkohan varmasti kaikki letkut kiinni ja kunnossa.
Jos mihinkään ruiskutusjärjestelmän osaan ei ole koskettu, niin vika on todennäköisesti siinä järjestelmän osassa, joka pyrkii määrittelemään moottoriin menevän ilman määrän.
Jos vian takia ilmamäärä määritellään todellista pienemmäksi, silloin moottori toimii, mutta alennetulla teholla. Kun ruiskutusta säädetään virheellisen, liian pienen ilmamäärän mukaiseksi.
Tämä näkyy kyllä varmasti siellä testerissä.
Vikakoodia ei tule, kun ohjelma säätää mielestään tehon juuri oikeaksi. (ilmamäärän mukaan)
Eikä ohjelmallista ristiriitaa tule.
Sitten lopuksi yksi juttu.
Ei ole mitenkään mahdollista, että jos syötön määrää lisätään vakiosuuttimissa (= pidennetään ruiskutusaikaa), ja samanaikaisesti savunmuodostus vähenisi.
Tai sitten mulla on tosissaan jäänyt tajuamatta jotain
.
Tuossa ahtimessa ei ole hukkaporttia.
Jos ahtoputket vuotaa, niin moottorin diaknostiikka huomaa sen.
Ilmamassamittarin ja ahtopaineanturin antamien tietojen välillä on ristiriita.
Silloin auto myös savuttaa.
Jos diiselissä ei ole tehoja, eikä se savuta, niin syöttö on silloin (liian) pienellä.
Lastutetustakin autosta voidaan lukea kaikki tiedot vianmääritystä varten, aivan kuten vakiostakin. Myös lastutetussa autossa täytyy kaikkien anturien antamien tietojen olla tehtaan ohjearvojen vaihteluvälin mukaisia. Moottorin turvaksi tehtyihin järjestelmiin tehdään kyllä muutoksia vasta sitten, kun sitä erikseen vaaditaan, jos sittenkään, on nimittäin tavattoman vaikeaa. On omakohtaisia kokemuksia.
Ei ole mitään syytä etukäteen halveksia vehon ammattitaitoa.
Varsinkaan jos ei itsekkään tiedä, mikä on vikana.
Onkohan varmasti kaikki letkut kiinni ja kunnossa.
Jos mihinkään ruiskutusjärjestelmän osaan ei ole koskettu, niin vika on todennäköisesti siinä järjestelmän osassa, joka pyrkii määrittelemään moottoriin menevän ilman määrän.
Jos vian takia ilmamäärä määritellään todellista pienemmäksi, silloin moottori toimii, mutta alennetulla teholla. Kun ruiskutusta säädetään virheellisen, liian pienen ilmamäärän mukaiseksi.
Tämä näkyy kyllä varmasti siellä testerissä.
Vikakoodia ei tule, kun ohjelma säätää mielestään tehon juuri oikeaksi. (ilmamäärän mukaan)
Eikä ohjelmallista ristiriitaa tule.
Sitten lopuksi yksi juttu.
Ei ole mitenkään mahdollista, että jos syötön määrää lisätään vakiosuuttimissa (= pidennetään ruiskutusaikaa), ja samanaikaisesti savunmuodostus vähenisi.
Tai sitten mulla on tosissaan jäänyt tajuamatta jotain
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Nyt astuttin taas alueelle, josta en ollenkaan pidä-tuikku kirjoitti:.Ei ole mitään syytä etukäteen halveksia vehon ammattitaitoa.
.
Ei tosiaankaan etukäteen eli ei ennakkoasennetta ollut.
Ihan on Vehon omaa aikaansaannostaan kaikki moottorien tuhrimiset, pölykapselien irtijättämiset, konepellien aukijättämiset, huoltomiesten suusta kuulllut ikävät kommentit, yms. ja lisäksi ryöstölaskutus työstä, joka vielä pitää teettää muualla jotta saa MB:n kuntoon.
Hyvin saa puhua, jos MB:n huolto-organisaation erinomaisuuden ja vieläpä hinta-/laatusuhteen saa meikäläiseen iskostettua.
Sen verran antimarkkinointia ovat osanneet tehdä kahdessa vuodessa.
Helmiä sieltä löytyy, kiitos heille. Pääsääntöisesti lienee Skodankin takuut ja hoivat olevan paremmalla tolalla.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Niin,herää epäilys aina välillä että oliko aiemminkaan vakiotuikku kirjoitti:.Sitten lopuksi yksi juttu.
Ei ole mitenkään mahdollista, että jos syötön määrää lisätään vakiosuuttimissa (= pidennetään ruiskutusaikaa), ja samanaikaisesti savunmuodostus vähenisi.
Tai sitten mulla on tosissaan jäänyt tajuamatta jotain
.

Se on mitatusti selvää että kulutus tippui,mutta aika näyttää kuinka paljon sekä kulku parani vaikka olisi ollut aiemminkin ohjelmoitu. Mitä epäilen tai ohjelma vain savua tuottava,ainakin seisova lähtö sataseen reilu 8s. kun kaverin kanssa kesällä vertailtiin. Nyt ei ymmärrettävästi ole voinut kokeilla kummempia vetoja.
Niin,ja tuskinpa juuttuvasiipisessä koneessa tosiaankaan hukkaporttia

Aiheen aloittajankin autossa lienee sattunut joku fiba ja ahtopaineet karanneet ylös,rikkoneet ahtoputken jne.?
pakokaasun takaisinvirtaus..
Putsaileppa tuo pakokaasuntakaisinvirtaus systeemi... tahi ota koko turhake pois.
Ennen ensimmäistä Mercedestäni autosta puuttui se jokin....
Re: pakokaasun takaisinvirtaus..
mattipi kirjoitti:Putsaileppa tuo pakokaasuntakaisinvirtaus systeemi... tahi ota koko turhake pois.
Ei ole käytössä. Vakio tehokin oli 155 kw syksyllä, joten ei pitäisi olla tukossa.
E320CDI
Jeps, on käytetty testerissä, ei mitään vikaa..? Mutta jokin anturi siellä ilmeisesti temppuilee, koska kadonneet pollet tulevat välillä peliin mukaan.tuikku kirjoitti:.
Käytä siellä testerissä vaan, silloin näkee, jos jotkin arvot ei ole tehtaan raameissa. Ei se ohjelmointi mitään "peittele".
Ei ne edes huomaa sitä veholla, jos et kerro.
Äkkiseltään mietittynä polttoaineen määrää tosiaan voisi rajoitaa arin jo mainitsematkin ilmamassamittari, tai ahtopaineen anturi, jos kerran tiedät, että ahdin alipaineletkuineen on ehjä.
Jos vika on itse ahtoputkissa, niin siitä pitäisi jo tulla vikakoodi.
.
E320CDI
[/quote]
Pitääkö tuo mainitsemas vääntöarvo paikkansa,kuulostaa matalalta arvolta? Tällä lastulla mitattu vastaavasta autosta 580Nm. Virittäjällä huomattavasti kireämpi 320CDI,pelkällä ohjelmoinnilla sekin.
Omalla kylällä yks 320CDI poksahti joku vuosi sitten ohjelmoinnin seurauksena,samasta osoitteesta ohjelma kuin sullekin
[/quote]
Kyllä tuo vääntö pitää paikkansa.. Minkä firman ohjelmoimia nuo on ? Onko ne penkissä mitattuja arvoja ?
Mitä siitä poksahti ja voiko sitä pitää virheellisen ohjelmoinnin tuloksena ?
Pitääkö tuo mainitsemas vääntöarvo paikkansa,kuulostaa matalalta arvolta? Tällä lastulla mitattu vastaavasta autosta 580Nm. Virittäjällä huomattavasti kireämpi 320CDI,pelkällä ohjelmoinnilla sekin.
Omalla kylällä yks 320CDI poksahti joku vuosi sitten ohjelmoinnin seurauksena,samasta osoitteesta ohjelma kuin sullekin

Kyllä tuo vääntö pitää paikkansa.. Minkä firman ohjelmoimia nuo on ? Onko ne penkissä mitattuja arvoja ?
Mitä siitä poksahti ja voiko sitä pitää virheellisen ohjelmoinnin tuloksena ?
E320CDI
Kyllä tuo vääntö pitää paikkansa.. Minkä firman ohjelmoimia nuo on ? Onko ne penkissä mitattuja arvoja ?V-M kirjoitti:
Mitä siitä poksahti ja voiko sitä pitää virheellisen ohjelmoinnin tuloksena ?[/quote]
Digituning oli firma mutta ohjelmat tulee pääosin saksasta, vaihtoehtoja useampia. Penkissä mitattuja arvoja,samalla autolla kolmea eri ohjelmaa ja tämä "paras" näistä normaaliluokan ohjelmoinneista. Karalan lastu yks näist ä kolmesta mutta sen versiosta ei tietoa,kokoajanhan näitä parannellaan. Vähän ajettuun sitten tehokkaampaakin tarjolla mutta tällaiseen lähempänä 400tkm ajettuun turvallisempaa pysytellä tällaisessa kunnes uutta palikkaa kuten turbo...
Poksahtamisesta ei sen kummempaa tietoa,kuskilla raskas kaasujalka ja huhua jostain spurtista jonkun toisen auton kanssa. Vikaa joko kuskissa tai ohjelmassa,kuskissa ainakin osittain. Kuvia löytyy demecin galleriasta,hopea farkku koira kyydillä. Auto vaihtui aika pikaisesti AMG55:een,kai kulkua ei ollut riittävästi
