W123 apurungon holkin pultti ei aukea...?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
JussiK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: Su 06.04.2003 22:38
Paikkakunta: Vantaa

W123 apurungon holkin pultti ei aukea...?

Viesti Kirjoittaja JussiK »

No juupeli, W123 takapään apurungon etuholkit pitäisi saada irti mutta toisen puolen iso pultti (se joka menee holkin läpi) on jumittunut kiinni holkkiin (ei kierteeseen). Pulttia avatessa kumiholkki kääntyä jojoilee vaan mukana. Pulttikone ei auta, hirmuvääntökään ei tunnu auttavan.

Olisiko hyviä vinkkejä? :?
Viimeksi muokannut JussiK, Ma 19.12.2005 20:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Köyhyys periytyy -


Autot nyt:
* W123 200D -81 "Eeva" 174 tkm
* Ford 17M 2.0 V6 Turnier -70
* Toyota Landcruiser HJ61 -87
* pökötti ja sitikoita



Ex MB:t
- 123 kymmenen ainakin
- 124 kymmenen ainakin
- 560 SEL 300hv -87
- 300SD -85
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

En muista 123sen eturipustusta sen tarkemmin, mutta raaka voima tuommoset tapaukset monesti lopen ratkasee. Lämpöä ja rälläkkää tms. voi ehkä mahollisuuksien mukaan myös yrittää.
Millhill Performance
-Built With Pride-
jone77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ma 12.12.2005 11:25
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

kumin sisällä on alumiini holkki josta yleensä hapettuu :twisted:
s124 250 d -91 ex w123 240 d -83 köyhällä ei oo varaa ostaa huonoa
Avatar
kekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: To 06.10.2005 21:46
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja kekka »

Yleens itse on tullut väännetty hylsyllä ja kiinteällä varrella jatkovartta apuna käyttäen kunnes holkin vulkaninointi pettää ja saa ko. osan lattialle jossa voi jatkaa harrastuksia. Alumiini ja rauta kun on huono pari.. :?
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...

MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Avatar
JussiK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: Su 06.04.2003 22:38
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JussiK »

Kiitos vinkeistä. Valitetavasti auto on ahtaassa tallissa puoliksi purettuna pukeilla...ei mahdu vääntämään. Täytynee ajaa isolla laikalla pultti poikki ja tappaa holkki siitä ympäriltä jotenkin pois..?
- Köyhyys periytyy -


Autot nyt:
* W123 200D -81 "Eeva" 174 tkm
* Ford 17M 2.0 V6 Turnier -70
* Toyota Landcruiser HJ61 -87
* pökötti ja sitikoita



Ex MB:t
- 123 kymmenen ainakin
- 124 kymmenen ainakin
- 560 SEL 300hv -87
- 300SD -85
jone77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ma 12.12.2005 11:25
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

jos koittaisit kumminkin vääntää sitä . onhan siinä auton leveys tilaa ku kömmit alta vääntämään tai niin pitkä varsi et pystyt auton toiselta puolen vääntämään ja ota joku kaveriksi ni joha onnistuu
s124 250 d -91 ex w123 240 d -83 köyhällä ei oo varaa ostaa huonoa
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Onkos tullut koitettua josko sinne saisi uitettua öljyä väliin. Itelläkin tuntuu toinen puoli ahistavan :o
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
JussiK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: Su 06.04.2003 22:38
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JussiK »

Onpa tiukassa. Petti lopulta - nimittäin Kamasan 24mm hylsy. Täytyy ottaa järeämmät konstit käyttöön. :evil:
- Köyhyys periytyy -


Autot nyt:
* W123 200D -81 "Eeva" 174 tkm
* Ford 17M 2.0 V6 Turnier -70
* Toyota Landcruiser HJ61 -87
* pökötti ja sitikoita



Ex MB:t
- 123 kymmenen ainakin
- 124 kymmenen ainakin
- 560 SEL 300hv -87
- 300SD -85
Avatar
Pasi H
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 275
Liittynyt: Ti 11.05.2004 15:08
Paikkakunta: Kiuruvesi

Viesti Kirjoittaja Pasi H »

Ota tuuman vääntiöllä oleva hylsysarja, ei mene ihan heti rikki. Itse laitoin aikoinaan tunkin hylsyn alle jotta se pysyy varmasti pultissa kiinni ja sai keskittyä vain vääntämiseen. Aluksi vääntelin t-vääntimellä ja piiiitkällä putkella. Kun rupes tuntumaan että lähtee pikkuhiljaa vulkanointi murtumaan niin tunkki pois ja tuumanen räikkä kaveriksi. Siinä illan soudettuani kumi viimein repesi. Sen illan jälkeen olis voinut alkaa vaikka kilpasoutajaksi sen verran tuli "harjoiteltua" että voittoja olis tullut... :shock:
Pasi

Skoda Octavia Combi 1,9 TdI -03
Suzuki A100 -74

Ex. W124 300TDT -92
Ex. W124 200d -90
Ex. W202 C 200 T CDI A -00
Ex. W123 240d turbo -84
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Kumpaas kolmosta sä ylipäätään ropaat? :)
Avatar
JussiK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: Su 06.04.2003 22:38
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JussiK »

Pasi H kirjoitti:Ota tuuman vääntiöllä oleva hylsysarja, ei mene ihan heti rikki. Itse laitoin aikoinaan tunkin hylsyn alle jotta se pysyy varmasti pultissa kiinni ja sai keskittyä vain vääntämiseen. Aluksi vääntelin t-vääntimellä ja piiiitkällä putkella. Kun rupes tuntumaan että lähtee pikkuhiljaa vulkanointi murtumaan niin tunkki pois ja tuumanen räikkä kaveriksi. Siinä illan soudettuani kumi viimein repesi. Sen illan jälkeen olis voinut alkaa vaikka kilpasoutajaksi sen verran tuli "harjoiteltua" että voittoja olis tullut... :shock:
Että osasitkin kuvata kyseistä tapahtumaa elävästi.. :D Täytynee kokeilla isompia vermeitä. Meinasin jo leikata pultin poikki siitä peltilevyn yläpuolelta mutta..uusi pultti maksaa Veholla 27,90eur!!! Melko kallista... Mua ei kohta enää huvita mikään.. :?
- Köyhyys periytyy -


Autot nyt:
* W123 200D -81 "Eeva" 174 tkm
* Ford 17M 2.0 V6 Turnier -70
* Toyota Landcruiser HJ61 -87
* pökötti ja sitikoita



Ex MB:t
- 123 kymmenen ainakin
- 124 kymmenen ainakin
- 560 SEL 300hv -87
- 300SD -85
Avatar
JussiK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: Su 06.04.2003 22:38
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JussiK »

raul kirjoitti:Kumpaas kolmosta sä ylipäätään ropaat? :)
No tietenskin tätä viimeisintä, kauniinruosteenpunaista laitetta. Ajattelin vaihtaa takajouset ja nää kummit taakse samalla kun paikon pari reikää sieltä kelkan kupeesta. Meinaa vaan homma vähän kusta..ja joku joulukin meinaa haitata harrastustoimintaa. :D
- Köyhyys periytyy -


Autot nyt:
* W123 200D -81 "Eeva" 174 tkm
* Ford 17M 2.0 V6 Turnier -70
* Toyota Landcruiser HJ61 -87
* pökötti ja sitikoita



Ex MB:t
- 123 kymmenen ainakin
- 124 kymmenen ainakin
- 560 SEL 300hv -87
- 300SD -85
Vastaa Viestiin