No juupeli, W123 takapään apurungon etuholkit pitäisi saada irti mutta toisen puolen iso pultti (se joka menee holkin läpi) on jumittunut kiinni holkkiin (ei kierteeseen). Pulttia avatessa kumiholkki kääntyä jojoilee vaan mukana. Pulttikone ei auta, hirmuvääntökään ei tunnu auttavan.
Olisiko hyviä vinkkejä?
Viimeksi muokannut JussiK, Ma 19.12.2005 20:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Köyhyys periytyy -
Autot nyt:
* W123 200D -81 "Eeva" 174 tkm
* Ford 17M 2.0 V6 Turnier -70
* Toyota Landcruiser HJ61 -87
* pökötti ja sitikoita
Ex MB:t
- 123 kymmenen ainakin
- 124 kymmenen ainakin
- 560 SEL 300hv -87
- 300SD -85
En muista 123sen eturipustusta sen tarkemmin, mutta raaka voima tuommoset tapaukset monesti lopen ratkasee. Lämpöä ja rälläkkää tms. voi ehkä mahollisuuksien mukaan myös yrittää.
Yleens itse on tullut väännetty hylsyllä ja kiinteällä varrella jatkovartta apuna käyttäen kunnes holkin vulkaninointi pettää ja saa ko. osan lattialle jossa voi jatkaa harrastuksia. Alumiini ja rauta kun on huono pari..
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
Kiitos vinkeistä. Valitetavasti auto on ahtaassa tallissa puoliksi purettuna pukeilla...ei mahdu vääntämään. Täytynee ajaa isolla laikalla pultti poikki ja tappaa holkki siitä ympäriltä jotenkin pois..?
- Köyhyys periytyy -
Autot nyt:
* W123 200D -81 "Eeva" 174 tkm
* Ford 17M 2.0 V6 Turnier -70
* Toyota Landcruiser HJ61 -87
* pökötti ja sitikoita
Ex MB:t
- 123 kymmenen ainakin
- 124 kymmenen ainakin
- 560 SEL 300hv -87
- 300SD -85
jos koittaisit kumminkin vääntää sitä . onhan siinä auton leveys tilaa ku kömmit alta vääntämään tai niin pitkä varsi et pystyt auton toiselta puolen vääntämään ja ota joku kaveriksi ni joha onnistuu
s124 250 d -91 ex w123 240 d -83 köyhällä ei oo varaa ostaa huonoa
Ota tuuman vääntiöllä oleva hylsysarja, ei mene ihan heti rikki. Itse laitoin aikoinaan tunkin hylsyn alle jotta se pysyy varmasti pultissa kiinni ja sai keskittyä vain vääntämiseen. Aluksi vääntelin t-vääntimellä ja piiiitkällä putkella. Kun rupes tuntumaan että lähtee pikkuhiljaa vulkanointi murtumaan niin tunkki pois ja tuumanen räikkä kaveriksi. Siinä illan soudettuani kumi viimein repesi. Sen illan jälkeen olis voinut alkaa vaikka kilpasoutajaksi sen verran tuli "harjoiteltua" että voittoja olis tullut...
Pasi
Skoda Octavia Combi 1,9 TdI -03
Suzuki A100 -74
Ex. W124 300TDT -92
Ex. W124 200d -90
Ex. W202 C 200 T CDI A -00
Ex. W123 240d turbo -84
Pasi H kirjoitti:Ota tuuman vääntiöllä oleva hylsysarja, ei mene ihan heti rikki. Itse laitoin aikoinaan tunkin hylsyn alle jotta se pysyy varmasti pultissa kiinni ja sai keskittyä vain vääntämiseen. Aluksi vääntelin t-vääntimellä ja piiiitkällä putkella. Kun rupes tuntumaan että lähtee pikkuhiljaa vulkanointi murtumaan niin tunkki pois ja tuumanen räikkä kaveriksi. Siinä illan soudettuani kumi viimein repesi. Sen illan jälkeen olis voinut alkaa vaikka kilpasoutajaksi sen verran tuli "harjoiteltua" että voittoja olis tullut...
Että osasitkin kuvata kyseistä tapahtumaa elävästi.. Täytynee kokeilla isompia vermeitä. Meinasin jo leikata pultin poikki siitä peltilevyn yläpuolelta mutta..uusi pultti maksaa Veholla 27,90eur!!! Melko kallista... Mua ei kohta enää huvita mikään..
- Köyhyys periytyy -
Autot nyt:
* W123 200D -81 "Eeva" 174 tkm
* Ford 17M 2.0 V6 Turnier -70
* Toyota Landcruiser HJ61 -87
* pökötti ja sitikoita
Ex MB:t
- 123 kymmenen ainakin
- 124 kymmenen ainakin
- 560 SEL 300hv -87
- 300SD -85
No tietenskin tätä viimeisintä, kauniinruosteenpunaista laitetta. Ajattelin vaihtaa takajouset ja nää kummit taakse samalla kun paikon pari reikää sieltä kelkan kupeesta. Meinaa vaan homma vähän kusta..ja joku joulukin meinaa haitata harrastustoimintaa.
- Köyhyys periytyy -
Autot nyt:
* W123 200D -81 "Eeva" 174 tkm
* Ford 17M 2.0 V6 Turnier -70
* Toyota Landcruiser HJ61 -87
* pökötti ja sitikoita
Ex MB:t
- 123 kymmenen ainakin
- 124 kymmenen ainakin
- 560 SEL 300hv -87
- 300SD -85