Tasavirrasta vaihtovirtaan
Tasavirrasta vaihtovirtaan
Asia ei liity suoraan mersuihin, mutta kysyn kuitenkin.
Onko vaihtovirtalatureissa miinusnapa eristetty rungosta?
Kysyn siksi, että on tarkoitus vaihtaa traktoriin tasavirtalaturin paikalle vaihtovirtalaturi.
Ongelma on siinä, että traktorissani akun plusnapa on rungossa.
Onko vaihtovirtalatureissa miinusnapa eristetty rungosta?
Kysyn siksi, että on tarkoitus vaihtaa traktoriin tasavirtalaturin paikalle vaihtovirtalaturi.
Ongelma on siinä, että traktorissani akun plusnapa on rungossa.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Eli ostan kiltisti uuden tv-laturin. Entinen nimittäin jysähti niin, että se on yhtä puuta.Mika.T kirjoitti:kylläpä se noissa yleisimmissä vaihtovirtalatureissa on kytketty suoraan laturin runkoon.
Taitaa olla melko iso operaatio vaihtaa ratkolin napaisuus?
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Joo. purkamalla laturin takapää saa selville tasasuuntaus sillan tasavirta navat. voi olla helppokin kääntää. Mahtaa kuitenkin vaati sellaisen laturin jossa on erillinen jännitesäädin. Esim mersun laturin jännitesäädin ottaa maan laturin rungosta eikä varmaan toimi plusmaadoitettuna.
Viimeksi muokannut Mika.T, Ke 07.12.2005 23:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nuhvissa on sen verta vähän sähköjohtoja, että kananttaa heittää DC-generaattori ja kaikki käänteisestä polariteetista kyttyrää tykkäävät sähkövermeet kierrätykseen. Ainakin jos sähköteholle on pikkusenkaan enemmän käyttöä, työvaloja yms., niin kannattaa nähdä pikkusen vaivaa.
Eihän siellä ole muuta kun heittää laturin ja säätimen mäelle, stratin vaihtaa oikeaan suuntaan pyörivään ja akussa kaapelit oikeinpäin... JA päävirtakytkin akun maakaapeliin
AC-laturin kytkennöistä muutosympäristössä löytyy tietoa jonkun verran...
http://koti.mbnet.fi/matjarv/elektron/w ... vaihto.htm
Eihän siellä ole muuta kun heittää laturin ja säätimen mäelle, stratin vaihtaa oikeaan suuntaan pyörivään ja akussa kaapelit oikeinpäin... JA päävirtakytkin akun maakaapeliin
AC-laturin kytkennöistä muutosympäristössä löytyy tietoa jonkun verran...
http://koti.mbnet.fi/matjarv/elektron/w ... vaihto.htm
Oisko apua linkistä:
http://koti.mbnet.fi/matjarv/elektron/w ... 35kytk.htm
http://koti.mbnet.fi/matjarv/elektron/w ... 35kytk.htm
Viimeksi muokannut mjo33400, To 08.12.2005 12:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
plussa maassa
Joo,näin tein ferkussa ja angliassa minäkin,tuntuu ehkä hassulta,mutta kyllä ne startti,tuulilasinpyyhkijä ym. alkuperäiset varusteet toimii ihan samoin napaisuutta vaihtamallakin,sillä myös kenttäkäämien napaisuus vaihtuu samalla . Huom! jos on lisävarusteita joissa elektroniikkaa,ne pitää huomioida kyllä erikseen. t. WPerttu K kirjoitti:Startti toimii samoin päin oli napaisuus kumminpäin tahansa. Vaihda siis vain akunkengät toisin päin. Tasavirtalaturia ei kannata laittaa missään tapauksessa.
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Vielä kerran:
Kädessäni on Boschin laturi. Takapäästä katsottuna säätimen yläosassa on kaksi lattaliitintä, leveä ja kapea. Lisäksi peräpeilin vasemmassa reunassa on 5 mm:n liitinruuvi mutterikiinnityksellä ja oikeassa reunassa 6 mm:n ruuvi.
Oisko kellään tietoa mitä piuhoja noihin liitetään? (ettei savu nouse)
Kädessäni on Boschin laturi. Takapäästä katsottuna säätimen yläosassa on kaksi lattaliitintä, leveä ja kapea. Lisäksi peräpeilin vasemmassa reunassa on 5 mm:n liitinruuvi mutterikiinnityksellä ja oikeassa reunassa 6 mm:n ruuvi.
Oisko kellään tietoa mitä piuhoja noihin liitetään? (ettei savu nouse)
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
ainakin ferguson 35 vm 1957 tasavirta lugas on tuotoltaan riittävä täys teho 35a on ollu kiinne mulla ja 200 tuntia vuodessa maa töitä ja ajoa 10 v ajan eikä mitään vikaa 48 vuodessa uusittu kerran edellisen omistajan toimesta ajettu reilut 10000 tuntia vaito virta meneen kun vaihtaa - runkoon ampeeri mittarin johdot toisin päin akun navat lataus säätimen poistaa jos alkuperäinen ja vetää heräte johdon virtalukolta laturiin pitäisi toimia
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Leveään liittimeen tulee akun +. kapeaan heräte silloin kun virta on avaimesta päällä. Muuta et tarvi. Mitä merkintöjä niissä ruuvi kiinnitteisissä paikoissa on? B+? Se on sama akun + napa kuin tuo leveä (8mm) latta liitin. W? laturin kierrossignaali kiekkamittarille.spede10 kirjoitti:Vielä kerran:
Kädessäni on Boschin laturi. Takapäästä katsottuna säätimen yläosassa on kaksi lattaliitintä, leveä ja kapea. Lisäksi peräpeilin vasemmassa reunassa on 5 mm:n liitinruuvi mutterikiinnityksellä ja oikeassa reunassa 6 mm:n ruuvi.
Oisko kellään tietoa mitä piuhoja noihin liitetään? (ettei savu nouse)
Kävin vielä varmistamassa alan liikkeestä.
Kapeaan lattaliittimeen tulee herätevirta virta-avimen ja lampun kautta ja 6 mm:n ruuvista piuha akkuun.
Muuta ei tarvita. Miinus tulee rungon kautta. Voi myös vetää sen 5 mm:n ruuvin kautta.
Kapeaan lattaliittimeen tulee herätevirta virta-avimen ja lampun kautta ja 6 mm:n ruuvista piuha akkuun.
Muuta ei tarvita. Miinus tulee rungon kautta. Voi myös vetää sen 5 mm:n ruuvin kautta.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI