270 cdi termostaatti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
kempura
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ke 04.08.2004 09:10
Paikkakunta: Etelä Suomi

270 cdi termostaatti

Viesti Kirjoittaja kempura »

terve kaikille! Meinasin että täytyisi vaihtaa autoon termostaatti. Onko kukaan sellasta tehnyt että olis hinta ja jotain vinkkejä lähinnä siitä että missä sijaitsee.
MB W210 270 CDi -01
MB W111 220Sb -64
MB W115 240 d 3.0 -75
Avatar
P.M.N.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Su 14.11.2004 21:52
Paikkakunta: Kouvolan tienoo

Viesti Kirjoittaja P.M.N. »

Tänään tuli tuo homma tehtyä. Kannattaa, suosittelen. Aiemmin lämmöt ei noussut edes "jäähdyttimen peitelevyllä" päälle 70. Nyt nousee noin 85 asteeseen. Termari on edestä katsoen koneen keulalla oikealla puolella.
Peitekannet pois, öljynsuodatin pois, vähän kannattaa laskea nesteitä pois. Parhaiten onnistuu paisuntasäiliöön tulevasta letkusta. Suppilo, jossa letkunpätkä kiinni ja paikalleen (pohjalevyssä on reikä juuri sopivassa paikassa) pesuvati alle ja nesteet talteen.
Letkut irti termarikotelosta (voi olla ylävesiletku tiukassa, kampea varovasti ruuvarilla) anturin liitin irti, kolme ruuvia auki ( tarvii ulkopuolisen torxin, tai mikä tuo nyt on) ja hoplaa varovasti kopistellen kotelo irti.
Muista ottaa talteen koteloon kiinnittyvä kumiputkenpätkä.
Uusi paikalleen päinvastaisessa järjestyksessä ja lämpöä alkaa virtaamaan tupaa.
Termaria ei saa erikseen, vaan koko kotelo antureineen tulee samalla. Maksaa merkkiliikkeessä 70 eskoa.
MB S210 320 cdi Avantgarde 2001
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
räätäli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Ke 13.07.2005 18:54

Viesti Kirjoittaja räätäli »

kuulosti vaihto työ saman laiselta kuin 220 cdi:nkin termarin vaihto mutta osan hinta kauhistutti on huomattavasti halvempi KL:osassa ainakin 220 cdi:n saatava oli mersun merkein varustetussa paketissa eli kannattaa kysyä myös sieltä terveisin omaansa myös termarin vaihtanut, kun ei lämpönoussut yli 70 asteen normaali ajossa, vaihdon jälkeen piiru yli 80 astetta ajossa kuin ajossa.
Avatar
Jox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:21

Viesti Kirjoittaja Jox »

Tuli vaihdatettua tuohon Ex C180:een termostaatti Veholla, kun pakkasella ei tahtonut lämmitä millään. Olisi jäänyt Veholla tuo vaihtamatta jos olisin tiennyt hinnan. Pelkän termostaatin sijaan piti koteloineen vaihtaa ja vesiletkun olivat poikki lyöneet puukolla, että sekin piti vielä ostaa. Meinasivat vielä että kolmen vuodenvälein kannattaa vaihtaa tuo termari. Aika lyhyt ikänen on jos nuin usein pitäs vaihtaa. Auto oli tuolloin 3v ikäinen ja ajettu alle 60th km.
W205 220d autom. AMG -15

Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Vaihdatin termarin tuohon cdi:hin tuolla hovikorjaajalla. Aikaisemmin lämmöt 60 ja nyt 80. Koko homma kaikkineen vaihtotöineen + vielä uudet kesärenkaat alle. Teki yhteensä 340e ei siinä nyt kovin kummoista hintaa tuolle termarille jää. :roll:
Avatar
allu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:56
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja allu »

Mulla vaihdettiin 320seen termari pari vuotta sitten kun ei meinannut lämmetä millään. Ennen vaihtoa oli maskisuojan kanssa lämmöt (ulkolämpö 0 tai alle) maksimissaan 65-70, termarin vaihdon jälkeen suojan kanssa 85 ja ilman suojaa 75. Kovilla pakkasilla ja maantienopeuksissa suojan kanssa aika lailla 80
- Audi A6 Avant (4G) TDI Q
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
Avatar
mnkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 233
Liittynyt: To 21.10.2004 11:14
Paikkakunta: Tornio/Haaparanta

Viesti Kirjoittaja mnkki »

Onkohan tuossa minun Vitossa samanlainen termostaatti,tarttis varmaan vaihtaa kun ei 0-kelillä lämmöt nouse kuin 60-70 astetta ja varsin hitaasti ilman lisälämmittimen apua?Moottorihan on 220 cdi.
MB Vito L 112 cdi 2001 nykyään Latviassa

Vw Caravelle TDI

Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
Vastaa Viestiin