270 cdi termostaatti
270 cdi termostaatti
terve kaikille! Meinasin että täytyisi vaihtaa autoon termostaatti. Onko kukaan sellasta tehnyt että olis hinta ja jotain vinkkejä lähinnä siitä että missä sijaitsee.
MB W210 270 CDi -01
MB W111 220Sb -64
MB W115 240 d 3.0 -75
MB W111 220Sb -64
MB W115 240 d 3.0 -75
Tänään tuli tuo homma tehtyä. Kannattaa, suosittelen. Aiemmin lämmöt ei noussut edes "jäähdyttimen peitelevyllä" päälle 70. Nyt nousee noin 85 asteeseen. Termari on edestä katsoen koneen keulalla oikealla puolella.
Peitekannet pois, öljynsuodatin pois, vähän kannattaa laskea nesteitä pois. Parhaiten onnistuu paisuntasäiliöön tulevasta letkusta. Suppilo, jossa letkunpätkä kiinni ja paikalleen (pohjalevyssä on reikä juuri sopivassa paikassa) pesuvati alle ja nesteet talteen.
Letkut irti termarikotelosta (voi olla ylävesiletku tiukassa, kampea varovasti ruuvarilla) anturin liitin irti, kolme ruuvia auki ( tarvii ulkopuolisen torxin, tai mikä tuo nyt on) ja hoplaa varovasti kopistellen kotelo irti.
Muista ottaa talteen koteloon kiinnittyvä kumiputkenpätkä.
Uusi paikalleen päinvastaisessa järjestyksessä ja lämpöä alkaa virtaamaan tupaa.
Termaria ei saa erikseen, vaan koko kotelo antureineen tulee samalla. Maksaa merkkiliikkeessä 70 eskoa.
Peitekannet pois, öljynsuodatin pois, vähän kannattaa laskea nesteitä pois. Parhaiten onnistuu paisuntasäiliöön tulevasta letkusta. Suppilo, jossa letkunpätkä kiinni ja paikalleen (pohjalevyssä on reikä juuri sopivassa paikassa) pesuvati alle ja nesteet talteen.
Letkut irti termarikotelosta (voi olla ylävesiletku tiukassa, kampea varovasti ruuvarilla) anturin liitin irti, kolme ruuvia auki ( tarvii ulkopuolisen torxin, tai mikä tuo nyt on) ja hoplaa varovasti kopistellen kotelo irti.
Muista ottaa talteen koteloon kiinnittyvä kumiputkenpätkä.
Uusi paikalleen päinvastaisessa järjestyksessä ja lämpöä alkaa virtaamaan tupaa.
Termaria ei saa erikseen, vaan koko kotelo antureineen tulee samalla. Maksaa merkkiliikkeessä 70 eskoa.
MB S210 320 cdi Avantgarde 2001
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
kuulosti vaihto työ saman laiselta kuin 220 cdi:nkin termarin vaihto mutta osan hinta kauhistutti on huomattavasti halvempi KL:osassa ainakin 220 cdi:n saatava oli mersun merkein varustetussa paketissa eli kannattaa kysyä myös sieltä terveisin omaansa myös termarin vaihtanut, kun ei lämpönoussut yli 70 asteen normaali ajossa, vaihdon jälkeen piiru yli 80 astetta ajossa kuin ajossa.
Tuli vaihdatettua tuohon Ex C180:een termostaatti Veholla, kun pakkasella ei tahtonut lämmitä millään. Olisi jäänyt Veholla tuo vaihtamatta jos olisin tiennyt hinnan. Pelkän termostaatin sijaan piti koteloineen vaihtaa ja vesiletkun olivat poikki lyöneet puukolla, että sekin piti vielä ostaa. Meinasivat vielä että kolmen vuodenvälein kannattaa vaihtaa tuo termari. Aika lyhyt ikänen on jos nuin usein pitäs vaihtaa. Auto oli tuolloin 3v ikäinen ja ajettu alle 60th km.
W205 220d autom. AMG -15
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Mulla vaihdettiin 320seen termari pari vuotta sitten kun ei meinannut lämmetä millään. Ennen vaihtoa oli maskisuojan kanssa lämmöt (ulkolämpö 0 tai alle) maksimissaan 65-70, termarin vaihdon jälkeen suojan kanssa 85 ja ilman suojaa 75. Kovilla pakkasilla ja maantienopeuksissa suojan kanssa aika lailla 80
- Audi A6 Avant (4G) TDI Q
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004