Alhaiset lämmöt 124-250D

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
impala
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 27.10.2005 17:52

Alhaiset lämmöt 124-250D

Viesti Kirjoittaja impala »

Morjens foorumilaiset

Olisi outo vika. Lämmöt ei nouse ikinä yli 70 asteen. Termari vaihdettu(85),
Visko oli jumiutunut site että oli aina päällä, nyt sekin vaihdettu eikä enää pyöri kylmänä. Vesiletkut kuumina ja sisällekkin tulee kuumaa ilmaa mutta mittari ei vain nouse yli 70 asteen. Kun pistää lämppärin täysille, laskee lämmöt nopeasti n. 60 asteeseen. Voisiko olla anturivika tai itse mittarissa.
Avatar
mikajamersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ma 17.10.2005 18:18
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja mikajamersu »

Oletkos koittanu kuumempaa termaria?
Saattaapa vika hyvinki olla myös läpöanturissa.
(nähnyt pari tapausta ei kylläkään ko.automerkkiä)

Entäs jos antaa maata anturin johdolle pomppaako mittari ylös?
onko pakko jos ei halua...

Exiä:
w124 200/250d
190 2.0 vm.88
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Vika voi piillä myös siinä mittariston takana olevassa pistokkeessa :arrow: kokeile lyödä vähän nyrkillä kojelautaa :roll: ja katso muuttuuko mittarin näyttämä. Helpoinhan olisi selvittää moottorin todellinen lämpö infrapunalasersädetyslämpömittarilla. Korjaamoilla on käytössä niitä. Toimii niin, että näyttää mittarilla sinne, mistä haluaa lämmön mitata ja lukema tulee mittarin näyttöön.
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

Onko termari original vai tarvike?
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Viesti Kirjoittaja Terho P »

anturi rikki lohkon kyljestä.... oma anturi heräs siinä vaihees vasta ku auto kiehui täyttä häkää eskon sähkö firman edustalla :roll: sitte tuli anturikin vaihdettua...
impala
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 27.10.2005 17:52

Alhaiset lämmöt 124-250D

Viesti Kirjoittaja impala »

Kiitoksia vinkeistä. Taidan tutkia ensin sen mittarin liittimen ja samalla kokeilla
mittarin toiminta vetämällä sen maihin. jos ei tule hullua hurskaammaksi niin
sitten anturi vaihtoon.
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Mittaa se lämpötila infrapunalämpö mittarilla termostaatin kannesta niin saat varmuuden siitä onko termarissa vika vai muualla.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
mattipi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: To 02.06.2005 02:45
Paikkakunta: Oulu

den samma vika här!

Viesti Kirjoittaja mattipi »

Auton ex omistaja varoitteli ongelmasta, mutta näin talven kynnyksellä vissiin pakko ruveta tekeen jotain. Kesälläkään lämmöt eivät nousseet mittarin mukaan juuri yli 80 asteen, vaikka veti perässä jos minkälaista. Miten toi visko oikeen toimii. Eikö sen toiminta perustu juuri lämpötilaan, eikä mihinkään mittarin antamaan infoon. Oon yrittänyt pihalla saaha lämpöjä nousemaan, mutta ei paljon kärsi automaattia kierrättää. Viskohan lukkiutuu vasta jossain 100 asteen tuntumassa ?? , mutta sellaisista lämpötiloista voi nähdä vain märkiä unia....
Termostaatissa ei saletisti vika ole(ex-omistaja vaihtoi), joten en ainakaan minä rupea sitä keitteleen. Pitää vissiin siis kahtella noita liitoskohtia ja lämpöantureita.
Ennen ensimmäistä Mercedestäni autosta puuttui se jokin....
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Termostaatin vaihto ei tarkoita, että termostaatti toimisi. Tuntuu nimittäin juuri oikein toimivat tarviketermostaatit olevatn suorastaan harvinaisia. Tämähän perustuu tietenkin vain yhden ihmisen havaintoihin, muttan näin on ainakin omalla kohdalla. Yleensä ovat käyneet ihan liian kuumana.

Kannattaisi mitata moottorin todellinen lämpö lasermittarilla. Silloin tietää heti, mistä alkaa vikaa etsimään. Mittaamiseen menee aikaa alle minuutti, joten kannattenee tehdä.
Viimeksi muokannut Perttu K, Ma 31.10.2005 17:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
mattipi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: To 02.06.2005 02:45
Paikkakunta: Oulu

Jep.

Viesti Kirjoittaja mattipi »

Pitänee sitte ottaa neuvosta vaari, ja eiku kuumemittari kainaloon..... baitövei, aika monesti oon keitellyt termostaattia, ja on tosi, että aukeavat useasti muutaman asteen liian kuumana... . Mutta yleensähän on jumissa, jos ei lämmöt nouse. Haisee minusta ainakin sähkömiehen hommille, ainakin oma probleema...
Ennen ensimmäistä Mercedestäni autosta puuttui se jokin....
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

Keittäminen ei kerro edes, missä asteessa termari aukeaa paineenalaisena :!:
autodidakti
Avatar
mattipi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: To 02.06.2005 02:45
Paikkakunta: Oulu

....

Viesti Kirjoittaja mattipi »

Kyllä keittäminen kertoo sen, että aukeaako termostaatti ollenkaan... Paine ei noilla lämpötiloilla ole vielä päätä huimaava, oikeastaan vain pumpun paine...
Ennen ensimmäistä Mercedestäni autosta puuttui se jokin....
Avatar
mattipi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: To 02.06.2005 02:45
Paikkakunta: Oulu

Selkis tuo mun juttu....

Viesti Kirjoittaja mattipi »

Kun tuli tuossa aikaisemmin uhottua ja epäiltyä termostaatin viallisuutta, niin aattelin vaan... Tosa pari päivää jo ajellut 25 astetta korkeammilla lämpötiloilla, vaihdetun termostaatin ansiosta.... Että silleen.... :oops:
Ennen ensimmäistä Mercedestäni autosta puuttui se jokin....
HandiCap
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Pe 16.07.2004 16:15
Paikkakunta: Kainuunmeren ympäristö

Viesti Kirjoittaja HandiCap »

Niin se vaan on, että ei sitä heti termostaattiongelmaksi ymmärrä, jos on kaksi termostaattia vuoden välein vaihtanut eikä lämmöt siltikään nouse normaalitasolle.

No, ostin sitten piruuttani kolmannen termostaatin ja avot... lämmöt mittarin mukaan normaalit ja kabiiniinkin riittää löylyä.

Olivat muuten veholta ostettuja termareita....
W124 230E -91
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

anturi

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

Kesällä mulla meni rikki omastani tuo lämpötila-anturi ja lämmöt nousi tappiin vaikka moottori oli norm.lämpöinen.

Kuukausi sitten lämmöt oli alhaiset ,jonka johdosta vaihdoin kaksi eri wahlerin tarvike-termaria.
Vihdoin viimein kävin ostamassa alkuperäisen termarin,minkä jälkeen lämmöt aivan normaalit!

Alkuperäinen oli saman hintainen kuin tarvike! :twisted:
edesmennyt
W201
Avatar
mattipi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: To 02.06.2005 02:45
Paikkakunta: Oulu

Tiivistekumi myös.

Viesti Kirjoittaja mattipi »

Kannattaa näköjään vaihtaa se tiivistekumi myös :evil: :evil: :evil:
Ennen ensimmäistä Mercedestäni autosta puuttui se jokin....
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

termari

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

joka kerta oon vaihtanut sen tiivistekumin
edesmennyt
W201
Vastaa Viestiin