Alhaiset lämmöt 124-250D
Alhaiset lämmöt 124-250D
Morjens foorumilaiset
Olisi outo vika. Lämmöt ei nouse ikinä yli 70 asteen. Termari vaihdettu(85),
Visko oli jumiutunut site että oli aina päällä, nyt sekin vaihdettu eikä enää pyöri kylmänä. Vesiletkut kuumina ja sisällekkin tulee kuumaa ilmaa mutta mittari ei vain nouse yli 70 asteen. Kun pistää lämppärin täysille, laskee lämmöt nopeasti n. 60 asteeseen. Voisiko olla anturivika tai itse mittarissa.
Olisi outo vika. Lämmöt ei nouse ikinä yli 70 asteen. Termari vaihdettu(85),
Visko oli jumiutunut site että oli aina päällä, nyt sekin vaihdettu eikä enää pyöri kylmänä. Vesiletkut kuumina ja sisällekkin tulee kuumaa ilmaa mutta mittari ei vain nouse yli 70 asteen. Kun pistää lämppärin täysille, laskee lämmöt nopeasti n. 60 asteeseen. Voisiko olla anturivika tai itse mittarissa.
- mikajamersu
- Vakiokalustoa
- Viestit: 109
- Liittynyt: Ma 17.10.2005 18:18
- Paikkakunta: salo
..
Vika voi piillä myös siinä mittariston takana olevassa pistokkeessa
kokeile lyödä vähän nyrkillä kojelautaa
ja katso muuttuuko mittarin näyttämä. Helpoinhan olisi selvittää moottorin todellinen lämpö infrapunalasersädetyslämpömittarilla. Korjaamoilla on käytössä niitä. Toimii niin, että näyttää mittarilla sinne, mistä haluaa lämmön mitata ja lukema tulee mittarin näyttöön.


w115,123,124,126,140, 210 yms.
Alhaiset lämmöt 124-250D
Kiitoksia vinkeistä. Taidan tutkia ensin sen mittarin liittimen ja samalla kokeilla
mittarin toiminta vetämällä sen maihin. jos ei tule hullua hurskaammaksi niin
sitten anturi vaihtoon.
mittarin toiminta vetämällä sen maihin. jos ei tule hullua hurskaammaksi niin
sitten anturi vaihtoon.
den samma vika här!
Auton ex omistaja varoitteli ongelmasta, mutta näin talven kynnyksellä vissiin pakko ruveta tekeen jotain. Kesälläkään lämmöt eivät nousseet mittarin mukaan juuri yli 80 asteen, vaikka veti perässä jos minkälaista. Miten toi visko oikeen toimii. Eikö sen toiminta perustu juuri lämpötilaan, eikä mihinkään mittarin antamaan infoon. Oon yrittänyt pihalla saaha lämpöjä nousemaan, mutta ei paljon kärsi automaattia kierrättää. Viskohan lukkiutuu vasta jossain 100 asteen tuntumassa ?? , mutta sellaisista lämpötiloista voi nähdä vain märkiä unia....
Termostaatissa ei saletisti vika ole(ex-omistaja vaihtoi), joten en ainakaan minä rupea sitä keitteleen. Pitää vissiin siis kahtella noita liitoskohtia ja lämpöantureita.
Termostaatissa ei saletisti vika ole(ex-omistaja vaihtoi), joten en ainakaan minä rupea sitä keitteleen. Pitää vissiin siis kahtella noita liitoskohtia ja lämpöantureita.
Ennen ensimmäistä Mercedestäni autosta puuttui se jokin....
Termostaatin vaihto ei tarkoita, että termostaatti toimisi. Tuntuu nimittäin juuri oikein toimivat tarviketermostaatit olevatn suorastaan harvinaisia. Tämähän perustuu tietenkin vain yhden ihmisen havaintoihin, muttan näin on ainakin omalla kohdalla. Yleensä ovat käyneet ihan liian kuumana.
Kannattaisi mitata moottorin todellinen lämpö lasermittarilla. Silloin tietää heti, mistä alkaa vikaa etsimään. Mittaamiseen menee aikaa alle minuutti, joten kannattenee tehdä.
Kannattaisi mitata moottorin todellinen lämpö lasermittarilla. Silloin tietää heti, mistä alkaa vikaa etsimään. Mittaamiseen menee aikaa alle minuutti, joten kannattenee tehdä.
Viimeksi muokannut Perttu K, Ma 31.10.2005 17:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jep.
Pitänee sitte ottaa neuvosta vaari, ja eiku kuumemittari kainaloon..... baitövei, aika monesti oon keitellyt termostaattia, ja on tosi, että aukeavat useasti muutaman asteen liian kuumana... . Mutta yleensähän on jumissa, jos ei lämmöt nouse. Haisee minusta ainakin sähkömiehen hommille, ainakin oma probleema...
Ennen ensimmäistä Mercedestäni autosta puuttui se jokin....
....
Kyllä keittäminen kertoo sen, että aukeaako termostaatti ollenkaan... Paine ei noilla lämpötiloilla ole vielä päätä huimaava, oikeastaan vain pumpun paine...
Ennen ensimmäistä Mercedestäni autosta puuttui se jokin....
Selkis tuo mun juttu....
Kun tuli tuossa aikaisemmin uhottua ja epäiltyä termostaatin viallisuutta, niin aattelin vaan... Tosa pari päivää jo ajellut 25 astetta korkeammilla lämpötiloilla, vaihdetun termostaatin ansiosta.... Että silleen.... 

Ennen ensimmäistä Mercedestäni autosta puuttui se jokin....
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Pe 16.07.2004 16:15
- Paikkakunta: Kainuunmeren ympäristö
Niin se vaan on, että ei sitä heti termostaattiongelmaksi ymmärrä, jos on kaksi termostaattia vuoden välein vaihtanut eikä lämmöt siltikään nouse normaalitasolle.
No, ostin sitten piruuttani kolmannen termostaatin ja avot... lämmöt mittarin mukaan normaalit ja kabiiniinkin riittää löylyä.
Olivat muuten veholta ostettuja termareita....
No, ostin sitten piruuttani kolmannen termostaatin ja avot... lämmöt mittarin mukaan normaalit ja kabiiniinkin riittää löylyä.
Olivat muuten veholta ostettuja termareita....
W124 230E -91
anturi
Kesällä mulla meni rikki omastani tuo lämpötila-anturi ja lämmöt nousi tappiin vaikka moottori oli norm.lämpöinen.
Kuukausi sitten lämmöt oli alhaiset ,jonka johdosta vaihdoin kaksi eri wahlerin tarvike-termaria.
Vihdoin viimein kävin ostamassa alkuperäisen termarin,minkä jälkeen lämmöt aivan normaalit!
Alkuperäinen oli saman hintainen kuin tarvike!
Kuukausi sitten lämmöt oli alhaiset ,jonka johdosta vaihdoin kaksi eri wahlerin tarvike-termaria.
Vihdoin viimein kävin ostamassa alkuperäisen termarin,minkä jälkeen lämmöt aivan normaalit!
Alkuperäinen oli saman hintainen kuin tarvike!

edesmennyt
W201
W201
Tiivistekumi myös.
Kannattaa näköjään vaihtaa se tiivistekumi myös




Ennen ensimmäistä Mercedestäni autosta puuttui se jokin....