Eli onko vanhanrouvan venttiilinsäätö hydraulinen vai löytyykö venakopan alta säätöjä ruuvailtavaksi. Miten muiden kaseissa, onko venttiilikoneisto esim. tyhjäkäynnillä äänekäs?
Mielestäni omani rapistelee ja voisi olla hiljaisempikin. Onko syytä huolestua?
-Sami
SLC450-74 venttiilinsäätö
Re: SLC450-74 venttiilinsäätö
Ventiilinsäätö on ruuvattava (kitkaruuvi, erikoisavain helpottaa). Säätöarvot lämpimänä yli 45 astetta. Pako 0.25, imu 0.15 viileenä alle 30 astetta pako 0.20, imu 0.10. Venakopat pois ja tulpat irti sit vaan laturista pyörittelet nokat kohti kattoo. Pieni rallatus ok, näin ainakin sl350-75SLC kirjoitti:Eli onko vanhanrouvan venttiilinsäätö hydraulinen vai löytyykö venakopan alta säätöjä ruuvailtavaksi. Miten muiden kaseissa, onko venttiilikoneisto esim. tyhjäkäynnillä äänekäs?
Mielestäni omani rapistelee ja voisi olla hiljaisempikin. Onko syytä huolestua?
-Sami

Re: SLC450-74 venttiilinsäätö
Nusander... eikö malli kuitenkin ole 350 SL? Mallinimien uudistushan tuli 1993, eikä se toimi takautuvasti.sl350 kirjoitti: kohti kattoo. Pieni rallatus ok, näin ainakin sl350-75t. Jukka

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: SLC450-74 venttiilinsäätö
[quote="SLC"]Eli onko vanhanrouvan venttiilinsäätö hydraulinen vai löytyykö venakopan alta säätöjä ruuvailtavaksi. Miten muiden kaseissa, onko venttiilikoneisto esim. tyhjäkäynnillä äänekäs?
Mielestäni omani rapistelee ja voisi olla hiljaisempikin. Onko syytä huolestua?
Ajokkini 350 SLC:n M116.984 moottori, jossa on hydraulinen venttiilinvälyksen
säädelmä rallattaa 0,76 sek. käynnistäessä pitkän seisokin (siis auton-seisokin) jälkeen. Kylmänä liikkeelle lähdettäessä voi aistia hieman terävän kontaktiäänen - tosi vaimean - joka tasoittuu parin minuutin ajon jälkeen. Tämä kaikki siis jos auto on kunnossa - ja kuulo Tosin äänet ovat olemassa vaikka olisi huonompi kuulokin. Jos taas muut eivät kuule ns. ääniä niin silloin kannattaa tutkituttaa myös itsensä ja muutoinkin kuin pelkästään kuulon osalta. V8:n pääasiallinen ääni on tasainen pehmeä jyminä - se josta naapurikin tykkää. Puhuit "rapinasta" joten kannattaa vilkaista myös jakoketjua ja kiristäjää. Muuten pikkukilinöihin auttaa kun ruuvaa Beckerin säätimiä kaakon suuntaan.
Marcus
Mielestäni omani rapistelee ja voisi olla hiljaisempikin. Onko syytä huolestua?
Ajokkini 350 SLC:n M116.984 moottori, jossa on hydraulinen venttiilinvälyksen
säädelmä rallattaa 0,76 sek. käynnistäessä pitkän seisokin (siis auton-seisokin) jälkeen. Kylmänä liikkeelle lähdettäessä voi aistia hieman terävän kontaktiäänen - tosi vaimean - joka tasoittuu parin minuutin ajon jälkeen. Tämä kaikki siis jos auto on kunnossa - ja kuulo Tosin äänet ovat olemassa vaikka olisi huonompi kuulokin. Jos taas muut eivät kuule ns. ääniä niin silloin kannattaa tutkituttaa myös itsensä ja muutoinkin kuin pelkästään kuulon osalta. V8:n pääasiallinen ääni on tasainen pehmeä jyminä - se josta naapurikin tykkää. Puhuit "rapinasta" joten kannattaa vilkaista myös jakoketjua ja kiristäjää. Muuten pikkukilinöihin auttaa kun ruuvaa Beckerin säätimiä kaakon suuntaan.
Marcus
Re: SLC450-74 venttiilinsäätö
Toinenkin keino on. Tiedä häntä, onko enää saatavilla tätä kovaakin kuumuutta ja öljyä kestävää jonkin sortin silikonipinnoitetta, jonka olisi määrä abrosboida rapinoita. Tätä olen joskus kuullut ruiskutetun / valetun venakoppien sisäpuolelle pienemmän mekaanisen melun toivossa. Lopputulosta en tosin ole päässyt kuulemaan. Arvelenpa vain, notta sitten se mekaaninen melu vasta alkaakin, jos moinen sitkoinen "matto" pääsee irti ja sotkeutuu venakoneistoon....marcus kirjoitti: Muuten pikkukilinöihin auttaa kun ruuvaa Beckerin säätimiä kaakon suuntaan. Marcus





Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85