250D vs 250TD vaiko 300D?
250D vs 250TD vaiko 300D?
Tällä hetkellä 200D sedan ajossa mutta tarkoitus vaihtaa farkkuun, harkinnassa aiheena olevat mallit... mutta mikä on kestoltaan suhteessa hintaan viisain malli? Joku sanoo ettei 250 TD oikein kestä, toisaalta 300D kulutus alkaa olla jo turhan korkea näillä hinnoilla!? Kertokaa omia kokemuksia kyseisistä moottorityypeistä... korin ominaisuudet on jo tullut tutuksi sedanin osalta ja 200 D vauhti on riittänyt oikein hyvin, mutta tuskin farmarissa tuo kakssatanen kone enää riittää kun painoa tulee vissii hieman enemmän???
Kiitos sille joka vaivautuu kertomaan....
Kiitos sille joka vaivautuu kertomaan....
Itse valitsisin 250 td:n sen vuoksi, koska turbossa on vääntöä laajemmalla alueella, kuin vaparissa. Vaihtamistarve vähenee.
Kyllä tuo 250 turbo kai kestää, luulen että kun siitä ruvetaan repimään hurjia tehoja irti, niin sitten käyttöikä tippuu.
Dieseleissä turbo nostaa hyötysuhdetta, joten 250 td:n kulutuskin pitäisi olla varsin siedettävällä tasolla.
250 vapari on todella kestävä ja taloudellinen peli, säätämällä sen saa menemään vähällä + lisää tehoja.
200D:n koneesta saa irti n. 90 kaakkia, kun sen pumpun säätää...
Kyllä tuo 250 turbo kai kestää, luulen että kun siitä ruvetaan repimään hurjia tehoja irti, niin sitten käyttöikä tippuu.
Dieseleissä turbo nostaa hyötysuhdetta, joten 250 td:n kulutuskin pitäisi olla varsin siedettävällä tasolla.
250 vapari on todella kestävä ja taloudellinen peli, säätämällä sen saa menemään vähällä + lisää tehoja.
200D:n koneesta saa irti n. 90 kaakkia, kun sen pumpun säätää...
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
No en nyt menis sanomaan tuosta 300D:n syömisestä että olis syöppö...
nm. 7L / 100km 88 300D 5vaihteinen man. farkku -88
nm. 7L / 100km 88 300D 5vaihteinen man. farkku -88
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: Su 02.10.2005 18:18
- Paikkakunta: Susirajan takaa
Re: 250D vs 250TD vaiko 300D?
että näin se homma etenee...
250 td kombi -87, 720 000 km ja kulutus matka 6,2 / "kaupunki" 7,4
123 Lang Ambulance 300d proj.-84 (85) n. 385 000 km kulutuslukemat melkein identtiset.
Autojen painoero 2060 / 2380 kokonaispainoissa.
Ja molemmat ahtamattomia eikä meisselillä ole tehoja nostettu!
250 td kombi -87, 720 000 km ja kulutus matka 6,2 / "kaupunki" 7,4
123 Lang Ambulance 300d proj.-84 (85) n. 385 000 km kulutuslukemat melkein identtiset.
Autojen painoero 2060 / 2380 kokonaispainoissa.
Ja molemmat ahtamattomia eikä meisselillä ole tehoja nostettu!
..että näin se homma etenee...
Mersut:
W123 300D Lang Ambulance projekti -84
W124 250TD Kombi -87( historiaa..)
JA 300 TDT -92
Mersut:
W123 300D Lang Ambulance projekti -84
W124 250TD Kombi -87( historiaa..)
JA 300 TDT -92
Re: lisäys
pablo32 kirjoitti:korimalli on tietty 124.............
Itselläni 300tdt , ja olen ollut kyllä tyytyväinen. Osta tälläinen, jos jostakin löydät. Autohan kulkee pintakaasulla näillä suomen nopeusrajoituksilla. Kulutus jää tuonne 8 litran tuntumaan minunkin ajotyylillä ja automaattilaatikolla
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Minulla on ollut muutama 200 D, 300 D ja olen ajanut aika paljon 250 D:llä. Nyt ajan 300 TDT:llä.
Paluuta turbottomiin ei ole. 300 TDT on ihan oikeasti miellyttävä kulkine. Voimakas moottori ja automaatti ovat lyömätön yhdistelmä. Siihen päälle ilmastointia, kattoluukkua ja muuta härpykettä, niin vaikea on keksiä mukavampaa rassia.
Paluuta turbottomiin ei ole. 300 TDT on ihan oikeasti miellyttävä kulkine. Voimakas moottori ja automaatti ovat lyömätön yhdistelmä. Siihen päälle ilmastointia, kattoluukkua ja muuta härpykettä, niin vaikea on keksiä mukavampaa rassia.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
Mielipide:
Vapareista puhuttaessa sen parempi mitä suurempi kone, kulutusero ei ole suurensuuri mutta kulku ja kiihtyvyys on.
Oma 300D kulutti 6,2 - 7,5 litraa
(tankillisen keskikulutus, suurimmassa paljon talvista lämmityskäyttöä)
Ajo ei ole ollut mitenkään sievää eikä hidastakaan, joskaan kaahailu ei kuulu tapoihin.
Ainakin 300 turbodiesel on sitten keskikulutukseltaan selvästi vapareita syöläämpi johtuen osittain automaattilaatikosta.
Vapareista puhuttaessa sen parempi mitä suurempi kone, kulutusero ei ole suurensuuri mutta kulku ja kiihtyvyys on.
Oma 300D kulutti 6,2 - 7,5 litraa
(tankillisen keskikulutus, suurimmassa paljon talvista lämmityskäyttöä)
Ajo ei ole ollut mitenkään sievää eikä hidastakaan, joskaan kaahailu ei kuulu tapoihin.
Ainakin 300 turbodiesel on sitten keskikulutukseltaan selvästi vapareita syöläämpi johtuen osittain automaattilaatikosta.
wiimax.fi
olen ehdottomasti samaa mieltä, minulla myös 300tdt vs-89, mittarissa 270000, minkä vuosimallinen ja paljon ajettu sun on?? Tää on tuotu 2 vuotta sitten saksasta, sähköinen kattoluukku on, mut ei ilmastointia.Janne kirjoitti:Minulla on ollut muutama 200 D, 300 D ja olen ajanut aika paljon 250 D:llä. Nyt ajan 300 TDT:llä.
Paluuta turbottomiin ei ole. 300 TDT on ihan oikeasti miellyttävä kulkine. Voimakas moottori ja automaatti ovat lyömätön yhdistelmä. Siihen päälle ilmastointia, kattoluukkua ja muuta härpykettä, niin vaikea on keksiä mukavampaa rassia.
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Kutoskoneisessa olisi ainakin miellyttävät murinat, jos ei muuta järisyttävää eroa keksi. Tosin vitoskoneen äänikin on jo miellyttävämpi, kuin 200d. 250turbodiesel on jonkin verran kalliimpi ostaa ja harvoin tarjolla.
Pumppu kannattaa aina säädättää asiantuntijalla, on siinä niin iso ero vakioon, oli kone mikä vaan. Varsinkin nuo saksantuonnit on aika tahmeita menemään.
Pumppu kannattaa aina säädättää asiantuntijalla, on siinä niin iso ero vakioon, oli kone mikä vaan. Varsinkin nuo saksantuonnit on aika tahmeita menemään.