250D vs 250TD vaiko 300D?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pablo32
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 07.10.2005 11:34

250D vs 250TD vaiko 300D?

Viesti Kirjoittaja pablo32 »

Tällä hetkellä 200D sedan ajossa mutta tarkoitus vaihtaa farkkuun, harkinnassa aiheena olevat mallit... mutta mikä on kestoltaan suhteessa hintaan viisain malli? Joku sanoo ettei 250 TD oikein kestä, toisaalta 300D kulutus alkaa olla jo turhan korkea näillä hinnoilla!? Kertokaa omia kokemuksia kyseisistä moottorityypeistä... korin ominaisuudet on jo tullut tutuksi sedanin osalta ja 200 D vauhti on riittänyt oikein hyvin, mutta tuskin farmarissa tuo kakssatanen kone enää riittää kun painoa tulee vissii hieman enemmän???

Kiitos sille joka vaivautuu kertomaan....
pablo32
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 07.10.2005 11:34

lisäys

Viesti Kirjoittaja pablo32 »

korimalli on tietty 124.............
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Itse valitsisin 250 td:n sen vuoksi, koska turbossa on vääntöä laajemmalla alueella, kuin vaparissa. Vaihtamistarve vähenee.
Kyllä tuo 250 turbo kai kestää, luulen että kun siitä ruvetaan repimään hurjia tehoja irti, niin sitten käyttöikä tippuu.
Dieseleissä turbo nostaa hyötysuhdetta, joten 250 td:n kulutuskin pitäisi olla varsin siedettävällä tasolla.
250 vapari on todella kestävä ja taloudellinen peli, säätämällä sen saa menemään vähällä + lisää tehoja.
200D:n koneesta saa irti n. 90 kaakkia, kun sen pumpun säätää...
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14254
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Niin puhutaanko tässä nyt 250 TD:stä vai 250 Turbodieselistä?! 250 TD on ahtamaton farmari.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

^Otsikossa eri motit, olettaisin.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
pablo32
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 07.10.2005 11:34

Viesti Kirjoittaja pablo32 »

no joo tarkoitin td: llä tosiaan turbodieseliä ja d: llä vaparia. Eli onko kestossa eroja paljonkin ym... ja mikä on farkun ero painossa sedaniin, kyllä tuo 200d sedan on riittänyt tähän asti hyvin.
Avatar
NymiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: Ti 02.03.2004 12:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja NymiS »

No en nyt menis sanomaan tuosta 300D:n syömisestä että olis syöppö...

nm. 7L / 100km 88 300D 5vaihteinen man. farkku -88
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
kaj.lehtonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Su 02.10.2005 18:18
Paikkakunta: Susirajan takaa

Re: 250D vs 250TD vaiko 300D?

Viesti Kirjoittaja kaj.lehtonen »

että näin se homma etenee...
250 td kombi -87, 720 000 km ja kulutus matka 6,2 / "kaupunki" 7,4
123 Lang Ambulance 300d proj.-84 (85) n. 385 000 km kulutuslukemat melkein identtiset.
Autojen painoero 2060 / 2380 kokonaispainoissa.
Ja molemmat ahtamattomia eikä meisselillä ole tehoja nostettu!
..että näin se homma etenee...

Mersut:
W123 300D Lang Ambulance projekti -84
W124 250TD Kombi -87( historiaa..)
JA 300 TDT -92
tapve
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:44
Paikkakunta: kempele

Re: lisäys

Viesti Kirjoittaja tapve »

pablo32 kirjoitti:korimalli on tietty 124.............

Itselläni 300tdt , ja olen ollut kyllä tyytyväinen. Osta tälläinen, jos jostakin löydät. Autohan kulkee pintakaasulla näillä suomen nopeusrajoituksilla. Kulutus jää tuonne 8 litran tuntumaan minunkin ajotyylillä ja automaattilaatikolla
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Janne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Pe 25.04.2003 21:59
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Janne »

Minulla on ollut muutama 200 D, 300 D ja olen ajanut aika paljon 250 D:llä. Nyt ajan 300 TDT:llä.

Paluuta turbottomiin ei ole. 300 TDT on ihan oikeasti miellyttävä kulkine. Voimakas moottori ja automaatti ovat lyömätön yhdistelmä. Siihen päälle ilmastointia, kattoluukkua ja muuta härpykettä, niin vaikea on keksiä mukavampaa rassia.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18272
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mielipide:

Vapareista puhuttaessa sen parempi mitä suurempi kone, kulutusero ei ole suurensuuri mutta kulku ja kiihtyvyys on.
Oma 300D kulutti 6,2 - 7,5 litraa
(tankillisen keskikulutus, suurimmassa paljon talvista lämmityskäyttöä)
Ajo ei ole ollut mitenkään sievää eikä hidastakaan, joskaan kaahailu ei kuulu tapoihin.

Ainakin 300 turbodiesel on sitten keskikulutukseltaan selvästi vapareita syöläämpi johtuen osittain automaattilaatikosta.
wiimax.fi
tapve
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:44
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja tapve »

Janne kirjoitti:Minulla on ollut muutama 200 D, 300 D ja olen ajanut aika paljon 250 D:llä. Nyt ajan 300 TDT:llä.

Paluuta turbottomiin ei ole. 300 TDT on ihan oikeasti miellyttävä kulkine. Voimakas moottori ja automaatti ovat lyömätön yhdistelmä. Siihen päälle ilmastointia, kattoluukkua ja muuta härpykettä, niin vaikea on keksiä mukavampaa rassia.
olen ehdottomasti samaa mieltä, minulla myös 300tdt vs-89, mittarissa 270000, minkä vuosimallinen ja paljon ajettu sun on?? Tää on tuotu 2 vuotta sitten saksasta, sähköinen kattoluukku on, mut ei ilmastointia.
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kutoskoneisessa olisi ainakin miellyttävät murinat, jos ei muuta järisyttävää eroa keksi. Tosin vitoskoneen äänikin on jo miellyttävämpi, kuin 200d. 250turbodiesel on jonkin verran kalliimpi ostaa ja harvoin tarjolla.

Pumppu kannattaa aina säädättää asiantuntijalla, on siinä niin iso ero vakioon, oli kone mikä vaan. Varsinkin nuo saksantuonnit on aika tahmeita menemään.
Vastaa Viestiin