E200 cdi vm00 ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
koivari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: La 29.01.2005 10:20
Paikkakunta: kajaani

E200 cdi vm00 ongelma

Viesti Kirjoittaja koivari »

E200 cdi ongelma olis että menee vikatilaan ja ei ota kierroksia kun 3000
Olisko tietoa mahdollisesta viasta ? Aikaisemmin sama homma 4kk sitten ja ilmamäärä mittari oli silloin rikki.
w211 200cdi vm.03
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18276
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Testeriin mars. :o
wiimax.fi
Jack
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 271
Liittynyt: Ke 12.11.2003 16:39

Viesti Kirjoittaja Jack »

itse kyllä olisin sitä mieltä että testerissä pitää käyttää.
ei noihin dealerin kommentteihin kannata uskoa. :D

kjäh
itse ajelen polkupyörällä :D
koivari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: La 29.01.2005 10:20
Paikkakunta: kajaani

200cdi ongelma

Viesti Kirjoittaja koivari »

Kiitoksia mutta muuten olisin jo vienyt testeriin mut jono kaksi viikkoa ennen kun joutaavat laittaan töpselin nokkaan. Kävin hakeen ilmamäärämittarin pitää kokeilla onko vika siinä. Sain sen että saan kokeilla koska jos on rikki menee varaosa takuuseen.
w211 200cdi vm.03
Jack
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 271
Liittynyt: Ke 12.11.2003 16:39

Viesti Kirjoittaja Jack »

viallinen ilmamassamittari harvemmin näkyy testerissä itseasiassa. eikä se kyllä häiriövaloakaan sytytä aina.
itse ajelen polkupyörällä :D
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18276
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Miksi se muuten Jaska ei näy se ilmamassamittarin vika vikamuistissa ?
Bensavehkeessä ei koskaan ja dieselissä harvoin.

Jos oireet on tuollaiset kuin koivarin autossa ja vikamuisti tyhjä niin ilmamassamittarillahan se tulee kuntoon.
Jack
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 271
Liittynyt: Ke 12.11.2003 16:39

Viesti Kirjoittaja Jack »

en tiedä ..
en ole koskaan asiaan perehtynyt /tutkinut, lähinnä vain ihmetellyt että miksi se ei näy.
itse ajelen polkupyörällä :D
Harmilor
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: La 06.08.2005 14:47

Viesti Kirjoittaja Harmilor »

Vosiko ilmamassamittarin "viattomuus" johtua siitä että se ei itseasiassa lakkaa toimimasta kokonaan. Ainoastaan seossuhteet ja muut on ristiriidassa jolloin järjestelmä ei tiedä missä vika on. Jos järjestelmän kaikki komponentit antaa vasteen mutta summa on väärä niin vian lähdettä on vaikea päätellä. Anturithan ovat mittaamassa jotain tilaa. Jos anturi toimii, vaikka väärinkin niin mistäs sen tietää. Onneksi on asiantuntevia asentajia jotka osaa päätellä ja kokeilla.
Avatar
Lucky-Dog
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 08.02.2005 16:37
Paikkakunta: Kaanaa

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Jack kirjoitti:viallinen ilmamassamittari harvemmin näkyy testerissä itseasiassa. eikä se kyllä häiriövaloakaan sytytä aina.
Toi Star Diagnosis kyllä mielestäni näyttää senkin vian :shock: :shock:
Jack
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 271
Liittynyt: Ke 12.11.2003 16:39

Viesti Kirjoittaja Jack »

Lucky-Dog kirjoitti:
Jack kirjoitti:viallinen ilmamassamittari harvemmin näkyy testerissä itseasiassa. eikä se kyllä häiriövaloakaan sytytä aina.
Toi Star Diagnosis kyllä mielestäni näyttää senkin vian :shock: :shock:
Jaa-a mielestäsi näkyy ? =)
itseasiassa ei ole tullut yhtään sellaista vielä vastaan missä näkyisi, mutta mene ja tiedä.
olen kyllä lajini näplännyt noita, etenkin testerin kanssa. Mutta ei ole sattunut kohdilleen sellaista jossa testeri antaisi suoraan vian kun luet vikamuistin.

Jos muilla on asiasta kokemuksia niin jakakaa meidän kanssa toki.
itse ajelen polkupyörällä :D
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18276
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Dealer kysyi:
"Miksi se muuten Jaska ei näy se ilmamassamittarin vika vikamuistissa ?"

Vastaan itse itseäni komentaen. :shock:

Ilmamassamittarissa on vain yksi tunnistin.
Näinollen sen toiminnan loogisuutta ei pystytä arvioimaan.
(Vrt. vaikkapa kaasuläppäpotikka tai kaasupolkimen asentotunnistin; kun tunnistimia on kaksi, vika tunnistetaan heti.)

Testeri tunnistaa ilmamassamittarin vian vain jos sieltä tuleenollaa tai viittä volttia.

Tosin ilmamassamittarin ollessa bensavehkeessä rikki lambda-anturiparka yrittää epätoivoisesti korjata seosta, ja siitä napsahtaa vikamuistiin
"lambdasopeutuman raja-arvot ylitetty" tjsp.
wiimax.fi
Jack
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 271
Liittynyt: Ke 12.11.2003 16:39

Viesti Kirjoittaja Jack »

joo dealer
kyllähän mä *öhöm* tuon tiesin mutta en sanonut kun ajattelin testata tiedätkö sinä :D

yritän epätoivoisesti saada 200 postauksen rajaa rikki lähettämällä tälläisiä asiattomia, forumille kuulumattomia "keskustelu" viestejä, sorry bout that.

Ajattelinpa muuten ostaa 9000 turbo saabin *ei ois pitänyt sanoa, no se meni jo*
itse ajelen polkupyörällä :D
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Lucky-Dog kirjoitti:Toi Star Diagnosis kyllä mielestäni näyttää senkin vian :shock: :shock:
Joo, niin se meilläkin näytti.

Mutta jotain tulkinnanvaraista siinä kuitenkin oli sen verran, että ihan suoraan ilmeisesti sitä ei voinut 100% varmaksi tulkita.
Siksi meilläkin tahittiin asian kanssa aikansa, kahteenkin kertaan.

Molemmilla kerroilla tosin syy oli ilmamassamittari ja vian uusiutuminen loppui (toistaiseksi...kop-kop) , kun vaihdettiin ehjä ja tiivis ilmansuodatinkotelo.

Osa Hessumobiilin kautta ostettuna oli kuitenkin sen verran edullinen, että kannattaa hommata vaikka varalle (OM606 turbod: 215e).
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
koivari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: La 29.01.2005 10:20
Paikkakunta: kajaani

vika löytyi!!!

Viesti Kirjoittaja koivari »

Imusarjan läpät jumissa tai irronnut veholla meinasivat että uusi imusarja. En vaihattanut vaan aattelin purkaa ja puhdistaa. Otanko koko läpät leppä kuuseen?
osaisko joku sanoo? Vaikuttaako miten jos ottaa?
w211 200cdi vm.03
Jack
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 271
Liittynyt: Ke 12.11.2003 16:39

Re: vika löytyi!!!

Viesti Kirjoittaja Jack »

koivari kirjoitti:Imusarjan läpät jumissa tai irronnut veholla meinasivat että uusi imusarja. En vaihattanut vaan aattelin purkaa ja puhdistaa. Otanko koko läpät leppä kuuseen?
osaisko joku sanoo? Vaikuttaako miten jos ottaa?
Jos se on uuden mallinen imusarja (musta muovinen) niin taitaa olla aika hiljaista osien uusiminen, jos oikein muistan.

ettei vaan menis imusarja uusiksi.

ainahan ne läpät voi irroittaa jollakin tavalla . Mutta auto ei toimi tehtaan suunnittelemalla tavalla enää.
mitä vaikutuksia sillä sitten on moottorin toimintaan, en osaa sanoa, olemme yleensä pyrkineet laittamaan vialliset osat kuntoon eikä repimään niitä irti autosta, ennen pitkää autosta ei jää enää mitään jäljelle nääs :D

toimintaperiaate läpillä on kuitenkin seuraavanlainen.
pienillä kierroksilla läppiä suljetaan , jopa kiinni asti , näin saadaan aikaan parempi polttoaineen ja ilman seos/seostuminen, tämä tietenkin vaikuttaa palamis tapahtumaan, ja pienentää partikkeleiden määrää pakoputkistossa (saaste hommia siis myös ).

kierrosten noustessa läppiä avataan kokoajan.
läpillä siis optimoidaan seos, moottorin luonne/käytös.
läpät ovat auki asennossa jousivoiman ansiosta silloin kuin niitä ei säädetä (olettaen että eivät ole jumineet tai ei ole muuta mekaanista vikaa).

näillä eväillä päätöstä tekemään.


terveisin
jaska


ps: ,mitä' tulee edelleen tuohon "näyttääkö testeri ilmamassamittarin vian", niin tässähän dealerin kanssa tarkoitettiin että antaako testeri _vikakoodin_ ilmamassa mittarista, ei suinkaan tarkoitettu etteikö testerillä voida tehdä vikadiagonoosia ilmamassamittarille.
näin minä ainakin käsitin.
itse ajelen polkupyörällä :D
koivari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: La 29.01.2005 10:20
Paikkakunta: kajaani

imusarja irti!

Viesti Kirjoittaja koivari »

Just tuossa irroittelin imusarjaa jonkun aikaa. Taitaa laskettaa nesteet että sopii tuleen pois. Joka paikka mustassa tönkissä tarvii ainakin puhdistaa. Millähän aineella olisi viisain? Tänään otan loppuun irti , saa nähdä miltä läpät näyttää.
Jos mekaaninen vika tiistaiksi saa veholle uuden muovisen niin kuin entinenkin.
408 euroo ja siitä 15 pinnaa pois. Laitan kyllä alkuperäiseen kuntoon ilman muuta.
w211 200cdi vm.03
koivari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: La 29.01.2005 10:20
Paikkakunta: kajaani

irti on!

Viesti Kirjoittaja koivari »

Irti on imusarja!! Nesteet piti ottaa pois kun termostaattikotelo oli irroittamisen esteenä. Vika oli vivustossa. Ei taida olla vaihtoehtoja kun tilata uusi imusarja.
Sais kyllä jotenkin viriteltyä kasaan mutta ei kuitenkaan silleen ole pitkäikäinen.
Aika rihvelin näköisiä vivustoja!!!!!
w211 200cdi vm.03
Vastaa Viestiin