E200 cdi vm00 ongelma
E200 cdi vm00 ongelma
E200 cdi ongelma olis että menee vikatilaan ja ei ota kierroksia kun 3000
Olisko tietoa mahdollisesta viasta ? Aikaisemmin sama homma 4kk sitten ja ilmamäärä mittari oli silloin rikki.
Olisko tietoa mahdollisesta viasta ? Aikaisemmin sama homma 4kk sitten ja ilmamäärä mittari oli silloin rikki.
w211 200cdi vm.03
200cdi ongelma
Kiitoksia mutta muuten olisin jo vienyt testeriin mut jono kaksi viikkoa ennen kun joutaavat laittaan töpselin nokkaan. Kävin hakeen ilmamäärämittarin pitää kokeilla onko vika siinä. Sain sen että saan kokeilla koska jos on rikki menee varaosa takuuseen.
w211 200cdi vm.03
Vosiko ilmamassamittarin "viattomuus" johtua siitä että se ei itseasiassa lakkaa toimimasta kokonaan. Ainoastaan seossuhteet ja muut on ristiriidassa jolloin järjestelmä ei tiedä missä vika on. Jos järjestelmän kaikki komponentit antaa vasteen mutta summa on väärä niin vian lähdettä on vaikea päätellä. Anturithan ovat mittaamassa jotain tilaa. Jos anturi toimii, vaikka väärinkin niin mistäs sen tietää. Onneksi on asiantuntevia asentajia jotka osaa päätellä ja kokeilla.
Jaa-a mielestäsi näkyy ? =)Lucky-Dog kirjoitti:Toi Star Diagnosis kyllä mielestäni näyttää senkin vianJack kirjoitti:viallinen ilmamassamittari harvemmin näkyy testerissä itseasiassa. eikä se kyllä häiriövaloakaan sytytä aina.![]()
itseasiassa ei ole tullut yhtään sellaista vielä vastaan missä näkyisi, mutta mene ja tiedä.
olen kyllä lajini näplännyt noita, etenkin testerin kanssa. Mutta ei ole sattunut kohdilleen sellaista jossa testeri antaisi suoraan vian kun luet vikamuistin.
Jos muilla on asiasta kokemuksia niin jakakaa meidän kanssa toki.
itse ajelen polkupyörällä :D
Dealer kysyi:
"Miksi se muuten Jaska ei näy se ilmamassamittarin vika vikamuistissa ?"
Vastaan itse itseäni komentaen.
Ilmamassamittarissa on vain yksi tunnistin.
Näinollen sen toiminnan loogisuutta ei pystytä arvioimaan.
(Vrt. vaikkapa kaasuläppäpotikka tai kaasupolkimen asentotunnistin; kun tunnistimia on kaksi, vika tunnistetaan heti.)
Testeri tunnistaa ilmamassamittarin vian vain jos sieltä tuleenollaa tai viittä volttia.
Tosin ilmamassamittarin ollessa bensavehkeessä rikki lambda-anturiparka yrittää epätoivoisesti korjata seosta, ja siitä napsahtaa vikamuistiin
"lambdasopeutuman raja-arvot ylitetty" tjsp.
"Miksi se muuten Jaska ei näy se ilmamassamittarin vika vikamuistissa ?"
Vastaan itse itseäni komentaen.

Ilmamassamittarissa on vain yksi tunnistin.
Näinollen sen toiminnan loogisuutta ei pystytä arvioimaan.
(Vrt. vaikkapa kaasuläppäpotikka tai kaasupolkimen asentotunnistin; kun tunnistimia on kaksi, vika tunnistetaan heti.)
Testeri tunnistaa ilmamassamittarin vian vain jos sieltä tuleenollaa tai viittä volttia.
Tosin ilmamassamittarin ollessa bensavehkeessä rikki lambda-anturiparka yrittää epätoivoisesti korjata seosta, ja siitä napsahtaa vikamuistiin
"lambdasopeutuman raja-arvot ylitetty" tjsp.
wiimax.fi
joo dealer
kyllähän mä *öhöm* tuon tiesin mutta en sanonut kun ajattelin testata tiedätkö sinä
yritän epätoivoisesti saada 200 postauksen rajaa rikki lähettämällä tälläisiä asiattomia, forumille kuulumattomia "keskustelu" viestejä, sorry bout that.
Ajattelinpa muuten ostaa 9000 turbo saabin *ei ois pitänyt sanoa, no se meni jo*
kyllähän mä *öhöm* tuon tiesin mutta en sanonut kun ajattelin testata tiedätkö sinä

yritän epätoivoisesti saada 200 postauksen rajaa rikki lähettämällä tälläisiä asiattomia, forumille kuulumattomia "keskustelu" viestejä, sorry bout that.
Ajattelinpa muuten ostaa 9000 turbo saabin *ei ois pitänyt sanoa, no se meni jo*
itse ajelen polkupyörällä :D
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Joo, niin se meilläkin näytti.Lucky-Dog kirjoitti:Toi Star Diagnosis kyllä mielestäni näyttää senkin vian![]()
Mutta jotain tulkinnanvaraista siinä kuitenkin oli sen verran, että ihan suoraan ilmeisesti sitä ei voinut 100% varmaksi tulkita.
Siksi meilläkin tahittiin asian kanssa aikansa, kahteenkin kertaan.
Molemmilla kerroilla tosin syy oli ilmamassamittari ja vian uusiutuminen loppui (toistaiseksi...kop-kop) , kun vaihdettiin ehjä ja tiivis ilmansuodatinkotelo.
Osa Hessumobiilin kautta ostettuna oli kuitenkin sen verran edullinen, että kannattaa hommata vaikka varalle (OM606 turbod: 215e).
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
vika löytyi!!!
Imusarjan läpät jumissa tai irronnut veholla meinasivat että uusi imusarja. En vaihattanut vaan aattelin purkaa ja puhdistaa. Otanko koko läpät leppä kuuseen?
osaisko joku sanoo? Vaikuttaako miten jos ottaa?
osaisko joku sanoo? Vaikuttaako miten jos ottaa?
w211 200cdi vm.03
Re: vika löytyi!!!
Jos se on uuden mallinen imusarja (musta muovinen) niin taitaa olla aika hiljaista osien uusiminen, jos oikein muistan.koivari kirjoitti:Imusarjan läpät jumissa tai irronnut veholla meinasivat että uusi imusarja. En vaihattanut vaan aattelin purkaa ja puhdistaa. Otanko koko läpät leppä kuuseen?
osaisko joku sanoo? Vaikuttaako miten jos ottaa?
ettei vaan menis imusarja uusiksi.
ainahan ne läpät voi irroittaa jollakin tavalla . Mutta auto ei toimi tehtaan suunnittelemalla tavalla enää.
mitä vaikutuksia sillä sitten on moottorin toimintaan, en osaa sanoa, olemme yleensä pyrkineet laittamaan vialliset osat kuntoon eikä repimään niitä irti autosta, ennen pitkää autosta ei jää enää mitään jäljelle nääs

toimintaperiaate läpillä on kuitenkin seuraavanlainen.
pienillä kierroksilla läppiä suljetaan , jopa kiinni asti , näin saadaan aikaan parempi polttoaineen ja ilman seos/seostuminen, tämä tietenkin vaikuttaa palamis tapahtumaan, ja pienentää partikkeleiden määrää pakoputkistossa (saaste hommia siis myös ).
kierrosten noustessa läppiä avataan kokoajan.
läpillä siis optimoidaan seos, moottorin luonne/käytös.
läpät ovat auki asennossa jousivoiman ansiosta silloin kuin niitä ei säädetä (olettaen että eivät ole jumineet tai ei ole muuta mekaanista vikaa).
näillä eväillä päätöstä tekemään.
terveisin
jaska
ps: ,mitä' tulee edelleen tuohon "näyttääkö testeri ilmamassamittarin vian", niin tässähän dealerin kanssa tarkoitettiin että antaako testeri _vikakoodin_ ilmamassa mittarista, ei suinkaan tarkoitettu etteikö testerillä voida tehdä vikadiagonoosia ilmamassamittarille.
näin minä ainakin käsitin.
itse ajelen polkupyörällä :D
imusarja irti!
Just tuossa irroittelin imusarjaa jonkun aikaa. Taitaa laskettaa nesteet että sopii tuleen pois. Joka paikka mustassa tönkissä tarvii ainakin puhdistaa. Millähän aineella olisi viisain? Tänään otan loppuun irti , saa nähdä miltä läpät näyttää.
Jos mekaaninen vika tiistaiksi saa veholle uuden muovisen niin kuin entinenkin.
408 euroo ja siitä 15 pinnaa pois. Laitan kyllä alkuperäiseen kuntoon ilman muuta.
Jos mekaaninen vika tiistaiksi saa veholle uuden muovisen niin kuin entinenkin.
408 euroo ja siitä 15 pinnaa pois. Laitan kyllä alkuperäiseen kuntoon ilman muuta.
w211 200cdi vm.03
irti on!
Irti on imusarja!! Nesteet piti ottaa pois kun termostaattikotelo oli irroittamisen esteenä. Vika oli vivustossa. Ei taida olla vaihtoehtoja kun tilata uusi imusarja.
Sais kyllä jotenkin viriteltyä kasaan mutta ei kuitenkaan silleen ole pitkäikäinen.
Aika rihvelin näköisiä vivustoja!!!!!
Sais kyllä jotenkin viriteltyä kasaan mutta ei kuitenkaan silleen ole pitkäikäinen.
Aika rihvelin näköisiä vivustoja!!!!!
w211 200cdi vm.03