
Yksi tuttava vihjaisi myynnissä olevasta autosta, mahdollisesti edukkaaksikin vielä kehui ja mainitsi että siinä on 2,6 litrainen kutonen. Ajattelin mielessäni että onpas oudon kokoinen kone mut eihän se mitään haittaa. Kävin katsomassa autoa, tarkastelin koria yltä päältä ja totesin että käsittämättömän hyvä kuntoinen, ei ruosteesta merkkiäkään lokarin kaarissa, ei ovien alasaumoissa eikä helmoissakaan mitään(no tunkin korvakkeissa oli vähän alkua mutta helppo korjata ja eikös ne oo aika perinteiset kohdat ruostumaan. Poikkeuksellisen timmin oloinen kumminkin kun auto on sentään -87 vuodelta. Sisältäkin ihan siisti. No sit sanoin omistajalle että otappas konepelti auki... Sit tulikin vähän takapakkia kauppaan kun katoin että voi prkl! Se onkin bensakoneella


No tulipa tässä mieleen(kun auto ei ole vielä mennyt) että mitäs jos vaihtais esim 300 diiselikoneen siihen, vaikka vapaastihengittävänkin. Auto on automaattilaatikolla. Sopiiko diiseliversio laatikkoon suoraan, onko bensa- ja d- versioissa ylipäätään samat laatikot? Ja jos kone sinne sopisikin niin mites katsastuksen kanssa, onko mitä eroja alustassa, d:ssä jytkymmät etujouset tms. Sitten jos/kun moottori vaihdettu ja auto vastaa muiltakin osin d-versiota niin katsastus on sitten vaan normaali muutoskatsastus eikös?
Mitäs tuo automaattivaihteisto tykkää em. kärryn vedosta?
Mitäs jos on 3,0 vapaastihengittävä kone ja laittaa siihen turbon? Ilmeisesti kestää hyvin vaikka alkuperäisessä turbokoneessa lienee öljyjäähdytys männille+ mahdollisesti muitakin eroja? Tarkoitus siis ottaa vain ne tehdasturbon tehot siitä... Syöttöpumppu otettava myöskin turbonkoneesta?
Käsittääkseni 3,0 kutoskoneen saattaisi löytää about 1000e hyvinkin? Ja samalla kun kone olisi hyppysissä niin vaihtais laakerit/m-renkaat eli ihan perusremppa niin olisi huolettomia kilometrejä sitten tiedossa. Mitäköhän laakerit/renkaat/tiivistesarja/kanteen perushuolto(tämä koneistamossa)- satsille mahtaa kertyä hintaa noin suunnilleen?
No siinäpä sitä on kysymyksiä näin aluksi, kiitokset vastauksista jo etukäteen

Isäukko osti w 124 200d:n ja sitä muutaman kerran kokeiltuani fundeerailin että täähän on hyvä! Tuolla kuskasin kilpuria kerran suunnilleen 100km matkan, toista kertaa ei tarvi kokeilla enää, nelosvaihteen saa melkeenpä unohtaa tuossa käytössä


Tänään rekisteröidyin tänne Mersufoorumille ja ekaa kertaa kirjoittelen. Tosi asialliselta vaikuttaa kaikinpuolin ja kyllähän näemmä diiselistä(kin??) irtoa sairaasti jylliä kunhan sille riittävästi tarjoilee ilmaa ja polttoainetta
