Suunnitelmissa olisi 2.0 8v eli M102:n turbottaminen...
Onko kellään kokemusta vastaavasta projektista?
-millä puristuksia alhaisemmaksi?
-eniten askarruttaa polttoaineen syöttö, nykyisin sitä hoitaa strömberg/pierupurkki-kaasutin. Mikä olisi helpoin/paras ratkaisu?
Koska auto on w201, mitä katsastuksessa vaaditaan tehojen lisääntyessä? Riittääkö jarrujen osalta jäähdytetyt etujarrut, jos leikitään että tehot olisivat noin 160-200hv... jotka vastaisivat suurinpiirtein 2.6 ja 2.3 16v:n tehoja.
Päästöjen kurissa pitämiseen riittänee katalysaattorin asentaminen?!
W201 ja M102:n ahtaminen...
Re: W201 ja M102:n ahtaminen...
Aiheen yksilöä nyt tarkemmin tuntematta, mutta tuota lainsädäntöä hieman vanhempien koneiden kanssa kolunneen, voinen ehdottaa seuraavaa.AkiVaa kirjoitti:Suunnitelmissa olisi 2.0 8v eli M102:n turbottaminen...
Onko kellään kokemusta vastaavasta projektista?
-millä puristuksia alhaisemmaksi?
-eniten askarruttaa polttoaineen syöttö, nykyisin sitä hoitaa strömberg/pierupurkki-kaasutin. Mikä olisi helpoin/paras ratkaisu?
Koska auto on w201, mitä katsastuksessa vaaditaan tehojen lisääntyessä? Riittääkö jarrujen osalta jäähdytetyt etujarrut, jos leikitään että tehot olisivat noin 160-200hv... jotka vastaisivat suurinpiirtein 2.6 ja 2.3 16v:n tehoja.
Päästöjen kurissa pitämiseen riittänee katalysaattorin asentaminen?!
1) Heitä nokalle se isompi pata ruiskutekniikalla ja muutoskatsasta se.. jarruissa ja alustassa ei mersun tuntien pitäisi tulla pahempia muutoksia eteen.
2)Tutkitaan turbotusta uudestaan. Jos et aikonut mahdottomia ahtoja ottaa, niin välttämättä puristuksiinkaan ei tarvitse koskea. Nyt tietenkin puhutaan alle 0,5bar ahdoista. Jos mennään tuonne 1,0 tienoille, niin suosittelen Mahlen takomäntiä, avarrettua kantta, funtsittua nokkaa, kutiteltua ruiskua, ohjelmoitavaa sytkää ja blahblah edespäin..
Tuosta katalysaattorista sen verran, että jos autosi rekisteriotteessa ei ole mainintaa vähäpäästöisyydestä, niin katti kannattaa unohtaa tai heittää *vettiin. Kyllä turbotunkin koneen päästöt täytyy saada limitteihin, tai muuten projekti kyllä kusee jostain..
Koneella on koneen tahti
Re: Tyylikäs
Peliin sopii tuo musta (ainakin mustalta näyttävä) maski kuin nyrkki silmään...Marko M kirjoitti:Mun mielestä toi Akin kokovalkoinen 190 on varsin tyylikkään näköinen peli
Ei riemulla rajaa, kun Pösöllä ajaa ;)
Re: W201 ja M102:n ahtaminen...
Tällainen realisti kun olen niin lähestyn aihetta varmaan väärästä päästä;AkiVaa kirjoitti:Suunnitelmissa olisi 2.0 8v eli M102:n turbottaminen...
Onko kellään kokemusta vastaavasta projektista?
-millä puristuksia alhaisemmaksi?
-eniten askarruttaa polttoaineen syöttö, nykyisin sitä hoitaa strömberg/pierupurkki-kaasutin. Mikä olisi helpoin/paras ratkaisu?
Koska auto on w201, mitä katsastuksessa vaaditaan tehojen lisääntyessä? Riittääkö jarrujen osalta jäähdytetyt etujarrut, jos leikitään että tehot olisivat noin 160-200hv... jotka vastaisivat suurinpiirtein 2.6 ja 2.3 16v:n tehoja.
Päästöjen kurissa pitämiseen riittänee katalysaattorin asentaminen?!
Jos tarkoitus ainoastan on päästä saman mallisarjan toisen koneen teholukemiin niin veikkaan että helpoin, varmin ja halvin tapa on vaihtaa kone sellaiseen. Jälleenmyyntiarvossakin tämä on järkevin vaihtoehto.
Turbottaminen on kuitenkin työlästä, lopputulos on tyydyttävä vasta kolmannessa versiossa (jos silloinkaan), eikä homma missään nimessä ole halpaa.
Toisaalta niin jos heitetään järki olan yli (on tullut tehtyä itsekin, tosin merkki ja malli oli toinen) niin turboprojekti on hauska ja optettavainen juttu.
Eli jos haluat turbon ihan sen itsensä takia niin siitä vaan, mutta järkisyillä minä en ainakaan voisi itselleni vakuutella kun vaihtotekniikallakin pääsisi samaan tulokseen.
Sitten kun mallisarjan isoin kone ei vaparina viritettynä riitä niin sitten ei ole vaihtoehtoa.
Tässä nyt vain oli minun mielipiteeni. Jos en pystynyt ylipuhumaan jättämään homma sikseen niin sitten täytyy yrittää antaa hyviä neuvoja.
terv. Tero