mikä ihme voi tehä putkele näin?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
väykkä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Pe 04.03.2005 22:10
Paikkakunta: haparanda/tornio

mikä ihme voi tehä putkele näin?

Viesti Kirjoittaja väykkä »

siis kyse on heti pakosarjan jälkeen alkavasta putkesta,kaukaa haettu mutta olisko mahollista että tuo on niin ahas väli että pääsis liikkuun noi paljonki ku 3-4 senttiä ja osumaan ohjaustankoon?
tarttee varmaa alkaa jo tekeen jotaki tuole, meinaan että tuoha saattaa jo ahistaa puolen koneen kaasujen karkaamista!

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


ja toiselta puolen samanen kohta näyttää ihan niiku putken pittääki
Kuva
E55 AMG -00 --ex--
BMW M5 -00 --ajossa--
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Katsoppa koneen kumityynyjen kunto. Voisko ne olla rikki ja kone pääsee heilumaan
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
väykkä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Pe 04.03.2005 22:10
Paikkakunta: haparanda/tornio

Viesti Kirjoittaja väykkä »

tosiaa voihan sekin olla yks vaihtoehto
E55 AMG -00 --ex--
BMW M5 -00 --ajossa--
Avatar
JYYRÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: To 29.01.2004 21:06
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JYYRÄ »

Näyttäs siltä että kuuluukin olla tuollanen :shock:
Eli oisko niin ahdas paikka että siihen olis päätetty tehdä tollanen lontto rattiakselia varten.
W201 260E
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
vilippus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Ma 17.11.2003 22:42

Viesti Kirjoittaja vilippus »

JYYRÄ kirjoitti:Näyttäs siltä että kuuluukin olla tuollanen :shock:
Eli oisko niin ahdas paikka että siihen olis päätetty tehdä tollanen lontto rattiakselia varten.
Niin minäkin uskoisin.
Putken tilavuushan ei pienene kun sitä painetaan läjään jos se pääsee vastaavasti levenemään
Avatar
väykkä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Pe 04.03.2005 22:10
Paikkakunta: haparanda/tornio

Viesti Kirjoittaja väykkä »

vilippus kirjoitti:
JYYRÄ kirjoitti:Näyttäs siltä että kuuluukin olla tuollanen :shock:
Eli oisko niin ahdas paikka että siihen olis päätetty tehdä tollanen lontto rattiakselia varten.
Niin minäkin uskoisin.
Putken tilavuushan ei pienene kun sitä painetaan läjään jos se pääsee vastaavasti levenemään
huh? tämähän täytyy alkaa tutkiin perin pohjin..
E55 AMG -00 --ex--
BMW M5 -00 --ajossa--
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Sillä tilavuudella ei niin suurta merkitystä varmaan ole siihen virtaukseen. Mieluummin kannattaisi murehtia poikkileikkauksen pinta-alasta. Pinta-alahan on suurimmillaan kun putki on pyöreä.
So long and thanks for all the fish
Avatar
peteracing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 19.08.2004 19:43

litistys...

Viesti Kirjoittaja peteracing »

noissa rallipeleissä o joskus jouduttu kuristaan putkee siitä heti kollektorin jälkeen....tojotassa varsinki
power is nothing without control...
peksu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 08.08.2005 21:16
Paikkakunta: Pöytyä

Viesti Kirjoittaja peksu »

Mulla on mp:ssa oikeanlaisesti litistetyt käyrät, ne on sellaiset Micronin serpent käyrästö, Hydratech.. sillä saadaan virtaus paremmaksi kuin pyöreällä käyrästöllä..
Jos putki on lähdössä 100% niin se kasvaa litistyksessä 100%-->114% aika ihmeellistä kyllä.. :roll:

Ja jotain tuosta Hydratechin(Micron) patentoidusta käyränvääntämisestä kertoo että muut valmistajat ovat joillain keinoilla yrittäneet kopioida sitä..

http://www.hardracing.com/Exhaust%20Systems/Micron.htm
108cdi vm.2000
Vastaa Viestiin