Pysyykö mikään maali pakosarjoissa?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
matti virta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 205
Liittynyt: To 17.04.2003 14:50

Pysyykö mikään maali pakosarjoissa?

Viesti Kirjoittaja matti virta »

Puhalsin irtonaiset M103 pakosarjat puhtaaksi, mikähän maali/pinnoite
pakosarjoissa kestäisi?
Onko kellään kokemusta Black Satin -pinnoitteesta?
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Black Satin todennäköisesti voisi pysyäkin. Jarrusatuloissa myös aivan erinomainen aine.
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

Tuote vaikuttaa aika lupaavalta.
Ajattelin testata harrastevehkeessä tuota golorguardia ensi kesänä.
Tuossa linkki myyjään niin saavat muutkin perehtyä
http://netti.nic.fi/~marlin/excoat.htm
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Kyllä lämpömaalit pysyy, ainakin tuommoset ,jotka kestää 800 - 1200 astetta.
Kyllä Mersu on aina Mersu

X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Esko R kirjoitti:Kyllä lämpömaalit pysyy, ainakin tuommoset ,jotka kestää 800 - 1200 astetta.
Ei tuppaa pysymään. Ainakaan mulla ole pysynyt.
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1653
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Mauri H. kirjoitti:
Esko R kirjoitti:Kyllä lämpömaalit pysyy, ainakin tuommoset ,jotka kestää 800 - 1200 astetta.
Ei tuppaa pysymään. Ainakaan mulla ole pysynyt.
Ei ole pysyneet minullakaan. :cry:
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

Eivät tahdo pysyä nuo "tavalliset" kuumankestomaalit.
Ovat jotenkin huokoisia ja päästävät maalipinnan läpi pakosarjan hapettumaan.
Näin etenkin jos autoa ei käytetä ja se pääsee keräämään hieman kosteutta pakosarjan pintaan.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

On noihin tullut sudittua ties mitä maalia, mutta ei ole pysynyt. On kokeiltu kaikkea 500:sta 1200:n asteeseen "kestävää" maalia, ja jopa alumiinispray (jossa on jotain 99% alumiinia) irtoaa.

Kaikki tervat on irronneet joko ajan kanssa (max 2kk), tai palaneet heti kun pakosarja lämpenee kerran punaiseksi / keltaiseksi. :? Useimmiten maali lähtee kiinnipolttamisen jälkeen leseinä irti kun sormella pyyhkäisee.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
mikotus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Pe 24.09.2004 11:29
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mikotus »

Sivonen kirjoitti:On noihin tullut sudittua ties mitä maalia, mutta ei ole pysynyt.
Mopossa ja prätkässä miranoli pysyy ainakin paremmin kuin paukkupullokuumankesto, ehkä mersussakin. Ei pitäisi kestää kuumaa mutta vähän kestääkin. Hirveä haju ekalla kertaa.
C220D -94
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

mikotus kirjoitti:
Sivonen kirjoitti:On noihin tullut sudittua ties mitä maalia, mutta ei ole pysynyt.
Mopossa ja prätkässä miranoli pysyy ainakin paremmin kuin paukkupullokuumankesto, ehkä mersussakin. Ei pitäisi kestää kuumaa mutta vähän kestääkin. Hirveä haju ekalla kertaa.
Hmmm, vai hirvee haju ekakerralla..... Miten olisi oikea öljypoltettu pintakäsittely? Mahtaisko sekin ruostua. Siis kappale kuumaksi ja sivelee pintaan öljyä ja taas kuumaksi ja uudet öljyt muutaman kerran kun tämän tekee niin vois kestää. Värihän on sitten musta tai ruskehtavan musta.

Ja em käsittelyä EI sitten kannata yrittää konehuoneessa kiinni olevaan pakosarjaan.... palaa koko vehe :lol:
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

o.t(vähän),mut millähän noi alkuperäiset on käsitelty,kun ne ovat aika valkeat,ainakin omassa autossani vieläkin vm-90,
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Taxana »

Hyviä kokemuksia löytyy sekä Black Satinista että muista firman tuotteista. Uudet valurautasarjat käsiteltiin sisältä sillä valutettavalla keraamisella pinnoitteella TLHB Heat Barrierillä ja päältä Black Satinilla. Pinnoittajilta olen kuullut, että vaikka vanhat sarjat hiekkapuhaltaisi nuukaan ennen käsittelyä, ruostetta pukkaa Back Satinin alta parissa vuodessa. Omassa autossa keraamiseen pinnoitukseen oli pakko ryhtyä konehuoneen ja pakosarjojen tolkuttoman lämmöntuoton seurauksena (Hiidenmaalla olleet tietävät miksi :oops: ).

Ruiskutuksen jälkeen molemmat pinnoitteet jäivät hieman tahmeiksi, joten riittävän suuren uunin puuttuessa kuivatin keraamit pintakuiviksi asennusta varten kuumailmapuhaltimella, joka pörisi pihalla pari päivää kuumaa ilmaa suoraan rööreihin. Vasta tämän jälkeen pakosarjojen ja etummaisten putkien pinta oli niin kuiva, ettei asennuksessa tarvinnut varoa pintaan jääviä sormenjälkiä yms. M103 pakosarjat mahtunevat onneksi tavalliseen kotiuuniin paistumaan 300-asteeseen päivän verran. Varsinainen "kokin yllätys" emännälle :lol: . Käryä tulee sitten riittävästi :? .

Uudet jarrusatulat pinnoitettiin sillä lämpöä haihduttavalla materiaalilla TLTD Thermal Dispersant ja kevlar-palojen taustapuolet lämpöeristeellä TLHB Heat Barrier. Jarruosat olivat pikkasen hankalammat pinnoitettavat, koska satulat piti ensin purkaa atomeiksi jotta pinnoite voitiin uunittaa.

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Vastaa Viestiin