Pysyykö mikään maali pakosarjoissa?
- matti virta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 205
- Liittynyt: To 17.04.2003 14:50
Pysyykö mikään maali pakosarjoissa?
Puhalsin irtonaiset M103 pakosarjat puhtaaksi, mikähän maali/pinnoite
pakosarjoissa kestäisi?
Onko kellään kokemusta Black Satin -pinnoitteesta?
pakosarjoissa kestäisi?
Onko kellään kokemusta Black Satin -pinnoitteesta?
Tuote vaikuttaa aika lupaavalta.
Ajattelin testata harrastevehkeessä tuota golorguardia ensi kesänä.
Tuossa linkki myyjään niin saavat muutkin perehtyä
http://netti.nic.fi/~marlin/excoat.htm
Ajattelin testata harrastevehkeessä tuota golorguardia ensi kesänä.
Tuossa linkki myyjään niin saavat muutkin perehtyä
http://netti.nic.fi/~marlin/excoat.htm
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Ei ole pysyneet minullakaan.Mauri H. kirjoitti:Ei tuppaa pysymään. Ainakaan mulla ole pysynyt.Esko R kirjoitti:Kyllä lämpömaalit pysyy, ainakin tuommoset ,jotka kestää 800 - 1200 astetta.

Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
On noihin tullut sudittua ties mitä maalia, mutta ei ole pysynyt. On kokeiltu kaikkea 500:sta 1200:n asteeseen "kestävää" maalia, ja jopa alumiinispray (jossa on jotain 99% alumiinia) irtoaa.
Kaikki tervat on irronneet joko ajan kanssa (max 2kk), tai palaneet heti kun pakosarja lämpenee kerran punaiseksi / keltaiseksi.
Useimmiten maali lähtee kiinnipolttamisen jälkeen leseinä irti kun sormella pyyhkäisee.
Kaikki tervat on irronneet joko ajan kanssa (max 2kk), tai palaneet heti kun pakosarja lämpenee kerran punaiseksi / keltaiseksi.

[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Hmmm, vai hirvee haju ekakerralla..... Miten olisi oikea öljypoltettu pintakäsittely? Mahtaisko sekin ruostua. Siis kappale kuumaksi ja sivelee pintaan öljyä ja taas kuumaksi ja uudet öljyt muutaman kerran kun tämän tekee niin vois kestää. Värihän on sitten musta tai ruskehtavan musta.mikotus kirjoitti:Mopossa ja prätkässä miranoli pysyy ainakin paremmin kuin paukkupullokuumankesto, ehkä mersussakin. Ei pitäisi kestää kuumaa mutta vähän kestääkin. Hirveä haju ekalla kertaa.Sivonen kirjoitti:On noihin tullut sudittua ties mitä maalia, mutta ei ole pysynyt.
Ja em käsittelyä EI sitten kannata yrittää konehuoneessa kiinni olevaan pakosarjaan.... palaa koko vehe

Hyviä kokemuksia löytyy sekä Black Satinista että muista firman tuotteista. Uudet valurautasarjat käsiteltiin sisältä sillä valutettavalla keraamisella pinnoitteella TLHB Heat Barrierillä ja päältä Black Satinilla. Pinnoittajilta olen kuullut, että vaikka vanhat sarjat hiekkapuhaltaisi nuukaan ennen käsittelyä, ruostetta pukkaa Back Satinin alta parissa vuodessa. Omassa autossa keraamiseen pinnoitukseen oli pakko ryhtyä konehuoneen ja pakosarjojen tolkuttoman lämmöntuoton seurauksena (Hiidenmaalla olleet tietävät miksi
).
Ruiskutuksen jälkeen molemmat pinnoitteet jäivät hieman tahmeiksi, joten riittävän suuren uunin puuttuessa kuivatin keraamit pintakuiviksi asennusta varten kuumailmapuhaltimella, joka pörisi pihalla pari päivää kuumaa ilmaa suoraan rööreihin. Vasta tämän jälkeen pakosarjojen ja etummaisten putkien pinta oli niin kuiva, ettei asennuksessa tarvinnut varoa pintaan jääviä sormenjälkiä yms. M103 pakosarjat mahtunevat onneksi tavalliseen kotiuuniin paistumaan 300-asteeseen päivän verran. Varsinainen "kokin yllätys" emännälle
. Käryä tulee sitten riittävästi
.
Uudet jarrusatulat pinnoitettiin sillä lämpöä haihduttavalla materiaalilla TLTD Thermal Dispersant ja kevlar-palojen taustapuolet lämpöeristeellä TLHB Heat Barrier. Jarruosat olivat pikkasen hankalammat pinnoitettavat, koska satulat piti ensin purkaa atomeiksi jotta pinnoite voitiin uunittaa.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=

Ruiskutuksen jälkeen molemmat pinnoitteet jäivät hieman tahmeiksi, joten riittävän suuren uunin puuttuessa kuivatin keraamit pintakuiviksi asennusta varten kuumailmapuhaltimella, joka pörisi pihalla pari päivää kuumaa ilmaa suoraan rööreihin. Vasta tämän jälkeen pakosarjojen ja etummaisten putkien pinta oli niin kuiva, ettei asennuksessa tarvinnut varoa pintaan jääviä sormenjälkiä yms. M103 pakosarjat mahtunevat onneksi tavalliseen kotiuuniin paistumaan 300-asteeseen päivän verran. Varsinainen "kokin yllätys" emännälle


Uudet jarrusatulat pinnoitettiin sillä lämpöä haihduttavalla materiaalilla TLTD Thermal Dispersant ja kevlar-palojen taustapuolet lämpöeristeellä TLHB Heat Barrier. Jarruosat olivat pikkasen hankalammat pinnoitettavat, koska satulat piti ensin purkaa atomeiksi jotta pinnoite voitiin uunittaa.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990