tästä aiheesta ihan varmaan oli joku keskustelu taannoin, mutta nyt mä en löydä sitä mistään, enkä keksi millä hakisin, enkä muista, että löytyikö siihen jotain ratkaisua.
No, oon käyttänyt aiemmin Suomen Mercedes-Benz Klubin jäsenyyden myötä saamillani tunnuksilla EPC:tä, tai mikä se nykyään onkin Xentry / Parts Info, osoitteessa https://aftersales.mercedes-benz.com/
No, nyt se muistutti, että pitää ottaa käyttöön multi factor authentication maaliskuun loppuun mennessä. Sain sen onnistumaan, piti ladata puhelimeen PingID appi jne. Toimii ok.
Mutta sitten se toinen juttu, sieltä on joskus syksyllä tullut ilmoitus, että on luotu uusi tunnus. Sitten tuli joku ilmoitus, että henkilöautojen ja kuorma-autojen nettitoiminnot on yhdistetty ja samalla tunnuksella pääsee molempiin.
Uusi tunnus on melkein sama kuin edellinen, yksi kirjain on vaihtanut paikkaa. Kun en ollut näihin reagoinut, tuli uhkailuviesti, että jos et 1.4. mennessä tee mitään, niin tunnus laitetaan jäähylle ja poistetaan kokonaan, jos et toimi 28.9. mennessä. No mä sitten rupesin sitä yrittämään, vaihdoin salasanoja yms. Uusi tunnus vaan ei päästä minua mihinkään. Tulee tämmöinen:The new User-ID is valid as central access to the systems of Daimler Truck AG and Alice (Mercedes-Benz AG).
Eli vanhoilla tunnareilla kaikki toimii kuin ennenkin, paitsi että pitää käyttää multifactor tunnistautumista. Uusilla ei toimi. En tiedä, pitäisikö edes toimia, eihän viime aikoina muutenkaan mihinkään korjausohjeisiin ole päässyt käsiksi, mutta kun uudella tunnuksella ei pääse yhtään mihinkään.Access denied
Your user ID has no valid authorization for Repair and Maintenance Information (RMI).
For countries/regions: European Economic Area, Switzerland, UK, Canada, Turkey, South Africa, Australia, China, Hong Kong:
Repair and Maintenance Information of the Mercedes-Benz AG please go to: https://b2bconnect.mercedes-benz.com
Repair and Maintenance Information of the Daimler Truck AG please go to: https://service-info.mercedes-benz-trucks.com
For other countries/regions please contact the Mercedes-Benz / Daimler Truck organization of your market.
LOGIN_AUTHORIZATION_ERROR_RESPONSE:access_denied
403:authn_successfull-authz_user_not_authorized
Onko jollain kokemusta tai tietoa, käykö tässä niin, että mulla ei kohta ole enää mitään toimiva tunnuksia? Katoaako vanha tunnari käytöstä jossain kohdassa? Sellaisesta en ole vielä mitään ilmoituksia tosin huomannut.
Jos noi uudet tunnarit pitää saada käyttöön ja toimimaan, niin mitä kautta sellainen hoidetaan?
Lisäänpä nyt vielä, että tällaisella viestillä lokakuussa ilmoitettiin uusien tunnuksien luomisesta:
Tuossa pyydetty sähköpostiosoitteen validointi varmasti onnistui, kun salasanan vaihtamiseen liittyi mun sähköpostiin saapuneita koodeja, joita piti systeemiin sitten naputella.Dear user,
your user account was created in the central user administration of Mercedes-Benz Group AG.
This user account provides central access to the systems of Mercedes-Benz Group AG and Mercedes-Benz AG.
User ID: XXXXXXX
Initial password: XXXXXXXXX
The following information has been added to your user account:
First name: xxxxxxx
Last name: xxxxxxx
Email address: xxxxxx.xxxxx@xxxxxxx.com
In order to be able to log in to applications in the future, you must first verify this email address.
Because of this, you will be redirected to the email verification page the first time you attempt to log in to your application.
Organization: Mercedes-Benz Klubi Suomi
You will be requested to change this password at your first login.
This is an automatically generated email. Please do not reply to the sender of this email.
Regards,
Mercedes-Benz Group AG IAM