170 tietäjät hoi!
170 tietäjät hoi!
Mitä eroa on 170 s ja s-v malleilla? Vuosimalli -54
Re: 170 tietäjät hoi!
Ok. Jotain tollasta vähä uumoilin että hieman samaan tapaan kuin ponttooneissa 219/220
Re: 170 tietäjät hoi!
Vähän sama idea joo. Tehtaalla taisi olla jämäosia, joista sitten leivottiin kehittyviin maihin kuten Suomeen tuollaisia Erkkilän erikoiseväitä.
Jos tarvitset oikeaa tietoa, niin Lauri Koistinen Nokialta on se oikea osoite. Voin lähettää yhteystiedot, jos niikseen tulee.
-D
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Re: 170 tietäjät hoi!
Tarkennetaan hieman tuota aiemmin kiireessä kirjoittamaani.
Kun verrataan 170Sb (W191, 1952-53) seuraavaan malliin 170S-V (W136, 1953-55):
Moottori: 170Sb 52hv, alaimukaasutin, 170S-V 45hv yläimukaasutin
Kromilistat jätetty pois konepellin sivuista 170S-V:ssä
170Sb kierrejouset kolmiotukivarsilla edessä (raideväli 1315mm), 170S-V poikittaiset lehtijouset edessä (raideväli 1310mm)
Rengaskoko 170Sb 6.4"x15", 170S-V 5.5"x16"
Sisustan koristelistat 170Sb puuta, 170S-V bakeliittia
Kävyt poistettu 170S-V:ssä
Oviverhoilut muutettu yksinkertaisemmaksi 170S-V:ssä
Käsittääkseni S-V luotiin lähinnä mallipoliittisista syistä. Haluttiin säilyttää "perinteinen" korimalli oman aikansa pussihousuille mutta asemoida se hinnaltaan ja varusteiltaan selkeämmin uuden pikkuponttoonin alapuolelle. Teknisessä mielessä mikään ei olisi estänyt 170Sb:n valmistamista sellaisenaan. Myös 170V:stä lainattuja osia piti S-V:een valmistaa varta vasten. Edes synergiaetua 170V:n kanssa ei saatu koska sen valmistus lakkautettiin samalla kun 170S-V tuotiin markkinoille.
Kun verrataan 170Sb (W191, 1952-53) seuraavaan malliin 170S-V (W136, 1953-55):
Moottori: 170Sb 52hv, alaimukaasutin, 170S-V 45hv yläimukaasutin
Kromilistat jätetty pois konepellin sivuista 170S-V:ssä
170Sb kierrejouset kolmiotukivarsilla edessä (raideväli 1315mm), 170S-V poikittaiset lehtijouset edessä (raideväli 1310mm)
Rengaskoko 170Sb 6.4"x15", 170S-V 5.5"x16"
Sisustan koristelistat 170Sb puuta, 170S-V bakeliittia
Kävyt poistettu 170S-V:ssä
Oviverhoilut muutettu yksinkertaisemmaksi 170S-V:ssä
Käsittääkseni S-V luotiin lähinnä mallipoliittisista syistä. Haluttiin säilyttää "perinteinen" korimalli oman aikansa pussihousuille mutta asemoida se hinnaltaan ja varusteiltaan selkeämmin uuden pikkuponttoonin alapuolelle. Teknisessä mielessä mikään ei olisi estänyt 170Sb:n valmistamista sellaisenaan. Myös 170V:stä lainattuja osia piti S-V:een valmistaa varta vasten. Edes synergiaetua 170V:n kanssa ei saatu koska sen valmistus lakkautettiin samalla kun 170S-V tuotiin markkinoille.
Re: 170 tietäjät hoi!
Täytyy muistaa myös sisustan tikkausten eroavaisuudet