Mikä piru sitä hytkyttää?? 124 250D/ratkennut
Mikä piru sitä hytkyttää?? 124 250D/ratkennut
Tyhjäkäynnillä hytkyttää varsinkin lämpimänä. Kylmänä ei oikeastaan ollenkaan!! siis 250D
Kannen pitäisi olla kunnossa täysremppa noin 15tkm sitten lukuunottamatta nostajia.
Pumpunkin pitäisi olla kunnossa säädetty vast.ikään by PP.diesel
Syöttöputket ja suuttimet vuodottomia.
Koneen kumityynyt ehjät.
Voivatko nuo kuluneet nostajat aiheuttaa hytkymistä?
Nimittäin kun hytkyminen on pahimmillaan kuuluu sitä ns lotkotusta
Ja pian kaikki muu on käyty läpi paitsi nuo nostajat.
Kannen pitäisi olla kunnossa täysremppa noin 15tkm sitten lukuunottamatta nostajia.
Pumpunkin pitäisi olla kunnossa säädetty vast.ikään by PP.diesel
Syöttöputket ja suuttimet vuodottomia.
Koneen kumityynyt ehjät.
Voivatko nuo kuluneet nostajat aiheuttaa hytkymistä?
Nimittäin kun hytkyminen on pahimmillaan kuuluu sitä ns lotkotusta
Ja pian kaikki muu on käyty läpi paitsi nuo nostajat.
Viimeksi muokannut Tonir, Ma 30.05.2005 21:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oletko täysin varma, että kumityynyt ovat kunnossa?
Mulla ku oli kuskin puolen tyyny paskana niin hytkytti ihan s**tanasti lämpimänä (koko auto tärisi ihan kunnolla), mutta kylmäsä ei juuri lainkaan, koska kierrokset olivat hieman korkeammalla kuin lämpimänä...
Mulla ku oli kuskin puolen tyyny paskana niin hytkytti ihan s**tanasti lämpimänä (koko auto tärisi ihan kunnolla), mutta kylmäsä ei juuri lainkaan, koska kierrokset olivat hieman korkeammalla kuin lämpimänä...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Kyllä ne mielestäni ovat uutta vastaavassa iskussa.Jube kirjoitti:Oletko täysin varma, että kumityynyt ovat kunnossa?
Mulla ku oli kuskin puolen tyyny paskana niin hytkytti ihan s**tanasti lämpimänä (koko auto tärisi ihan kunnolla), mutta kylmäsä ei juuri lainkaan, koska kierrokset olivat hieman korkeammalla kuin lämpimänä...
Jos kaikki em. osta ovat varmasti ehjiä niin sitten ei muuta ku mankasta volumea kierros pari pienemmälle
Tahtoo hytkyttää joskus reippaastikkin eteenkin nuo suuret ja järjettömät passo kaijuttimet jotka sitäpäitsi täyttävät koko peräkontin
Näin se isäpappa tais joskus sanoa ku yritti tavaraa mersun konttiin ängetä...
Tahtoo hytkyttää joskus reippaastikkin eteenkin nuo suuret ja järjettömät passo kaijuttimet jotka sitäpäitsi täyttävät koko peräkontin
Näin se isäpappa tais joskus sanoa ku yritti tavaraa mersun konttiin ängetä...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
No nyt en lukenut kysymystä tarpeeksi tarkkaan, ajatukset oli mulla ihan voiman siirron puolellaToni R kirjoitti:Noin 20tkm sitten laitettiin kytkin, mitenkäs se kytkin hytkyttelis?Esko R kirjoitti:Se kytkin, oliko vaihettu?
Arvataan sitte vaikka, lämpimillä (notkeilla) öljyillä, nostaja(t) ei toimi kunnolla, jolloin venttiili ei aukea kunnolla, josta seuraa moinen hytkyminen.
Niin.. Ja sitte tuli mieleen semmonen, kun omistin taanoin 250D:n niin siinä oli semmonen oire että tyhjäkäynnillä, kun kone oli lämmin, se hytkytti esim. liikenne valoissa, oire korjaantu kun laitettiin alipainesäätimeen uusi painosarja.
Kyllä Mersu on aina Mersu
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Kansipahvi on puhki etupäästään. Yhdestä tiivisteen öljyreiästä vuotaa öljy jakopään koteloon ohi kiristäjän. Kone jumputtaa kun nokkaketjun kiristäjälle ei mene oikea öljynpaine (kuumana etenkään) eli öljy karkaa tiivisteen vuotokohdasta ohi kiristäjän ja löysä ketju jättää syöttöpumpun ajoituksen harhaan. Vikaa ei näe ulospäin muuten kuin irroittamalla sylinterikannen.
Kylmänä jumputus on vähäisempää ja poistuu jos kierroksia lisätään riittävästi tyhjäkäynnistä. Itsellä oli tällainen vika.
Kylmänä jumputus on vähäisempää ja poistuu jos kierroksia lisätään riittävästi tyhjäkäynnistä. Itsellä oli tällainen vika.
Eipä ole montaa tonnia kansirempasta aikaaLöpönen kirjoitti:Kansipahvi on puhki etupäästään. Yhdestä tiivisteen öljyreiästä vuotaa öljy jakopään koteloon ohi kiristäjän. Kone jumputtaa kun nokkaketjun kiristäjälle ei mene oikea öljynpaine (kuumana etenkään) eli öljy karkaa tiivisteen vuotokohdasta ohi kiristäjän ja löysä ketju jättää syöttöpumpun ajoituksen harhaan. Vikaa ei näe ulospäin muuten kuin irroittamalla sylinterikannen.
Kylmänä jumputus on vähäisempää ja poistuu jos kierroksia lisätään riittävästi tyhjäkäynnistä. Itsellä oli tällainen vika.
Mulla on tuo 250D hytkytellyt tyhjäkäynnillä jo kohta 200tkm. Eipä tuosta ole kummemepia vaurioita tullut. Kerran vaíhdeettin 5syliterin suihkuputki kun katkes.. johtuiko tämä sitten hytkyttämisestä..mene tiedä.
Vähän sitä hytinää saatiin hillittyä, kun tyhjäkäyntikierroksia pienennettiin.
Ikävä vika muuten mukavassa autossa
Vähän sitä hytinää saatiin hillittyä, kun tyhjäkäyntikierroksia pienennettiin.
Ikävä vika muuten mukavassa autossa
Lämpimänä hytkytys johtuu usein siitä, että pumpun paineventtiili tai useampi on kulunut; kuumana polttoaine on ohuempaa eikä paineventtiili jaksa pitää.
Oman 310D:n pitkästä vaihdekepistä ei tahtonut saada kiinni ennen pumppuremonttia kun kone kävi kuumana tyhjäkäyntiä; PP diesel tiesi kertoa vian suoraan oireiden perusteella ja nyt kone käy niin tasaisesti kuin ikinä voi...
Toni, säädettiinkö se pumppu, vai kunnostettiin ja säädettiin ?
Oman 310D:n pitkästä vaihdekepistä ei tahtonut saada kiinni ennen pumppuremonttia kun kone kävi kuumana tyhjäkäyntiä; PP diesel tiesi kertoa vian suoraan oireiden perusteella ja nyt kone käy niin tasaisesti kuin ikinä voi...
Toni, säädettiinkö se pumppu, vai kunnostettiin ja säädettiin ?
wiimax.fi
Paineventiilivika on vanhemmissa yllättävän yleinen. Itse sain erään 617 turbodieselin käymään jälleen tasaisesti vaihtamalla paineventtilit ja säätämällä pumpun. Aikaisemmin kone rytkytti ajossakin tosi pahasti. Eron näki penkissä heti, kun paineventiileitä vaihteli kokeeksi keskenään, niin näki heti että huonosti polttoainetta saava sylinteri vaihtui elementin mukana.
Tuossa olikin melkein kaikki hytkymiseen liittyvät syyt ehdotettu. Onkos muuten suuttimiin koskettu. Väärin säädetty tai huonosti toimiva suutin saa koneen hytkymään, kuten hyvin moni muukin syy. Itselle kävi kerran huonoa tuuria, kun erehdyin väärään dieselhuoltoon säädättämään suuttimet. Sen jälkeen alkoi 300D:kin hytkymään kunnolla. Tasainen käynti löytyi vasta toisella yrittämällä. Sittemmin olen suuttimet laittanut itse.
Veikkaisin, että kansiremontin yhteydessä on johonkin suuttimeen päässyt likaa tai säätö on vähän pielessä. Tosin paha mennä tietämään. Hytkyntää saa aikaiseksi mm. kulunut, tai väärin säädetty syöttöpumppu, kulunut kansi, ja moni muu.
Sen voin kuitenkin sanoa, että sen moottorin ei kuulu hytkyä tippaakaan. Vaikka moottorin kumityynyt olisivat rikki, niin hytkytystä ei pitäisi tuntua, koska sen moottorin ei yksinkertaisesti kuulu hytkyä. Sama koskee nakutusta, mersun dieselin pitää käydä pehmeästi ja hiljaa, jos siinä on alle 100hv/litra
Tuossa olikin melkein kaikki hytkymiseen liittyvät syyt ehdotettu. Onkos muuten suuttimiin koskettu. Väärin säädetty tai huonosti toimiva suutin saa koneen hytkymään, kuten hyvin moni muukin syy. Itselle kävi kerran huonoa tuuria, kun erehdyin väärään dieselhuoltoon säädättämään suuttimet. Sen jälkeen alkoi 300D:kin hytkymään kunnolla. Tasainen käynti löytyi vasta toisella yrittämällä. Sittemmin olen suuttimet laittanut itse.
Veikkaisin, että kansiremontin yhteydessä on johonkin suuttimeen päässyt likaa tai säätö on vähän pielessä. Tosin paha mennä tietämään. Hytkyntää saa aikaiseksi mm. kulunut, tai väärin säädetty syöttöpumppu, kulunut kansi, ja moni muu.
Sen voin kuitenkin sanoa, että sen moottorin ei kuulu hytkyä tippaakaan. Vaikka moottorin kumityynyt olisivat rikki, niin hytkytystä ei pitäisi tuntua, koska sen moottorin ei yksinkertaisesti kuulu hytkyä. Sama koskee nakutusta, mersun dieselin pitää käydä pehmeästi ja hiljaa, jos siinä on alle 100hv/litra
Tarkastettiin ja säädettiin. Olis korjattu jos olisi ollu korjattavaa.dealer kirjoitti:Lämpimänä hytkytys johtuu usein siitä, että pumpun paineventtiili tai useampi on kulunut; kuumana polttoaine on ohuempaa eikä paineventtiili jaksa pitää.
Oman 310D:n pitkästä vaihdekepistä ei tahtonut saada kiinni ennen pumppuremonttia kun kone kävi kuumana tyhjäkäyntiä; PP diesel tiesi kertoa vian suoraan oireiden perusteella ja nyt kone käy niin tasaisesti kuin ikinä voi...
Toni, säädettiinkö se pumppu, vai kunnostettiin ja säädettiin ?
Re: Mikä piru sitä hytkyttää?? 124 250D
Mitä sille pumpulle tehtiin? lisättiinkö vain syöttöä? vai korjattiinko muutenkin??Toni R kirjoitti: Pumpunkin pitäisi olla kunnossa säädetty vast.ikään by PP.diesel
Mulla hytkyi nimenomaan kuumana kun pumpun takapään laakeri oli sökö. Hytkytti niin että hävetti ja vilkuili liikennealoissa että huomaako muut että korikin heiluu. Hytkyi nimenomaan kun tuli tieltä kuumalla koneella kylille ja valoihin. Muulloin lievemmin.
Re: Mikä piru sitä hytkyttää?? 124 250D
dealer kirjoitti:juhaoh kirjoitti:Mitä sille pumpulle tehtiin? lisättiinkö vain syöttöä? vai korjattiinko muutenkin??Toni R kirjoitti: Pumpunkin pitäisi olla kunnossa säädetty vast.ikään by PP.diesel
Mulla hytkyi nimenomaan kuumana kun pumpun takapään laakeri oli sökö. Hytkytti niin että hävetti ja vilkuili liikennealoissa että huomaako muut että korikin heiluu. Hytkyi nimenomaan kun tuli tieltä kuumalla koneella kylille ja valoihin. Muulloin lievemmin.
Lämpimänä hytkytys johtuu usein siitä, että pumpun paineventtiili tai useampi on kulunut; kuumana polttoaine on ohuempaa eikä paineventtiili jaksa pitää.
Oman 310D:n pitkästä vaihdekepistä ei tahtonut saada kiinni ennen pumppuremonttia kun kone kävi kuumana tyhjäkäyntiä; PP diesel tiesi kertoa vian suoraan oireiden perusteella ja nyt kone käy niin tasaisesti kuin ikinä voi...
Toni, säädettiinkö se pumppu, vai kunnostettiin ja säädettiin ?
Tarkastettiin ja säädettiin. Olis korjattu jos olisi ollu korjattavaa
Myös se takalaakeri