Onko kellään mitään hyviä kuvia pystärin runkorakenteista?

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Onko kellään mitään hyviä kuvia pystärin runkorakenteista?

Viesti Kirjoittaja Malm »

Niin,

Jos sattuis olemaan jotain hyviä topicin mukaisia kuvia niin kun en meinaa ite löytää niin linkkiä tai imagea tänne vain :D

-risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1642
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

En nyt kuvaa saa tähän, mutta tunnen pystärin runkorakenteen kuin... no en keksi mitään hyvää vertausta. Mutta jos tarvit jotakin spesifiä tietoa?

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

No riittää kai jos saan tarkan sanallisen kuvauksen taka-apurungosta, ja edessä ei sitten mitään ihmeellistä taida ollakkaan, mutta saa siitäkin kertoa.

Eikös pystärissä kuitenkin ole tavallaan itsekantava korirakenne siinä välillä?
Meinaan vaan että lattiat pitäisi laittaa uusiksi ja mietinnän alla on kaiken maailman nelipistetuentoja palkkien kera helmoista yms. Ois hyvä siis tietää missä runkopalkit menevät persiissä ettei satu mitään vahinkoja kuten että auto olisi U:n muotoinen remontin päätteeksi.. :?

Jotten sanallinen tarinakin kelpaa vallan mainiosti. :D
Kuvat olisi vain selkeämpiä....

-risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1226
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Ei nämä hyviä kuvia ole, mutta jotain sentään löytyy:
Kuva

Lisää kuvia löytyy alapalkin linkistä tekniikanvaihdon alta.

Edit: Tuolla ei ole valitettavasti juurikaan juttua takapäästä... vielä. :)
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Hyvä kuvahan tuo on :)
Vielä jos samanlaisia kuvia löytyisi takapäästä niin olisi hyvä.
Ajattelin jos jollain olisi samanlaisia kuvia enemmän kuin tuo Daaz:n avatar.


Niin ja tottakai lattian teen sopivan pienissä paloissa joten siltä osin varon notkumista. Ja kyllähän ne runkorakenteet siinä työntouhussa selviää mutta kun tuota takapäätä on kehotettu varomaan :D Hyvin suunniteltu on puoleksi tehty. :)

-risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
pystyvalo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
Paikkakunta: vaasa/espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

eikös W123:ssa ole suht samanlainen takapään rakenne kuin w115:ssa joten tästä linkistä voisi olla hyötyä :

http://photobucket.com/albums/v211/Petehri/
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää aiheesta....

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Kyllähän se w123 takaosa näyttää samantapaiselta, mutta kyllä se on
paljon tukevampi. Olen korjaillut useammastakin w123-yksilöstä
takarunkopalkkeja, ja kori pysyy helposti ryhdissään vaikka palkista ei olisi
enää paljonkaan jäljellä. Oletteko koskaan nähneet w123 mallia, josta
"perä olisi taittunut" ? - ette varmaan....
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää aiheesta....

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Niin varsinainen aihehan oli se w115 -rakenteet. Jos tämän takarunkopalkkeja
hitsaillaan laajemmin, niin peräosa pitisi tukea, ettei se taitu.
Tukemisessa pitäisi huomioida ettei perä vajoa alas, mutta toisaalta myös
ettei se ala kääntymään ylöspäinkään....

* Ennen työn aloittamista kannattaa ottaa paljon kuvia.
* Mittakuvia voisi kysellä jostakin peltikorjaamosta jolla on Autorobot-mittakirja.
.....kai siitä kahvirahalla saisi kopion...
* Takaovien toiminta on hyvä "mittari", jos ovet ahdistaa, niin mitat on väärin.

Vastaavissa laajemmissa hitsauksissa on ollut kätevä apu VW Kuplan tunkit.
( niitä ei vaan enää tahdo lojua missään... ) Näillä tunkeilla ja apuna sopivaa
puutavaraa voi tehdä kotitekoisen "jigin".
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Petehrin kuvat ovat kyllä hyviä, niitä on tullut tihrustettua ja olen jopa alustavasti hieman kysellyt sitä autonpyörityspukkiakin häneltä...sevaan että uskalataako tommosta läpimätää pystäriä moiseen laittaa riippumaan. Sittenpähän sen näkee kun on arvioinut tilanteen kunnolla.

-risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Vastaa Viestiin