No riittää kai jos saan tarkan sanallisen kuvauksen taka-apurungosta, ja edessä ei sitten mitään ihmeellistä taida ollakkaan, mutta saa siitäkin kertoa.
Eikös pystärissä kuitenkin ole tavallaan itsekantava korirakenne siinä välillä?
Meinaan vaan että lattiat pitäisi laittaa uusiksi ja mietinnän alla on kaiken maailman nelipistetuentoja palkkien kera helmoista yms. Ois hyvä siis tietää missä runkopalkit menevät persiissä ettei satu mitään vahinkoja kuten että auto olisi U:n muotoinen remontin päätteeksi..
Jotten sanallinen tarinakin kelpaa vallan mainiosti.
Kuvat olisi vain selkeämpiä....
Hyvä kuvahan tuo on
Vielä jos samanlaisia kuvia löytyisi takapäästä niin olisi hyvä.
Ajattelin jos jollain olisi samanlaisia kuvia enemmän kuin tuo Daaz:n avatar.
Niin ja tottakai lattian teen sopivan pienissä paloissa joten siltä osin varon notkumista. Ja kyllähän ne runkorakenteet siinä työntouhussa selviää mutta kun tuota takapäätä on kehotettu varomaan Hyvin suunniteltu on puoleksi tehty.
Kyllähän se w123 takaosa näyttää samantapaiselta, mutta kyllä se on
paljon tukevampi. Olen korjaillut useammastakin w123-yksilöstä
takarunkopalkkeja, ja kori pysyy helposti ryhdissään vaikka palkista ei olisi
enää paljonkaan jäljellä. Oletteko koskaan nähneet w123 mallia, josta
"perä olisi taittunut" ? - ette varmaan....
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Niin varsinainen aihehan oli se w115 -rakenteet. Jos tämän takarunkopalkkeja
hitsaillaan laajemmin, niin peräosa pitisi tukea, ettei se taitu.
Tukemisessa pitäisi huomioida ettei perä vajoa alas, mutta toisaalta myös
ettei se ala kääntymään ylöspäinkään....
* Ennen työn aloittamista kannattaa ottaa paljon kuvia.
* Mittakuvia voisi kysellä jostakin peltikorjaamosta jolla on Autorobot-mittakirja.
.....kai siitä kahvirahalla saisi kopion...
* Takaovien toiminta on hyvä "mittari", jos ovet ahdistaa, niin mitat on väärin.
Vastaavissa laajemmissa hitsauksissa on ollut kätevä apu VW Kuplan tunkit.
( niitä ei vaan enää tahdo lojua missään... ) Näillä tunkeilla ja apuna sopivaa
puutavaraa voi tehdä kotitekoisen "jigin".
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Petehrin kuvat ovat kyllä hyviä, niitä on tullut tihrustettua ja olen jopa alustavasti hieman kysellyt sitä autonpyörityspukkiakin häneltä...sevaan että uskalataako tommosta läpimätää pystäriä moiseen laittaa riippumaan. Sittenpähän sen näkee kun on arvioinut tilanteen kunnolla.