jaa a,huomasin nyt vasta että mesessäni on 2 pa-pumppua,ja olen vaihtanut toisen pumpun 2 viikkoa sitten tietämättä toisen olemassaolosta :)esim.motonet kauppaa 2 pumppuisiin eri numerolla eli varmaankin eri pumppua kuin 1 pumppuiseen.itse laitoin luonnollisesti sen 1 pumppuisen version.ken tietää onko oikeesti niissä pumpuissa eroja ja joudunko heittään vesilintua sillä uudella ja ostamaan uudet 2 pumppua.täng juu
ps.käyntiin ei sen lähempänä tankkia olevan vaihto vaikuttanu mitenkään.
ei kai 230sessä kahta pumppu ole? tietääkseni ne on kutos koneisten juttuja. meneekö molempii piuhat? siellä nimittäin on useampi pönttö vaikka ei olisikaan kuin yksi pumppu. missä nämä sijaitsee? normaalisti pumppu/pumput on auton pohjassa takana.
toinen roikkuu keskellä autoo tankin lähellä kumien varassa paksussa letkussa kiinni ja toinen on sen muovin alla repsikan puolella putsarin vieressä.ja piuhat tulee molempiin.oisko taas tuonti kummallisuuksia tämäkin :)ja alunprin auto on 102.962,eli kai jopa 2.0L.mutta on ihan virallisesti papereita ja tietoja myöten muutettu 230 te.kun veholla esim kattovat.
no empä tarkottanu tyhjäkäyntiä vaan auton "lujaa"kulkemista,eli kiihtyvyys hukassa se vähänenkin.ja joka paikka on rassattu ja putsattu ja kulutusosat vaihdettu ja kokeiltu eri ilmamäärämittaria ja määränjakajaa,niin 1 koe muiotten joukossa oli vaihtaa pa-pumppu kun tuli mieleen jospa ei paineet riitä kun se vanha pumppu sirisi niin maan vietävästi ja tärisikin aivan hulluna.mutta eipä vaikutusta auton kulkemisee,economy mittari ei oo lähelläkään punasta tasasessa ajossa ja pienessä kiihdytyksessäkään mutta reilusti kaasua painaessa tapahtumat on aikas vähissä .
Bensa farkuissa taitaa kaikissa olla kaksi pumppua. Vaihdoin omaani takimmaisen pumpun, kun se pitkän vinkumisen jälkeen yllättäen "leikkasi kiinni". Kysyin tuolloin Boschin varaosamyyjältä, että miksi siellä auton alla on kaksi pumppua? Selitykseksi sain, että farkun bensatankki on alempana kuin sedanin ja bensatankin alla oleva pumppu varmistaa suodattimen vieressä olevan pumpun bensansaannin ääritilanteissa esim jyrkässä ylämäessä tankin ollessa lähes tyhjä tms.!