pa-pumppu?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

pa-pumppu?

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

jaa a,huomasin nyt vasta että mesessäni on 2 pa-pumppua,ja olen vaihtanut toisen pumpun 2 viikkoa sitten tietämättä toisen olemassaolosta :)esim.motonet kauppaa 2 pumppuisiin eri numerolla eli varmaankin eri pumppua kuin 1 pumppuiseen.itse laitoin luonnollisesti sen 1 pumppuisen version.ken tietää onko oikeesti niissä pumpuissa eroja ja joudunko heittään vesilintua sillä uudella ja ostamaan uudet 2 pumppua.täng juu :)
ps.käyntiin ei sen lähempänä tankkia olevan vaihto vaikuttanu mitenkään.
aina vaan fixataan :) 230te -86
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

ei kai 230sessä kahta pumppu ole? tietääkseni ne on kutos koneisten juttuja. meneekö molempii piuhat? siellä nimittäin on useampi pönttö vaikka ei olisikaan kuin yksi pumppu. missä nämä sijaitsee? normaalisti pumppu/pumput on auton pohjassa takana.
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

toinen roikkuu keskellä autoo tankin lähellä kumien varassa paksussa letkussa kiinni ja toinen on sen muovin alla repsikan puolella putsarin vieressä.ja piuhat tulee molempiin.oisko taas tuonti kummallisuuksia tämäkin :)ja alunprin auto on 102.962,eli kai jopa 2.0L.mutta on ihan virallisesti papereita ja tietoja myöten muutettu 230 te.kun veholla esim kattovat.
aina vaan fixataan :) 230te -86
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

UP!

onko niissä itse pumpuissa eroa...viisaita päitä yhteen ny.
aina vaan fixataan :) 230te -86
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

ei tietääkseni. kuutosissa on kaksi pumppua vain sen takia että saadaan tuotto tarpeeksi suureksi.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18279
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

"käyntiin ei sen lähempänä tankkia olevan vaihto vaikuttanu mitenkään."

No ei varmaan; jos pumppu on rikki ei käy, jos ehyt niin käy. :?:
wiimax.fi
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

no empä tarkottanu tyhjäkäyntiä vaan auton "lujaa"kulkemista,eli kiihtyvyys hukassa se vähänenkin.ja joka paikka on rassattu ja putsattu ja kulutusosat vaihdettu ja kokeiltu eri ilmamäärämittaria ja määränjakajaa,niin 1 koe muiotten joukossa oli vaihtaa pa-pumppu kun tuli mieleen jospa ei paineet riitä kun se vanha pumppu sirisi niin maan vietävästi ja tärisikin aivan hulluna.mutta eipä vaikutusta auton kulkemisee,economy mittari ei oo lähelläkään punasta tasasessa ajossa ja pienessä kiihdytyksessäkään mutta reilusti kaasua painaessa tapahtumat on aikas vähissä :).
aina vaan fixataan :) 230te -86
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

*Kröhöm* entä se bensansuodatin *Kröhöm*.

Ei nimittäin auta suurtehopumppukaan, jos on letkunmutka täynnä sakkaa...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

suodatin vaihdettu ensimmäsenä oireitten alkaessa.
aina vaan fixataan :) 230te -86
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Pietu71 kirjoitti:suodatin vaihdettu ensimmäsenä oireitten alkaessa.

Ou jes.

Ja tuo oli/ei ollut kat-versio?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

katti on putkessa ei rekisteriotteessa ja lambda-anturi on heitetty saksanmaalla jo metsään,johdot vaan löytyy maton alta.
aina vaan fixataan :) 230te -86
Avatar
jake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Ke 09.04.2003 09:11
Paikkakunta: Peking

Viesti Kirjoittaja jake »

Bensa farkuissa taitaa kaikissa olla kaksi pumppua. Vaihdoin omaani takimmaisen pumpun, kun se pitkän vinkumisen jälkeen yllättäen "leikkasi kiinni". Kysyin tuolloin Boschin varaosamyyjältä, että miksi siellä auton alla on kaksi pumppua? Selitykseksi sain, että farkun bensatankki on alempana kuin sedanin ja bensatankin alla oleva pumppu varmistaa suodattimen vieressä olevan pumpun bensansaannin ääritilanteissa esim jyrkässä ylämäessä tankin ollessa lähes tyhjä tms.!
W124 E220T
Vastaa Viestiin