C-mallin virtalukko jumitti siten ettei virtoja saa päälle ja kaiken lisäksi rattilukko napsati päälle, hatuttaa... Jos joku viisaampi voisi kertoa tarkasti kuinka purkaa ko. rakennelma mahdollisimman pienin kustannuksin ilman että puran koko etuosaa (tai tulee hel..tin kalliiksi). Aiemmin näytti asiasta olevan topicceja mutta suurin osa käsitteli 124 koppaisia, vai onko tässäkin mallissa samanlainen purkuoperaatio.
Kiitoksia etukäteen!
W202:n virtalukko
Tuossa on asiasta jotakin, kannattaa aloittaa homma kärsivällisellä avaimen ja ratin nytkyttelyllä, kuten varmaan olet jo tehnytkin? Joskus se saattaa päästä pinteestä jo 11 tunnin nytkyttelyn jälkeen
Käytä hakua sanalla "virtalukko" niin alkaa asiaa löytyä...
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=20327

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=20327
Avaimesta voi vääntää pihdeillä varovasti "virtapäällesuuntaan" samalla kun kaveri lyö lujasti vasaralla ja tuurnalla avaimen viereen lukkopesään.
Ainakin 124-201 näin saa kääntymään yli puolet jumissa olevista lukkopesistä kun jaksaa muokata...
W210 virtalukko on sitten aivan kurja hajotettava jos se menee jumiin, nimimerkillä "kaikki pas*aksi niin purkautuu".
Onneksi ei ole yleistä, ainakaan vielä...
Ainakin 124-201 näin saa kääntymään yli puolet jumissa olevista lukkopesistä kun jaksaa muokata...
W210 virtalukko on sitten aivan kurja hajotettava jos se menee jumiin, nimimerkillä "kaikki pas*aksi niin purkautuu".
Onneksi ei ole yleistä, ainakaan vielä...
wiimax.fi
Termos,
Minkä ikäinen pirssi on kyseessä ja millaisella avaimella varustettu?
Tuossa juuri vaihdettiin virtalukon partuuna serkkupojan pirssiin (-97 linkkuavain). Oli kyllä hökötys sen verran kulunut, että ihmetytti, jotta vielä suostui kääntymään.
Lukkoa testatessani havaitsin erään asian: jos avainta kääntää aukipäin, niin haitat haraavat enemmän vastaan. Jos sitä kääntää kiinnipäin, niin haitat vetäytyvät jonkin verran sisäänpäin. Eli jos avain ei tunnu kääntyvän, niin kannattaa kokeilla kääntää avainta kevyesti kiinnipäin ja jollain työkalulla lukon suun peltilevystä aukipäin. Noin toimien voi lukko vielä auetakin.
Ennenkuin lukkoon pääsee kunnolla käsiksi, pitää kammeta irti käynnistyksen eston kela. Jos/kun avain kääntyy ykkösasentoon, se musta suojus lähtee irti kääntämällä sitä pihdeillä vastapäivään (kiitti dealer).
t.
Risto
Minkä ikäinen pirssi on kyseessä ja millaisella avaimella varustettu?
Tuossa juuri vaihdettiin virtalukon partuuna serkkupojan pirssiin (-97 linkkuavain). Oli kyllä hökötys sen verran kulunut, että ihmetytti, jotta vielä suostui kääntymään.
Lukkoa testatessani havaitsin erään asian: jos avainta kääntää aukipäin, niin haitat haraavat enemmän vastaan. Jos sitä kääntää kiinnipäin, niin haitat vetäytyvät jonkin verran sisäänpäin. Eli jos avain ei tunnu kääntyvän, niin kannattaa kokeilla kääntää avainta kevyesti kiinnipäin ja jollain työkalulla lukon suun peltilevystä aukipäin. Noin toimien voi lukko vielä auetakin.
Ennenkuin lukkoon pääsee kunnolla käsiksi, pitää kammeta irti käynnistyksen eston kela. Jos/kun avain kääntyy ykkösasentoon, se musta suojus lähtee irti kääntämällä sitä pihdeillä vastapäivään (kiitti dealer).
t.
Risto
E500 – 211.070