Lemföder alatukivarsi w124

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Arvoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: To 18.08.2016 10:37

Lemföder alatukivarsi w124

Viesti Kirjoittaja Arvoo »

Onko kellään kokemuksia lemförderin alatukivarsista w124 mersussa tuli tilattua ja paketissa lukee made in taiwan. Kauanko porukalla nivelet ja puslat kestänyt noissa?
W124 E300 Diesel -94
W124 200D -89
W124 sportline 300D Turbo -92
W406 ”laulumersu” -70
S211 280 cdi -08
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Lemföder alatukivarsi w124

Viesti Kirjoittaja atlas »

Nivel ja helat on vaihdettavissa ja jos varsi oli ruostunut ei ole uusissa kuin tarvikkeita tai vaihto ehto etsiä käytetty...aikansa kestää...toki voitele palloniveltä lisää ja muista kiriä puslien pultti vasta kun auto on alhaalla ja painele vielä lokarista sitä että pusla asetttuu oikeaan asentoon muuten se jää kierteelleen ja repeää.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1510
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: Lemföder alatukivarsi w124

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Älä vaan voitele, se saattaa heikentää nivelen kestoikää.
Toi kiristys vasta kun auto on normaaliasennossa jää yllättävän mnelta korjaamoltakin tekemättä, ja sitten ihmetellään osan "huonoa" laatua, kun se huono on siellä peilissä :D
Lopuksi sitten pyöränkulmat, tietty.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4001
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Lemföder alatukivarsi w124

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Oliko eteen vai taakse toi varsi? Etuvarteen tietty liittyy noi palloniveljutut ja taakse yhtä lailla voi vaihtaa puslat. Takana yleisimmin se ulommainen nivel hajoaa ja sisempi pysyy ehjänä.

Yleensä kai Lemförder on parhaina pidettyjä tarvikeosia. Muistelisin, että viimeksi kun laitoin alkuperäiset raidetangot Mersuun, niin olivat merkeistä päätellen Lemförderin tekemät.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
toozi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Su 15.01.2006 14:10

Re: Lemföder alatukivarsi w124

Viesti Kirjoittaja toozi »

Lemförder pitäs olla ihan laadukas tarvikeosa. Luulis että ovat laadusta huolehtineet, vaikka olisivatkin kiinassa tehtyjä. Motonetista joskus ostin w202 etu alatukivarret, jotka olivat Moog chassis parts /Federal Mogul -nimellä ja niissä oli n.5mm mittaheitto. Eli etupyörä tuli n. 5mm liian eteen ja caster kulma tietysti liian loivaksi. Ei saanu edes säätöpulteilla kohdalleen ja autosta tuli entistä uraherkkempi.
nes2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Ma 20.09.2010 16:53

Re: Lemföder alatukivarsi w124

Viesti Kirjoittaja nes2 »

Yleensä lemförderin puslat mersuun on olleet selvästi alkuperäisosia mistä merkit enemmän tai vähemmän onnistuneesti viilattu pois.

Alustan pelti ja valu-osissa taitaa kyllä olla tuotanto siirtynyt aika pitkälti itämaille, toisinaan itäblokkiin ja toisinaan aasiaan.
S124 300 TDT 4Matic -87
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5743
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Lemföder alatukivarsi w124

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Juhani Halmeenmäki kirjoitti:Älä vaan voitele, se saattaa heikentää nivelen kestoikää.
Toi kiristys vasta kun auto on normaaliasennossa jää yllättävän mnelta korjaamoltakin tekemättä, ja sitten ihmetellään osan "huonoa" laatua, kun se huono on siellä peilissä :D
Lopuksi sitten pyöränkulmat, tietty.
mikä olis peruste ettei kärsi uuteen niveleen laittaa lisää rasvaa, kun sitä on siellä muutenki vähän jos ollenkaan :roll:
miten rasvan lisäys voi heikentää nivelen käyttö ikää :?:
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4001
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Lemföder alatukivarsi w124

Viesti Kirjoittaja Nozki »

touhottaja kirjoitti:
Juhani Halmeenmäki kirjoitti:Älä vaan voitele, se saattaa heikentää nivelen kestoikää.
Toi kiristys vasta kun auto on normaaliasennossa jää yllättävän mnelta korjaamoltakin tekemättä, ja sitten ihmetellään osan "huonoa" laatua, kun se huono on siellä peilissä :D
Lopuksi sitten pyöränkulmat, tietty.
mikä olis peruste ettei kärsi uuteen niveleen laittaa lisää rasvaa, kun sitä on siellä muutenki vähän jos ollenkaan :roll:
miten rasvan lisäys voi heikentää nivelen käyttö ikää :?:
No ainakin niissä nivelissä, joissa on kumin alla muoviosia, niin vääräntyyppinen rasva voi hajottaa muovia tai kumia varsinkin. Esim niissä alkuperäisissä raidetangoissa niveleen laitettu rasva oli sellaista valkoista kamaa eikä mitään perinteistä öljypohjaisen näköistä ruskeaa tai mustaa. Jos varmuudella tietäisi alkuperäisen rasvan tyypin, niin sitten en tiedä, mitä haittaa sellaisen lisäämisestä voisi olla.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1510
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: Lemföder alatukivarsi w124

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Totaalinen tarpeettomuus, jos nivelessä on muovilaakerointi, kuten yleensä on. Yhteensopivuus muiden rasva-, kumi- ja muovilaatujen kanssa, joita siellä on. Mahdollisuus rikkoa suojakumi rasvauksessa, jo neulanreikäkin riittää. Liika rasva pullauttaa kumin irti.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18277
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Lemföder alatukivarsi w124

Viesti Kirjoittaja dealer »

Lisärasvauksen tarpeellisuuteen enemmälti kantaa ottamatta; valtaosa 124 väljistä alapallonivelistä on sisältä kuivia.
wiimax.fi
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Lemföder alatukivarsi w124

Viesti Kirjoittaja atlas »

Toi valkea rasva voi m uuten olla biorasvaa mitä elintarvike laatukin hyväksyy...voihan olla että salassa on tehty ympäristö sopimuksia taas.
Nimittäin käytän valkeaa töissä paljon ja samalta vaikuttaa....tosin faktaahan sitä pitäisi aina jorista mutta jokin testi olisi paikallaan.
Molybdeeni sulfidi rasvassa taas on jotain hiovia hiukkasia..sitä en laittaisi vaan jotain veden kestävää.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1510
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: Lemföder alatukivarsi w124

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

MoS ei ole hiovaa. Ne hiukkaset vaimentaa iskuina tulevaa rasitusta.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Vastaa Viestiin