Lemföder alatukivarsi w124
Lemföder alatukivarsi w124
Onko kellään kokemuksia lemförderin alatukivarsista w124 mersussa tuli tilattua ja paketissa lukee made in taiwan. Kauanko porukalla nivelet ja puslat kestänyt noissa?
W124 E300 Diesel -94
W124 200D -89
W124 sportline 300D Turbo -92
W406 ”laulumersu” -70
S211 280 cdi -08
W124 200D -89
W124 sportline 300D Turbo -92
W406 ”laulumersu” -70
S211 280 cdi -08
Re: Lemföder alatukivarsi w124
Nivel ja helat on vaihdettavissa ja jos varsi oli ruostunut ei ole uusissa kuin tarvikkeita tai vaihto ehto etsiä käytetty...aikansa kestää...toki voitele palloniveltä lisää ja muista kiriä puslien pultti vasta kun auto on alhaalla ja painele vielä lokarista sitä että pusla asetttuu oikeaan asentoon muuten se jää kierteelleen ja repeää.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1510
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Lemföder alatukivarsi w124
Älä vaan voitele, se saattaa heikentää nivelen kestoikää.
Toi kiristys vasta kun auto on normaaliasennossa jää yllättävän mnelta korjaamoltakin tekemättä, ja sitten ihmetellään osan "huonoa" laatua, kun se huono on siellä peilissä
Lopuksi sitten pyöränkulmat, tietty.
Toi kiristys vasta kun auto on normaaliasennossa jää yllättävän mnelta korjaamoltakin tekemättä, ja sitten ihmetellään osan "huonoa" laatua, kun se huono on siellä peilissä

Lopuksi sitten pyöränkulmat, tietty.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Lemföder alatukivarsi w124
Oliko eteen vai taakse toi varsi? Etuvarteen tietty liittyy noi palloniveljutut ja taakse yhtä lailla voi vaihtaa puslat. Takana yleisimmin se ulommainen nivel hajoaa ja sisempi pysyy ehjänä.
Yleensä kai Lemförder on parhaina pidettyjä tarvikeosia. Muistelisin, että viimeksi kun laitoin alkuperäiset raidetangot Mersuun, niin olivat merkeistä päätellen Lemförderin tekemät.
Yleensä kai Lemförder on parhaina pidettyjä tarvikeosia. Muistelisin, että viimeksi kun laitoin alkuperäiset raidetangot Mersuun, niin olivat merkeistä päätellen Lemförderin tekemät.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Lemföder alatukivarsi w124
Lemförder pitäs olla ihan laadukas tarvikeosa. Luulis että ovat laadusta huolehtineet, vaikka olisivatkin kiinassa tehtyjä. Motonetista joskus ostin w202 etu alatukivarret, jotka olivat Moog chassis parts /Federal Mogul -nimellä ja niissä oli n.5mm mittaheitto. Eli etupyörä tuli n. 5mm liian eteen ja caster kulma tietysti liian loivaksi. Ei saanu edes säätöpulteilla kohdalleen ja autosta tuli entistä uraherkkempi.
Re: Lemföder alatukivarsi w124
Yleensä lemförderin puslat mersuun on olleet selvästi alkuperäisosia mistä merkit enemmän tai vähemmän onnistuneesti viilattu pois.
Alustan pelti ja valu-osissa taitaa kyllä olla tuotanto siirtynyt aika pitkälti itämaille, toisinaan itäblokkiin ja toisinaan aasiaan.
Alustan pelti ja valu-osissa taitaa kyllä olla tuotanto siirtynyt aika pitkälti itämaille, toisinaan itäblokkiin ja toisinaan aasiaan.
S124 300 TDT 4Matic -87
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5743
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Lemföder alatukivarsi w124
mikä olis peruste ettei kärsi uuteen niveleen laittaa lisää rasvaa, kun sitä on siellä muutenki vähän jos ollenkaanJuhani Halmeenmäki kirjoitti:Älä vaan voitele, se saattaa heikentää nivelen kestoikää.
Toi kiristys vasta kun auto on normaaliasennossa jää yllättävän mnelta korjaamoltakin tekemättä, ja sitten ihmetellään osan "huonoa" laatua, kun se huono on siellä peilissä![]()
Lopuksi sitten pyöränkulmat, tietty.

miten rasvan lisäys voi heikentää nivelen käyttö ikää

Re: Lemföder alatukivarsi w124
No ainakin niissä nivelissä, joissa on kumin alla muoviosia, niin vääräntyyppinen rasva voi hajottaa muovia tai kumia varsinkin. Esim niissä alkuperäisissä raidetangoissa niveleen laitettu rasva oli sellaista valkoista kamaa eikä mitään perinteistä öljypohjaisen näköistä ruskeaa tai mustaa. Jos varmuudella tietäisi alkuperäisen rasvan tyypin, niin sitten en tiedä, mitä haittaa sellaisen lisäämisestä voisi olla.touhottaja kirjoitti:mikä olis peruste ettei kärsi uuteen niveleen laittaa lisää rasvaa, kun sitä on siellä muutenki vähän jos ollenkaanJuhani Halmeenmäki kirjoitti:Älä vaan voitele, se saattaa heikentää nivelen kestoikää.
Toi kiristys vasta kun auto on normaaliasennossa jää yllättävän mnelta korjaamoltakin tekemättä, ja sitten ihmetellään osan "huonoa" laatua, kun se huono on siellä peilissä![]()
Lopuksi sitten pyöränkulmat, tietty.
miten rasvan lisäys voi heikentää nivelen käyttö ikää
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1510
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Lemföder alatukivarsi w124
Totaalinen tarpeettomuus, jos nivelessä on muovilaakerointi, kuten yleensä on. Yhteensopivuus muiden rasva-, kumi- ja muovilaatujen kanssa, joita siellä on. Mahdollisuus rikkoa suojakumi rasvauksessa, jo neulanreikäkin riittää. Liika rasva pullauttaa kumin irti.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Lemföder alatukivarsi w124
Lisärasvauksen tarpeellisuuteen enemmälti kantaa ottamatta; valtaosa 124 väljistä alapallonivelistä on sisältä kuivia.
wiimax.fi
Re: Lemföder alatukivarsi w124
Toi valkea rasva voi m uuten olla biorasvaa mitä elintarvike laatukin hyväksyy...voihan olla että salassa on tehty ympäristö sopimuksia taas.
Nimittäin käytän valkeaa töissä paljon ja samalta vaikuttaa....tosin faktaahan sitä pitäisi aina jorista mutta jokin testi olisi paikallaan.
Molybdeeni sulfidi rasvassa taas on jotain hiovia hiukkasia..sitä en laittaisi vaan jotain veden kestävää.
Nimittäin käytän valkeaa töissä paljon ja samalta vaikuttaa....tosin faktaahan sitä pitäisi aina jorista mutta jokin testi olisi paikallaan.
Molybdeeni sulfidi rasvassa taas on jotain hiovia hiukkasia..sitä en laittaisi vaan jotain veden kestävää.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1510
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Lemföder alatukivarsi w124
MoS ei ole hiovaa. Ne hiukkaset vaimentaa iskuina tulevaa rasitusta.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...