W124 Automaattilaatikossa vikaa. Apuuuuva
W124 Automaattilaatikossa vikaa. Apuuuuva
TErve
ELi mersussa 230CE vm-87 ilmeni vikaa lootassa. Jos kiihdyttää D asennossa kaasu pohjassa, ei ilmene mitään ongelmia. Jos taas ajelee D asennossa pintakaasulla, kierrokset nousee 3 :lta 4:lle vaihtaessa hetkellisesti 5000-6000 ja luistaa. Jos ajelee D asennossa tasasta 80km/h laatikko renaa koko aika 3:sta ja 4:sta edestaas. Muut vaihteet pelaa ihan ongelmitta, mutta 3 ja 4 välissä on ongelmia. Auto pelaa myös siten, että ajelen 3:lla ja kun vauhtia on kertynyt noin 90 km/h, vaihdan D:lle.
Toivottavasti jollain olisi hajua näistä. Esim Mega auto Lahdessa ( merkkihuolto ) ei ymmärtänyt / halunnut ymmärtää
ELi mersussa 230CE vm-87 ilmeni vikaa lootassa. Jos kiihdyttää D asennossa kaasu pohjassa, ei ilmene mitään ongelmia. Jos taas ajelee D asennossa pintakaasulla, kierrokset nousee 3 :lta 4:lle vaihtaessa hetkellisesti 5000-6000 ja luistaa. Jos ajelee D asennossa tasasta 80km/h laatikko renaa koko aika 3:sta ja 4:sta edestaas. Muut vaihteet pelaa ihan ongelmitta, mutta 3 ja 4 välissä on ongelmia. Auto pelaa myös siten, että ajelen 3:lla ja kun vauhtia on kertynyt noin 90 km/h, vaihdan D:lle.
Toivottavasti jollain olisi hajua näistä. Esim Mega auto Lahdessa ( merkkihuolto ) ei ymmärtänyt / halunnut ymmärtää
Pösökuski on aina väärässä
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 190
- Liittynyt: Su 12.09.2004 23:11
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Mä kokeilisin ehkäpä tota vaijeria.Omassa pirssissä innostuin hivenen liikaa sitä ruuvaamaan, niin 3 ja 4 välissä se nosti kierroksia mutta ei vaihtanut vaihdetta kunnolla.Ruuvasin nupikkaa sitten hivenen takas ja vaihdoit "normalisoituivat".
"Uuden vuoden rakettien ampuminen tapahtuu isännöitsijän määräämällä alueella ja lasten ampumisesta on sovittava erikseen."
Tupakka lyhentää elämää 2minuuttia, Olut pullo neljä minuuttia ja työpäivä 8 tuntia
Tupakka lyhentää elämää 2minuuttia, Olut pullo neljä minuuttia ja työpäivä 8 tuntia
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ilman säätöä
Tuosta kysymyksestä ei tule ihan varmaa kuvaa siitä, ilmaantuiko nämä häiriöt omia aikojaan. Vai onko tuo seurausta jonkinlaisesta säätelystä? Tai auton huollosta?
Oireet ovat sen verran omituiset, että veikkaisin vian olevan alipainepuolella. Esim. jokin alipaineletku on haljennut tai irronnnut.
Oireet ovat sen verran omituiset, että veikkaisin vian olevan alipainepuolella. Esim. jokin alipaineletku on haljennut tai irronnnut.
Terveisin
Tero
Tero
eikös se mene niin että jos on alipaineletku katkipoikki niin vaihteet paukkuu turhankin kovaa päällä?
noh, paineita vois kokeillä säätää mutta saattaahan tuo olla jo hiemen liian kulunut laite että varmaan kannattas kiikuttaa huoltoon loota jos se ei siitä tokene...
kai se jarkko jotain kohta vastaa....huhuu!
-risto
noh, paineita vois kokeillä säätää mutta saattaahan tuo olla jo hiemen liian kulunut laite että varmaan kannattas kiikuttaa huoltoon loota jos se ei siitä tokene...
kai se jarkko jotain kohta vastaa....huhuu!
-risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
-
- Vaihteistospesialisti
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
- Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
- Viesti:
No heti sitä aletaan huhuilemaan ku ei kerkii heti vastata 
Jos vaihto lipsuu niin painetta sieltä puuttuu, ja se pitäisi saada säätämällä korjattua.
Vaijeria tuossa voisi tosiaan ensiksi kiristää, voisi auttaa tuohon vaivaan.
Mutta vaihtuukos vaihteet muuten osapuilleen oikeilla kierroksilla? Voisihan sitä kiriä painetta myös lootan kupeesta.

Jos vaihto lipsuu niin painetta sieltä puuttuu, ja se pitäisi saada säätämällä korjattua.
Vaijeria tuossa voisi tosiaan ensiksi kiristää, voisi auttaa tuohon vaivaan.
Mutta vaihtuukos vaihteet muuten osapuilleen oikeilla kierroksilla? Voisihan sitä kiriä painetta myös lootan kupeesta.
- Kakkosnelonen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 80
- Liittynyt: Ma 30.08.2004 09:25
- Paikkakunta: pohjois-suomi
Suurkiitokset kaikille. Odotin itse Gurun kautta ylioraakkeli Jarkko S:n kommenttia hiki otsalla. Helpottava kuulla, että kyseessä ei ole välttämättä mikään tonnin remppa. Se lähinnä ihmetyttää, että alemmat vaihteet toimii, kun junan vessa, eli vaihtaa niin pehmeästi, että vaihtoa harvoin edes huomaa. Jos tulee jotain vielä mieleen, tai herää lisäkysymyksiä oireista, niin kirjoitelkaa ihmeessä
Pösökuski on aina väärässä
Voi olla, että puolustelen oman lootani lievähköä nykimistä vaihtaessa. Säädin sitä viime syksynä ja sain mielestäni ihan mukavasti toimimaan.
En nimen omaan hakenut täysin nykäisemätöntä vaihtamista, koska käsittääkseni vaarana on luistaminen.
Elikkäs vaihtaessa tuntuu pykälä selvästi, mutta ei repivästi. Samalla kierrokset putoavat selkeästi ylöspäin mentäessä.
Viisaammat oikaiskoot.
PS. Öljyt ja suodatin kannattaa vaihtaa, jos epäilee vikaa. Niistä näkee jotain kunnosta tai kunnottomuudesta.
PS2. Omassa tomaatissa tiiviste on sama kuin 24 venaisessa. Oisko niin, että loota on vaihdettu jossain vaiheessa? Eli onko niissä eroa ja käykö vaihto heittämällä?
Tiivisteen kanssa tuli nimittäin eka kerralla ongelmia, kun tilasin M-netista luettelon ja auton mallin mukaan sen. Tuli kaksi kertaa väärä, kunnes kaveri sanoi, että siinä onkin 24 venaisen laatikko.
W124 300E (12 ventt.)
En nimen omaan hakenut täysin nykäisemätöntä vaihtamista, koska käsittääkseni vaarana on luistaminen.
Elikkäs vaihtaessa tuntuu pykälä selvästi, mutta ei repivästi. Samalla kierrokset putoavat selkeästi ylöspäin mentäessä.
Viisaammat oikaiskoot.
PS. Öljyt ja suodatin kannattaa vaihtaa, jos epäilee vikaa. Niistä näkee jotain kunnosta tai kunnottomuudesta.
PS2. Omassa tomaatissa tiiviste on sama kuin 24 venaisessa. Oisko niin, että loota on vaihdettu jossain vaiheessa? Eli onko niissä eroa ja käykö vaihto heittämällä?
Tiivisteen kanssa tuli nimittäin eka kerralla ongelmia, kun tilasin M-netista luettelon ja auton mallin mukaan sen. Tuli kaksi kertaa väärä, kunnes kaveri sanoi, että siinä onkin 24 venaisen laatikko.
W124 300E (12 ventt.)
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
-
- Vaihteistospesialisti
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
- Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
- Viesti:
Puutunpas vielä tuohonkin. Eli vaihdot saisivat olla semmoisia että vähän tuntuvat, eli aika napakoita. Silloin ei paikat kulu niin sukkelaan kuin löysillä pykällyksillä.oska kirjoitti:Se lähinnä ihmetyttää, että alemmat vaihteet toimii, kun junan vessa, eli vaihtaa niin pehmeästi, että vaihtoa harvoin edes huomaa
Edit: Spede10, aivan oikein säädit laatikon. Hivenen napakka mieluummin kuin hivenen löysä.
Jos 24v:ssä on 722.3 niin pohjan tiiviste on sama kuin muissakin 722.3:ssa. Yleensä monivenakutosen perässä on 5v 722.5, jossa siinäkin sama pohjan tiiviste kuin 722.3. Ettei antanut vahingossa pienemmän 722.4:n tiivistettä?
Tiivisteet ovat eri mallisia. Sanoivat tätä, mikä käy laatikkooni "kasimalliseksi".Jarkko S kirjoitti:Puutunpas vielä tuohonkin. Eli vaihdot saisivat olla semmoisia että vähän tuntuvat, eli aika napakoita. Silloin ei paikat kulu niin sukkelaan kuin löysillä pykällyksillä.oska kirjoitti:Se lähinnä ihmetyttää, että alemmat vaihteet toimii, kun junan vessa, eli vaihtaa niin pehmeästi, että vaihtoa harvoin edes huomaa
Edit: Spede10, aivan oikein säädit laatikon. Hivenen napakka mieluummin kuin hivenen löysä.
Jos 24v:ssä on 722.3 niin pohjan tiiviste on sama kuin muissakin 722.3:ssa. Yleensä monivenakutosen perässä on 5v 722.5, jossa siinäkin sama pohjan tiiviste kuin 722.3. Ettei antanut vahingossa pienemmän 722.4:n tiivistettä?
Onhan se hiukan 8 -umeron muotoinen, kun käyttää mielikuvitusta.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
- Kakkosnelonen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 80
- Liittynyt: Ma 30.08.2004 09:25
- Paikkakunta: pohjois-suomi
-
- Vaihteistospesialisti
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
- Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
- Viesti:
Vaihtaako se liian herkkään pientä? Löysää hiukan vaijeria ja tarvittaessa kiri laatikon kyljestä takaisin jos menee liian pehmeeks vaihdot vaijerin löysäämisen jälkeen.nani81 kirjoitti:Sitä vielä ihmettelen et joskus valoihin tullessa jos joutuu jarruttamaan enemmän, niin tuntuu sellanen paukahdus ku laatikko vaihtaa pienemmälle et luuli jonkun olevan tulossa sisään autoon pohjankautta
Spede10, on se tosiaan vähän 8:n muotoinen etenkin mielikuvituksen avulla

Mutta isommissa 4-vaihteisissa öljypohjantiivisteen pitäisi olla kyllä sama. Minkäslaisia ne väärät oli?
- Kakkosnelonen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 80
- Liittynyt: Ma 30.08.2004 09:25
- Paikkakunta: pohjois-suomi
<Jarkko S. kirjoitti:
Mutta isommissa 4-vaihteisissa öljypohjantiivisteen pitäisi olla kyllä sama. Minkäslaisia ne väärät oli?>
Jos oikein muistan, niin sivut suoria, ei siis sitä keskellä olevaa polveketta. Joku sanoisi sitä vaikkaa uumaksi, eli vyötäröksi.
Mutta isommissa 4-vaihteisissa öljypohjantiivisteen pitäisi olla kyllä sama. Minkäslaisia ne väärät oli?>
Jos oikein muistan, niin sivut suoria, ei siis sitä keskellä olevaa polveketta. Joku sanoisi sitä vaikkaa uumaksi, eli vyötäröksi.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
-
- Vaihteistospesialisti
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
- Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
- Viesti:
Ylivaihdetta tuossa ei ole, nelonen on suora, eli välitys 1.00
Turbiineja (momentinmuuntimia) noissa ei ole särkyillyt pahemmin, pari tapausta muistan hatarasti jolloin turbiinissa oli vikaa.
Kokeile nyt säätää sitä lootaa jumaliste
Edit: Umpilikainen suodatinkin voi aiheuttaa jonkunsortin ongelmaa, millos se on vaihdettu, ja öljyt?
Turbiineja (momentinmuuntimia) noissa ei ole särkyillyt pahemmin, pari tapausta muistan hatarasti jolloin turbiinissa oli vikaa.
Kokeile nyt säätää sitä lootaa jumaliste

Edit: Umpilikainen suodatinkin voi aiheuttaa jonkunsortin ongelmaa, millos se on vaihdettu, ja öljyt?