W123, vanne 15"x7 et 35 Saako mahtumaan ?
-
- Vakiokalustoa
W123, vanne 15"x7 et 35 Saako mahtumaan ?
Eli saako W123:seen sovitettua 15" x 7" et 35 aluvanteita ?
Re: W123, vanne 15"x7 et 35 Saako mahtumaan ?
muistaakseni taakse menee mutta eteen joutuu laittamaan 10mm levityspalat joita EN SUOSITTELE.ja kuten avantarin kuvasta näkyy niin edestä aika tasan kyljen kans ja takana liian sisällä.kuvassa 7*15 et 35 muistaakseni. 

Viimeksi muokannut sooppa, Su 20.03.2005 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vakiokalustoa
-
- Vakiokalustoa
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
Eihän niissä mitään ihmeellistä ole, mutta ovat kuitenkin laittomia. Jotakuta se voi haitata.markox kirjoitti:Eihän siinä ole mitään ihmeempää pelleilyä, varsinkin jos on keskittävät palat.sooppa kirjoitti:itse en kyllä enää pelleilisi noiden levikepalojen kanssa,ennemmin hommaat vanteet jotka sopii suoraan.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
-
- Vakiokalustoa
Ja lailliasikin on, jos se on välissä irrallaan, se on laiton. Jos se keskittävä pala laitetaan yhdellä ruuvilla kiinni, esim samalla ruuvilla millä levykin on kiinni navassa, se muuttuu lailliseksi, näin kertoi ammattilainen rengasliikkeessä.Olli Lajunen kirjoitti:Eihän niissä mitään ihmeellistä ole, mutta ovat kuitenkin laittomia. Jotakuta se voi haitata.
Itse en pidä sitä suurena rikoksena, vaikka laitonta olisikin

-
- Vakiokalustoa
En meinaa kiinnittää, kuten jo totesin minua ei niiden laillisuus kiinnosta, vaan ainoastaan että niillä saa nuo vanteet pyörimään siinä.sooppa kirjoitti:kuinkas meinaat levikepalan kiinnittää napaan kun muistaakseni mersussa ei ole kun pyöränpultit,ikinä en ole nähnyt levikepaloilla varustettuja vanteita jotka ei vemputtais mutta kerta se on ensimmäinenkin.
Tuo laillisuus kommentti oli vaan yleistietona mainittu tuossa, koska kaikki sanoo aina että ne on laittomia, kuitenkin tuo ammattimiehen kertoman mukaan levikepalojen käyttö on siis laillista kun se tehdään oikein.
Kuinkas monet vanteet olet nähnyt vemputtavan keskittävillä levikepaloilla ?

Jos pala on oikein tehty ja asennettu. se ei voi vemputtaa, piste!
Sehän on sama asia kun vanteen ja navan välissä on jo nyt jarrulevy, ei sekään tee rengasta vemputtavaksi, oli paksuus sitten 5 tai 15 milliä. Tietenkin jos on ite väsänny ko. levikepalat, niin helpommin niista saa laadultaan sellaiset, että vemputtaa renkaat vielä naapurinkin autossa

.
no tuossa avantarin kuvassa olevat w124 koppasen vanteet oli 10mm levikepaloilla ja vemputti pirusti.sama juttu oli kaverin coswortissa ja toisen bemarissa.kaikki levikepalat oli ostettu liikkeestä,ei home made.aikani takuttuani pistin markkoja(siihen aikaan)lisää likoon ja ostin vanteet jotka w123 koppaseen kuuluu.nykyäänhän klopit marisee että mikä noissa vanteissa muka niin maksaa mutta jos haluaa ulospäin levittävät niin silloin joutuu maksamaan pikkusen enemmän kun esim. w124/201 koppasien 15" aluista.

no tuossa avantarin kuvassa olevat w124 koppasen vanteet oli 10mm levikepaloilla ja vemputti pirusti.sama juttu oli kaverin coswortissa ja toisen bemarissa.kaikki levikepalat oli ostettu liikkeestä,ei home made.aikani takuttuani pistin markkoja(siihen aikaan)lisää likoon ja ostin vanteet jotka w123 koppaseen kuuluu.nykyäänhän klopit marisee että mikä noissa vanteissa muka niin maksaa mutta jos haluaa ulospäin levittävät niin silloin joutuu maksamaan pikkusen enemmän kun esim. w124/201 koppasien 15" aluista.

Viimeksi muokannut sooppa, Ti 22.03.2005 12:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mulla on just nuo 15x7 ET 35 alla ja levikettä 16mm edessä,omilla pulteilla saa laitettua noin 6mm levyn sinne alle! pitempiä pultteja saa Racingilta mutta maksavat vähän reilu 50€/ 10 kpl
mulla ainakin väpättävät kun mittarissa alkaa olla 100km/h ja renkaat tasapainotettu kun laitoin levikkeet sinne alle,tai sitten renkaissa on rättivika!
tuo 10mm ei mulla ihan riittäny kun söi raidetangonpäitten suojakumit puhki!
mulla ainakin väpättävät kun mittarissa alkaa olla 100km/h ja renkaat tasapainotettu kun laitoin levikkeet sinne alle,tai sitten renkaissa on rättivika!

tuo 10mm ei mulla ihan riittäny kun söi raidetangonpäitten suojakumit puhki!

ML W164