W123, vanne 15"x7 et 35 Saako mahtumaan ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
aaaaaaaaaaaaaaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

W123, vanne 15"x7 et 35 Saako mahtumaan ?

Viesti Kirjoittaja aaaaaaaaaaaaaaa »

Eli saako W123:seen sovitettua 15" x 7" et 35 aluvanteita ?
sooppa
Mersumies
Mersumies

Re: W123, vanne 15"x7 et 35 Saako mahtumaan ?

Viesti Kirjoittaja sooppa »

muistaakseni taakse menee mutta eteen joutuu laittamaan 10mm levityspalat joita EN SUOSITTELE.ja kuten avantarin kuvasta näkyy niin edestä aika tasan kyljen kans ja takana liian sisällä.kuvassa 7*15 et 35 muistaakseni. :wink:
Viimeksi muokannut sooppa, Su 20.03.2005 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Arnoltti
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Arnoltti »

Ei taida passata sellaset kerit 123:een, et pitäis olla n. luokkaa 20..
rönttä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja rönttä »

mulla edessä 6mm laipat välissä ja pyörii hyvin
Trust me I know what I'm doing...
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Jarrulevyistä keskiöt irti rälläkällä niin hyvin mahtuu.Siis laipoiksi leikata ne toisista. Kannattaa pistää taaksekkin laipat että ovat samalla tasolla pyörät.
aaaaaaaaaaaaaaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Kiitoksia vastanneille,

Tuo 10mm siis riittäisi ainakin.

Äkkikyselynä katseluna löytyisi netistä 13€ kappale levikepaloja.
sooppa
Mersumies
Mersumies

itse en kyllä enää pelleilisi noiden levikepalojen kanssa,ennemmin hommaat vanteet jotka sopii suoraan. :wink:
aaaaaaaaaaaaaaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

sooppa kirjoitti:itse en kyllä enää pelleilisi noiden levikepalojen kanssa,ennemmin hommaat vanteet jotka sopii suoraan. :wink:
Eihän siinä ole mitään ihmeempää pelleilyä, varsinkin jos on keskittävät palat.
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

markox kirjoitti:
sooppa kirjoitti:itse en kyllä enää pelleilisi noiden levikepalojen kanssa,ennemmin hommaat vanteet jotka sopii suoraan. :wink:
Eihän siinä ole mitään ihmeempää pelleilyä, varsinkin jos on keskittävät palat.
Eihän niissä mitään ihmeellistä ole, mutta ovat kuitenkin laittomia. Jotakuta se voi haitata.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
aaaaaaaaaaaaaaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Olli Lajunen kirjoitti:Eihän niissä mitään ihmeellistä ole, mutta ovat kuitenkin laittomia. Jotakuta se voi haitata.
Ja lailliasikin on, jos se on välissä irrallaan, se on laiton. Jos se keskittävä pala laitetaan yhdellä ruuvilla kiinni, esim samalla ruuvilla millä levykin on kiinni navassa, se muuttuu lailliseksi, näin kertoi ammattilainen rengasliikkeessä.

Itse en pidä sitä suurena rikoksena, vaikka laitonta olisikin :wink:
sooppa
Mersumies
Mersumies

kuinkas meinaat levikepalan kiinnittää napaan kun muistaakseni mersussa ei ole kun pyöränpultit,ikinä en ole nähnyt levikepaloilla varustettuja vanteita jotka ei vemputtais mutta kerta se on ensimmäinenkin. :wink:
aaaaaaaaaaaaaaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

sooppa kirjoitti:kuinkas meinaat levikepalan kiinnittää napaan kun muistaakseni mersussa ei ole kun pyöränpultit,ikinä en ole nähnyt levikepaloilla varustettuja vanteita jotka ei vemputtais mutta kerta se on ensimmäinenkin. :wink:
En meinaa kiinnittää, kuten jo totesin minua ei niiden laillisuus kiinnosta, vaan ainoastaan että niillä saa nuo vanteet pyörimään siinä.

Tuo laillisuus kommentti oli vaan yleistietona mainittu tuossa, koska kaikki sanoo aina että ne on laittomia, kuitenkin tuo ammattimiehen kertoman mukaan levikepalojen käyttö on siis laillista kun se tehdään oikein.

Kuinkas monet vanteet olet nähnyt vemputtavan keskittävillä levikepaloilla ? :wink:

Jos pala on oikein tehty ja asennettu. se ei voi vemputtaa, piste!

Sehän on sama asia kun vanteen ja navan välissä on jo nyt jarrulevy, ei sekään tee rengasta vemputtavaksi, oli paksuus sitten 5 tai 15 milliä. Tietenkin jos on ite väsänny ko. levikepalat, niin helpommin niista saa laadultaan sellaiset, että vemputtaa renkaat vielä naapurinkin autossa :wink:
sooppa
Mersumies
Mersumies

.

Kuinkas monet vanteet olet nähnyt vemputtavan keskittävillä levikepaloilla ? :wink:

no tuossa avantarin kuvassa olevat w124 koppasen vanteet oli 10mm levikepaloilla ja vemputti pirusti.sama juttu oli kaverin coswortissa ja toisen bemarissa.kaikki levikepalat oli ostettu liikkeestä,ei home made.aikani takuttuani pistin markkoja(siihen aikaan)lisää likoon ja ostin vanteet jotka w123 koppaseen kuuluu.nykyäänhän klopit marisee että mikä noissa vanteissa muka niin maksaa mutta jos haluaa ulospäin levittävät niin silloin joutuu maksamaan pikkusen enemmän kun esim. w124/201 koppasien 15" aluista. :wink:
Viimeksi muokannut sooppa, Ti 22.03.2005 12:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Teppo L
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

mulla on just nuo 15x7 ET 35 alla ja levikettä 16mm edessä,omilla pulteilla saa laitettua noin 6mm levyn sinne alle! pitempiä pultteja saa Racingilta mutta maksavat vähän reilu 50€/ 10 kpl
mulla ainakin väpättävät kun mittarissa alkaa olla 100km/h ja renkaat tasapainotettu kun laitoin levikkeet sinne alle,tai sitten renkaissa on rättivika! :?
tuo 10mm ei mulla ihan riittäny kun söi raidetangonpäitten suojakumit puhki! :roll:
ML W164
Vastaa Viestiin